အင်ဂျင် Cooling water system တွင် ပါဝင်သည့် Load-controlled cylinder cooling system ဖြစ်ပါသည်။ ယခင်ရေးသားထားသော Cooling water system နှင့် ဆက်၍ ဖတ်ရှုလေ့လာနိုင်ပါသည်။ )
အင်ဂျင်သည် Slow steaming ကဲ့သို့ Low Load ( ဝန်ပေါ့ ) ဖြစ်နေချိန်တွင် ဆလင်ဒါလိုင်နာ (Cylinder Liner ) ၏ မျက်နှာပြင်အပူချိန် ကျနေပါသည်။ အပူချိန်လျှော့ကျခြင်းကြောင့် နောက်ဆက်တွဲ အကျိုးဆက်အနေဖြင့် Cold corrosion ဖြစ်လာနိုင်ပါသည်။
Cold-corrosion ကို ကာကွယ်ရန်အတွက် Load ( ဝန် ) အလိုက်ထိန်းချုပ်ထားသော Cooling system ( အအေးခံစနစ်) ဖြစ်သော Load-controlled cylinder cooling ကို အင်ဂျင်ထုတ်လုပ်သူများမှ တီထွင်လာကြပါသည်။
ထိုစနစ်တွင် ရေအေးစီးကြောင်းကို နှစ်ခု ခွဲထားပါသည်။
a(1) Primary circuit – cylinder head ကို အအေးခံသည်။ Liner ကို အအေးမခံပါ။
b(2) Secondary circuit - အင်ဂျင်မှ ပြန်ထွက်လာသော ရေပူ ( Uncooled water ) ဖြင့် လိုင်နာဆီသို့ ပို့ပေးပြီး လိုင်နာကို အအေးခံသည်။ အပူချိန်မြင့်သောရေမှ ရေငွေ့ပျံခြင်း ( vapourization) ဖြစ်နိုင်သဖြင့် တားဆီးရန် ရေဖိအားကို ( 4- 6 bar ) ကို ထိန်းထားပါသည်။
MAN အင်ဂျင် S and G 80, 90 and 95-bore engines များတွင် တပ်ဆင်ထားသော Load-dependent cylinder liner ( LDCL ) jacket cooling water system ကို ရှင်းပြပါမည်။
အင်ဂျင်တွင် Cooling water pipe ၂ စုံကို တပ်ဆင်ထားပါသည်။ ပန့်အပို တစ်စုံနှင့် 3-way Control valve ကိုလည်း တပ်ဆင်ထားပါသည်။
ဆလင်ဒါ လိုင်နာ ( Cylinder liner ) တွင် ရေအပူချိန်ကို 130’C အထိ ထိန်းထားသည်။ Exhaust valve နှင့် Cylinder cover တွင် ရေအပူချိန်မှာ ( 80 ~ 90 ‘C ) တွင် ထားရှိသည်။
3-way control valve ဖြင့် ရေအပူချိန်ကို လိုအပ်သလို ထိန်းညှိပေးသည်။
ပုံတွင်ကြည့်ရှုနိုင်ပါသည်။
ထိုစနစ်၏ ကောင်းကျိုးမှာ
- Cylinder lubrication feed rate ကို လျှော့ချနိုင်သည်။
- Cylinder bore insulation ကို ထည့်ရန် မလိုပါ။
- Cylinder liner corrosion ကို လျှော့ချနိုင်သည်။
Cylinder Liner အတွင်း စီးသော Cooling water ပမာဏကို ထိန်းချုပ်သော အခြားနည်းစနစ် များလည်း ရှိသည်။ ထိုစနစ်သည် ပုံမှန်ရေလိုင်းတွင် Orifice တပ်ဆင်ခြင်း၊ Thermostatic valve တပ်ဆင်ခြင်း ဖြစ်သည်။
Cold corrosion ကို ကာကွယ်ရန်အတွက် တချို့သော MAN engine များတွင် Cylinder liner အတွင်း ပို့ပေးသောရေစီးကြောင်းကို By-pass valve တပ်ဆင်ထားသည်။ By-pass ratio ကို cooling water outlet line တွင် orifice တပ်ဆင်ထားပြီး ထိန်းချုပ်သည်။ ထိုအခါ Cylinder Liner အတွင်း ရေစီးကြောင်းသည် စီးနှုန်းနည်းပါးသောကြောင့် Cylinder Liner အပူချိန်ကို မြင့်စေသည်။
