ပစ်စတင်ကွင်း ( Piston ring )
အင်ဂျင်တစ်လုံး၏ ပုံမှန်ပြုပြင်ထိန်းသိမ်းရေးလုပ်ငန်းတွင် Cylinder တစ်လုံးစီရှိ ပစ်စတင် ( piston ) ဖြုတ်ထုတ်ခြင်း၊ ကာဗွန်ဂျိုးများ ဖယ်ရှားသန့်ရှင်းခြင်း ( Decarbonization )၊ ကြားလွတ်တန်ဖိုးများ တိုင်းတာခြင်း ( Clearance measurement ) ၊ တိုက်စားခြင်း၊ ပွန်းစားခြင်း ( Wear & tear ) ကို စစ်ဆေးခြင်းများ ပြုလုပ်လေ့ရှိပါသည်။ လိုအပ်လျှင် အပိုပစ္စည်း အသစ်လဲလှယ်ခြင်း ( Renew spares ) ကို လုပ်ကိုင်လေ့ရှိပါသည်။ အချိန်ကိုက်ပြုပြင်ထိန်းသိမ်းရေးအစီအစဉ် ( Planned maintenance schedule ) တွင် ထိုလုပ်ငန်းများအတွက် အစီအစဉ်ဆွဲထားလေ့ရှိပါသည်။
ပစ်စတင်တစ်လုံး၏ ထိန်းသိမ်းရေးလုပ်ငန်းတွင် ပစ်စတင်ကွင်းများ ( piston rings ) အစားထိုးလဲလှယ်ခြင်း ပါဝင်သည်။
ပစ်စတင်ကွင်း၏တာဝန်များ ( Functions of piston rings )
- မီးလောင်ခန်းအတွင်းမှ မီးခိုးများနှင့် အစအနများ ပစ်စတင်ကို ဖြတ်ပြီး အပြင်သို့ ထွက်မသွားစေရန် ဆောင်ရွက်သည်။
- ချောဆီကို ထိန်းသိမ်းပေးသည်။
- ပစ်စတင်ရှိအပူကို လိုင်နာသို့ ပို့ဆောင်သည်။
ပစ်စတင်ကွင်း အမျိုးအစား ( Types of piston rings )
- Compression ring - ဖိအားကွင်း ( Compression ring - ဖိနှိပ်ထားသောဓါတ်ငွေ့များကို မထွက်အောင် တားဆီးသည်။ )
- Scraper or Oil Control ring - ဆီချစ်ကွင်း ( Scraper or Oil Control ring- ဆလင်ဒါလိုင်နာတွင် ချောဆီပြန့်သွားအောင် ဆောင်ရွက်ပေးသည်။ ချောဆီများ မီးလောင်ခန်းပေါ်သို့ မတက်စေရန် တားဆီးသည်။ ဆီချစ်ကွင်းများကို အများအားဖြင့် လေးလုံးထိုးပစ်စတင်များ ( Trunk piston ) တွင် တပ်ဆင်ကြသည်။
ပစ်စတင်ကွင်းကြားလွတ်တန်ဖိုးများ ( Piston Ring Clearances )
ပစ်စတင်ကွင်းများကို ပစ်စတင်ကွင်းချိုင့် ( Piston ring groove ) ထဲတွင် တပ်ဆင်ထားသည်။ သင့်တော်သောကြားလွတ်တန်ဖိုးကို ထားရှိရန်လိုအပ်သည်။
ကြားလွတ်တန်ဖိုး ( Clearance ) တစ်မျိုးစီသည် မတူညီသောတာဝန်များကို ဆောင်ရွက်သည်။
Groove clearance – clearance between piston ring groove and piston ring
ပစ်စတင်ကွင်းကို တပ်ဆင်ပြီးနောက် Feeler gauge ဖြင့် တိုင်းတာမှတ်သားနိုင်သည်။
ပစ်စတင်ကွင်း၏အနောက်တွင် ဖိအားသက်ရောက်မှုရှိစေရန်အတွက် ထိုကြားလွတ်တန်ဖိုးရှိရမည်။
ပစ်စတင်ကွင်းချိုင့်အတွင်းသို့ ချောဆီစီးဆင်းစေရန် Groove clearance ရှိရမည်။
Groove clearance – too small
တန်ဖိုးနည်းလျှင် ပစ်စတင်ကွင်းသည် ချိုင့်ထဲတွင် ကပ်နေမည်။
Gas များကို လုံအောင် မထိန်းနိုင်တော့ပါ ( Poor sealing )
Gas များ အောက်သို့ ယိုစိမ့်နိုင်သည်။ ချောဆီများကို လောင်ကျွမ်းပြီး၊ ပစ်စတင်ကွင်းနှင့် လိုင်နာကို ပွန်းစားခြင်း ဖြစ်ပေါ်စေနိုင်သည်။
Groove clearance – too large
တန်ဖိုးများလျှင် ပစ်စတင်ကွင်းသည် လှုပ်ရမ်း၍ တိုက်စားပြီး၊ ကွင်းများ ကျိုးနိုင်သည်။ ပစ်စတင်ကွင်းချိုင့်ကို တိုက်စားပြီး ကျယ်လာနိုင်သည်။
Back clearance – Clearance in the back side of piston ring
- တိုင်းတာ၍ မရနိုင်ပါ။
- Allow pressure to build up behind ring.
