Thursday, October 1, 2015

ဆိုင္ဖြန္ ( Siphon ) ဆိုတာ ဘာလဲ..OWS system နဲ႔ Sewage Discharge system ေတြမွာ ဘာလို႔ Anti-siphon valve ေတြ တပ္ထားရသလဲ..




        ဆိုင္ဖြန္ ( Siphon ) ဆိုတာ “U” ပုံစံပိုက္ေခ်ာင္းကို ေျပာင္းျပန္လွန္ထားတာကို ေခၚတာပါ။ ထို ဆိုင္ဖြန္ပိုက္ကို တပ္ထားျခင္းျဖင္႔ အေပၚတိုင္ကီထဲမွ အရည္တစ္ခုကို ေအာက္တိုင္ကီသို႔ ပန္႔မသုံးဘဲ စီးဆင္းေစပါတယ္။


         ေရပိုက္ထဲကို အေပၚဖက္ကို စီးတက္ေသာေရထုထည္ႏွင္႔ ေအာက္ဖက္ကို စီးက်ေသာ ေရထုထည္သည္ တူညီမႈရိွပါတယ္။

         အရည္ထုကို အျမင္႔ပိုင္းေနရာမွ ဆြဲစုပ္ယူၿပီး အနိမ္႔ပိုင္းေနရာကို စီးဆင္းေစျခင္းကို ဆိုင္ဖြန္စီးဆင္းျခင္း ( Siphoning ) လို႔ ေခၚပါတယ္။

         အဲဒီလို အရည္ေတြကို မစီးဆင္းခ်င္ရင္ ဆိုင္ဖြန္ပိုက္ထိပ္ အေကြးမွာ အေပါက္တစ္ေပါက္ ေဖါက္လိုက္ပါ။

         အရည္စီးဆင္းမႈ ရပ္တန္႔သြားပါလိမ္႔မယ္။

ဆိုင္ဖြန္အေကြးတြင္ အေပါက္ေဖါက္ျခင္း (သို႔) Anti-siphon valve တပ္ဆင္ျခင္း

        “U” ပုံစံ ပိုက္အေကြး ထိပ္မွာ အေပါက္ေဖါက္လွ်င္ သို႔မဟုတ္ Anti-siphon valve တပ္လွ်င္ ထိုပိုက္အတြင္း ဆိုင္ဖြန္သေဘာတရားျဖစ္ေသာ အျမင္႔ပိုင္းမွ အနိမ္႔ပိုင္းသို႔ အရည္ မစီးဆင္းႏိုင္ေတာ႔ပါ။ ပိုက္အတြင္း အေပါက္မွ ေလဝင္လာေသာအခါတြင္ ပိုက္ႏွစ္ဖက္အတြင္းရိွ အရည္မ်ားသည္ ေအာက္သို႔ ျပန္ဆင္းသြားပါသည္။

       ထို႔ေၾကာင္႔ ဆိုင္ဖြန္စီးဆင္းျခင္း မျဖစ္ေစရန္အတြက္ ထိုကဲ႔သို႔ စီစဥ္ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေရမ်က္ႏွာျပင္အေက်ာ္တြင္ အေပါက္တပ္ပိုက္ေကြး ( Vent loop ) ကို တပ္ဆင္ထားပါသည္။

       OWS system and Sewage system တို႔၏ ပိုက္မ်ားသည္ ေရမ်က္ႏွာျပင္ေအာက္တြင္ ေရာက္ေနပါသည္။ အကယ္၍ တစုံတစ္ခုေသာ အေၾကာင္းေၾကာင္႔ Valve မလုံလွ်င္ ဆိုင္ဖြန္စီးဆင္းျခင္း ျဖစ္ေပါၿပီး ပင္လယ္ေရသည္ OWS system, bilge tank ႏွင္႔ Sewage system- holding tank အတြင္းသို႔ ျပန္လည္ စီးဝင္လာႏုိင္ပါသည္။

      ထို႔ေၾကာင္႔ ဆိုင္ဖြန္စီးဆင္းျခင္းကို မျဖစ္ေစရန္ ဆို္င္ဖြန္ပိုက္ေကြးႏွင္႔ Anti-siphoning valve ကို OWS system and Sewage system မ်ားတြင္ တပ္ဆင္ထားပါသည္။

      Anti-siphoning valve ဆိုသည္မွာ No-return flap valve တစ္ခုျဖစ္ၿပီး၊ ေရစီးရာလမ္းေၾကာင္း ( Direction ) ကို အျပင္မွ ဆိုင္ဖြန္ပိုက္ေကြးအတြင္းသို႔ ပုံစံ တပ္ထားေသာ သာမာန္ဗါးတစ္လုံးပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဓါတ္ပုံရွာေတြ႔လွ်င္ ျပန္တင္ေပးပါမယ္။

Note:   : ေတာရြာမ်ားတြင္ ေရပန္႔မသုံးဘဲ ေရတြင္းမွ ေရငန္ရန္အတြက္ ဆိုင္ဖြန္သေဘာတရားကို အသုံးျပဳထားေသာ ေရတင္ပုံးမ်ား ျပဳလုပ္ၾကပါသည္။ 

        ထို Anti-siphoning valve နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး က်ေနာ္တို႔ သေဘၤာ Southampton, UK တြင္ PSC အဖမ္းခံရဖူးပါသည္။ ထိုရက္မတိုင္မွီ Class survey, annual ဝင္ၿပီးပါၿပီ။ သို႔ေသာ္ PSC inspector ၂ ေယာက္မွ ထိုဗါးကို က်ေနာ္တို႔က အင္ဂ်င္ခန္းအတြင္းမွ ေရဆိုးမ်ားကို အျပင္သို႔ ထုတ္ရန္ တပ္ဆင္ထားသည္ဟု ထင္ပါသည္။ သူတို႔၏ အေတြ႔အႀကံဳ မရိွမႈေၾကာင္႔ မွားယြင္းျခင္း ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ေနာက္ေန႔တြင္ Surveyor ထပ္လာရွင္းေပးေသာအခါတြင္ အဆင္ေျပသြားခဲ႔ဖူးပါသည္။

      သူတို႔ကို ထိုသို႔ ပုံဆြဲရွင္းျပျခင္း ၊ Web site အကိုးအကားျဖင္႔ ရွင္းႏိုင္လွ်င္ သူတို႔နားလည္ႏိုင္ေသာ္လည္း က်ေနာ္တို႔ မရွင္းျပႏိုင္ခဲ႔ပါ။

ေလးစားလွ်က္

No comments:

Post a Comment