ထိုစနစ်ကို Jacket Cooling Water By-pass Basic (JBB) system ဟုခေါ်ပါသည်။
JBB system ကို ပိုမိုကောင်းမွန်အောင် Thermostatic valve တပ်ဆင်ထားသောစနစ်ကို Internal Jacket Cooling Water By-pass Controlled (JBC) system ဟုခေါ်ပါသည်။
Thermostatic valve ကို Cylinder Liner အဝင် Cooling water line တွင် တပ်ဆင်ထားသည်။ Thermostatic valve သည် Engine Load အပေါ်မူတည်ပြီး ရေစီးနှုန်းကို ထိန်းချုပ်ပေးသည်။ Engine Load မြင့်တက်သောအခါတွင် Valve ကို ဖွင့်ပေးပြီး၊ Load ကျဆင်းသောအခါတွင် Valve ကို ပိတ်ပေးသည်။
ထိုနည်းဖြင့် Cylinder Liner ရှိ အပူချိန်ကို ထိန်းထားခြင်းဖြင့် Cold corrosion ကို ကာကွယ်ပါသ
Jacket cooling line တွင် Bypass v/v တပ်ထားသည်။
Jacket cooling line တွင် Thermostatic expansion v/v တပ်ဆင်ထားပြီး Liner temp ကို ထိန်းထားသည်
လိုင်း ၂ လိုင်း တပ်ဆင်ပြီး 3-way v/v ဖြင့် Liner temp ကို ထိန်းပေးသည်။
Liner cooling water line တွင် Orifice တပ်ဆင်ပြီး temp ကို ထိန်းထားသည်
ည်။
Load-controlled cylinder cooling ၏ အဓိကရည်ရွယ်ချက်မှာ ဆလင်ဒါလိုင်နာတွင် Cold corrosion ကို လျှော့ကျစေရန်ဖြစ်ပါသည်။
Ref: Reed Series- Motor Engineering Knowledge(Vol 12 )
MAN B&W Service letter
လေးစားလျှက်
TWH
( Zawgyi )
( အင္ဂ်င္ Cooling water system တြင္ ပါဝင္သည္႔
Load-controlled cylinder cooling system ျဖစ္ပါသည္။ ယခင္ေရးသားထားေသာ Cooling
water system ႏွင္႔ ဆက္၍ ဖတ္ရႈေလ႔လာႏိုင္ပါသည္။ )
အင္ဂ်င္သည္
Slow steaming ကဲ႔သို႔ Low Load ( ဝန္ေပါ႔ ) ျဖစ္ေနခ်ိန္တြင္ ဆလင္ဒါလိုင္နာ (Cylinder
Liner ) ၏ မ်က္ႏွာျပင္အပူခ်ိန္ က်ေနပါသည္။ အပူခ်ိန္ေလွ်ာ႔က်ျခင္းေၾကာင္႔ ေနာက္ဆက္တြဲ
အက်ဳိးဆက္အေနျဖင္႔ Cold corrosion ျဖစ္လာႏိုင္ပါသည္။
Cold-corrosion
ကို ကာကြယ္ရန္အတြက္ Load ( ဝန္ ) အလိုက္ထိန္းခ်ဳပ္ထားေသာ Cooling system ( အေအးခံစနစ္)
ျဖစ္ေသာ Load-controlled cylinder cooling ကို အင္ဂ်င္ထုတ္လုပ္သူမ်ားမွ တီထြင္လာၾကပါသည္။
ထိုစနစ္တြင္
ေရေအးစီးေၾကာင္းကို ႏွစ္ခု ခြဲထားပါသည္။
a(1) Primary
circuit – cylinder head ကို အေအးခံသည္။ Liner ကို အေအးမခံပါ။
b(2) Secondary
circuit - အင္ဂ်င္မွ ျပန္ထြက္လာေသာ ေရပူ ( Uncooled water ) ျဖင္႔ လိုင္နာဆီသို႔ ပို႔ေပးၿပီး
လိုင္နာကို အေအးခံသည္။ အပူခ်ိန္ျမင္႔ေသာေရမွ ေရေငြ႔ပ်ံျခင္း ( vapourization) ျဖစ္ႏိုင္သျဖင္႔
တားဆီးရန္ ေရဖိအားကို ( 4- 6 bar ) ကို ထိန္းထားပါသည္။
MAN
အင္ဂ်င္ S and G 80, 90 and 95-bore engines မ်ားတြင္ တပ္ဆင္ထားေသာ Load-dependent
cylinder liner ( LDCL ) jacket cooling water system ကို ရွင္းျပပါမည္။