- ပစ်စတင်ကွင်းနောက်ဖက်ရှိ ထိုကြားလွတ်တန်ဖိုးတွင် ဓါတ်ငွေ့ဖိအား သက်ရောက်နေနိုင်သည်။
Butt clearance – Clearance between the tips of piston ring
- ပစ်စတင်ကွင်းကို ဆလင်ဒါလိုင်နာ ( Cylinder liner ) အတွင်း ထည့်ပြီးနောက် ထိုကြားလွတ်တန်ဖိုးကို တိုင်းတာနိုင်သည်။
- ပစ်စတင်ကွင်းသည် သတ္တုဖြစ်သောကြောင့် ပူလာသောအခါတွင် ပြန့်ကားပြီး ရှည်ထွက်လာပါသည်။
- ထိုကြားလွတ်တန်ဖိုး ( Gap clearance ) ရှိခြင်းကြောင့် ပစ်စတင်ကွင်း ပြန့်ကားရှည်ထွက်မှု ( heat expansion ) ကို အဆင်ပြေစေပါသည်။
Butt clearance – too small
ထိုကြားလွတ်တန်ဖိုးမှာ နည်းလျှင် ပစ်စတင်ကွင်း ရှည်ထွက်လာသောအခါတွင် ထိပ်များ ထိမိလိမ့်မည်။
ထိုအခါ လိုင်နာအပေါ်သို့ ဘေးတိုက်ဖိအား ( Radial pressure ) သက်ရောက်ပြီး ချောဆီလွှာ ( Oil film ) ပျက်စီးလိမ့်မည်။
ပစ်စတင်ကွင်း တိုက်စားခြင်း ( scuffing wear ) ကို ဖြစ်ပေါ်စေနိုင်ပြီး၊ ပစ်စတင်ကွင်းကပ်ခြင်း ( Ring seizure ) ဖြစ်စေနိုင်သည်။
Butt clearance – too large
မီးလောင်ဓါတ်ငွေ့များ အလွန်အမင်းယိုစိမ့် ( Excessive gas leakage ) နိုင်သည်။
ပစ်စတင်ကွင်းကို ထိန်းသိမ်းခြင်းနှင့် ပြဿနာများ
Piston ring maintenance and problems
- ပစ်စတင်ကွင်းချိုင့် ( Piston ring groove ) အတွင်း ပစ်စတင်ကွင်းကပ်ခြင်း ( Ring sticking ) သည် ပြဿနာတစ်ခု ဖြစ်သည်။
- နှစ်လုံးထိုးအင်ဂျင် ( Two stroke engine ) တွင် ပစ်စတင်ကွင်း၏ အခြေအနေကို လေဝင်ပေါက် ( Scavenge port ) မှတဆင့် ကြည့်ရှု စစ်ဆေးနိုင်သည်။ ချွန်ထားသောသစ်သားဖြင့် ပစ်စတင်ကွင်းကို ထိုးကြည့်ပြီး ပစ်စတင်ကွင်း၏တင်းအား ( Ring stiffness ) ကို စမ်းကြည့်နိုင်သည်။
- တင်းအား မရှိတော့လျှင် ပစ်စတင်ကွင်း ကျိုးနေပြီ ဖြစ်သည်။
- ပစ်စတင်ကွင်းရှိ မျက်နှာပြင် အခြေအနေကို စစ်ဆေးနိုင်သည်။
- မျက်နှာပြင်သည် အမဲရောင်ဖြစ်နေလျှင် မီးလောင်ဓါတ်ငွေ့များ စိမ့်ထွက်ကြောင်း သိနိုင်သည်။