အင္ဂ်င္တြင္ Cooling water pipe ၂ စုံကို
တပ္ဆင္ထားပါသည္။ ပန္႔အပို တစ္စုံႏွင္႔ 3-way Control valve ကိုလည္း တပ္ဆင္ထားပါသည္။
ဆလင္ဒါ လိုင္နာ ( Cylinder liner ) တြင္
ေရအပူခ်ိန္ကို 130’C အထိ ထိန္းထားသည္။ Exhaust valve ႏွင္႔ Cylinder cover တြင္ ေရအပူခ်ိန္မွာ
( 80 ~ 90 ‘C ) တြင္ ထားရိွသည္။
3-way control valve ျဖင္႔ ေရအပူခ်ိန္ကို
လိုအပ္သလို ထိန္းညိွေပးသည္။
ပုံတြင္ၾကည္႔ရႈႏိုင္ပါသည္။
ထိုစနစ္၏ ေကာင္းက်ဳိးမွာ
- Cylinder
lubrication feed rate ကို ေလွ်ာ႔ခ်ႏိုင္သည္။
- Cylinder
bore insulation ကို ထည္႔ရန္ မလိုပါ။
- Cylinder
liner corrosion ကို ေလွ်ာ႔ခ်ႏိုင္သည္။
Cylinder
Liner အတြင္း စီးေသာ Cooling water ပမာဏကို ထိန္းခ်ဳပ္ေသာ အျခားနည္းစနစ္ မ်ားလည္း ရိွသည္။
ထိုစနစ္သည္ ပုံမွန္ေရလိုင္းတြင္ Orifice တပ္ဆင္ျခင္း၊ Thermostatic valve တပ္ဆင္ျခင္း
ျဖစ္သည္။
Cold
corrosion ကို ကာကြယ္ရန္အတြက္ တခ်ဳိ႕ေသာ MAN engine မ်ားတြင္ Cylinder liner အတြင္း
ပို႔ေပးေသာေရစီးေၾကာင္းကို By-pass valve တပ္ဆင္ထားသည္။ By-pass ratio ကို cooling
water outlet line တြင္ orifice တပ္ဆင္ထားၿပီး ထိန္းခ်ဳပ္သည္။ ထိုအခါ Cylinder
Liner အတြင္း ေရစီးေၾကာင္းသည္ စီးႏႈန္းနည္းပါးေသာေၾကာင္႔ Cylinder Liner အပူခ်ိန္ကို
ျမင္႔ေစသည္။
ထိုစနစ္ကို
Jacket Cooling Water By-pass Basic (JBB) system ဟုေခၚပါသည္။
JBB
system ကို ပိုမိုေကာင္းမြန္ေအာင္ Thermostatic valve တပ္ဆင္ထားေသာစနစ္ကို
Internal Jacket Cooling Water By-pass Controlled (JBC) system ဟုေခၚပါသည္။
Thermostatic
valve ကို Cylinder Liner အဝင္ Cooling water line တြင္ တပ္ဆင္ထားသည္။
Thermostatic valve သည္ Engine Load အေပၚမူတည္ၿပီး ေရစီးႏႈန္းကို ထိန္းခ်ဳပ္ေပးသည္။
Engine Load ျမင္႔တက္ေသာအခါတြင္ Valve ကို ဖြင္႔ေပးၿပီး၊ Load က်ဆင္းေသာအခါတြင္
Valve ကို ပိတ္ေပးသည္။
ထိုနည္းျဖင္႔
Cylinder Liner ရိွ အပူခ်ိန္ကို ထိန္းထားျခင္းျဖင္႔ Cold corrosion ကို ကာကြယ္ပါသ
Jacket cooling line တြင္ Bypass v/v တပ္ထားသည္။ |
Jacket cooling line တြင္ Thermostatic expansion v/v တပ္ဆင္ထားၿပီး Liner temp ကို ထိန္းထားသည္ |
လိုင္း ၂ လိုင္း တပ္ဆင္ၿပီး 3-way v/v ျဖင္႔ Liner temp ကို ထိန္းေပးသည္။ |
Liner cooling water line တြင္ Orifice တပ္ဆင္ၿပီး temp ကို ထိန္းထားသည္ |
Load-controlled
cylinder cooling ၏ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ဆလင္ဒါလိုင္နာတြင္ Cold corrosion ကို ေလွ်ာ႔က်ေစရန္ျဖစ္ပါသည္။
Ref:
Reed Series- Motor Engineering Knowledge(Vol 12 )
MAN B&W Service letter
ေလးစားလွ်က္
TWH
No comments:
Post a Comment