- ပစ်စတင်အောက်ခြေနေရာ ( Under piston space ) တွင် သတ္တုစများ၊ သံစများ ရှိ မရှိ စစ်ဆေးရမည်။
- Piston overhaul လုပ်ချိန်တွင် Ring grooves များကို ကောင်းမွန်စွာ သန့်ရှင်းရေးလုပ်ပါ။
- Gap clearance ကို တိုင်းတာပါ။
- Piston ring ကို Liner အတွင်းထည့်ပြီး Ring gap ကို တိုင်းတာနိုင်ပါသည်။
- Piston ring ကို Piston တွင် တပ်ဆင်သောအခါတွင် 180’ စီ လွှဲ၍ တပ်ဆင်သင့်သည်။
- Piston ring အများစုတွင် အထက်၊ အောက် မမှားစေရန် အမှတ်အသား “Top”-marked ပါရှိသည်။
- “Top”-marked မပါရှိလျှင် Ring gap ကို ဘယ်လှည့်၊ ညာလှည့် တစ်ဖက်စီလှည့်၍ တပ်ဆင်သင့်သည်။ ( ပုံပါအတိုင်း )
- ပစ်စတင်ကို လိုင်နာအတွင်းသို့ သွင်းသောအခါတွင် ပစ်စတင်ကွင်းများကို ချောဆီ စိုစွတ်စွာ သုတ်ပါ။
- Engine manufacturer ပေးလိုက်သော Guide ring ကို လိုင်နာထိပ်တွင် တပ်ပါ။ ပြီးလျှင် ပစ်စတင်ကို မပြီး ဖြေးညှင်းစွာထည့်ပါ။
- ပစ်စတင်ကွင်းတစ်ခုပြီး တစ်ခု လိုင်နာအတွင်းဝင်သွားသည်ကို သေချာစွာ ကြည့်ပါ။ သေချာပါစေ။
ပစ်စတင်ကွင်း ကျိုးနိုင်စေနိုင်သည့်အခြေအနေများ
- လေဝင်ပေါက်စွန်း ( scavenge port edges ) များနှင့် တိုက်မိခြင်း၊
- ပစ်စတင်ကွင်းနှင့် ချိုင့်ကြားတန်ဖိုး ( Groove clearance ) များလျှင် ပစ်စတင်ကွင်းလှုပ်ရမ်း တိုက်မိပြီး ကျိုးပဲ့နိုင်သည်။
- ညံ့သောလောင်စာဆီကြောင့် မီးလောင်ခန်းအတွင်း ဖိအားမြင့်လျှင်လည်း ပစ်စတင်ကွင်း ကျိုးနိုင်သည်။
- Ring groove များအတွင်း ကာဗွန်ချိုးများ ကပ်နေခြင်းသည် ကွင်းများကို ကျိုးပဲ့စေနိုင်သည်။
- Ring groove များအတွင်း ကွင်းများ ကပ်နေခြင်းသည် ကွင်းများကို ကျိုးစေနိုင်သည်။
- ပစ်စတင်ကွင်းများတွင် အနားစောင်းများ ထက်နေခြင်းသည် ကွင်းများကိုကျိုးစေနိုင်သည်။
- ဆလင်ဒါလိုင်နာ အလွန်အမင်းပွန်းစားခြင်း ( Cloverleafing ) သည် ပစ်စတင်ကွင်းများကို ကျိုးစေနိုင်သည်။
အကျိုးဆက်များ
- ပစ်စတင်ကွင်းများ ကျိုးခြင်းမှတဆင့် မီးလောင်ဓါတ်ငွေ့စိမ့်ထွက်ခြင်း ( Blowby ) ဖြစ်နိုင်ပြီး၊ ထိုမှတဆင့် Scavenge fire သို့ ဦးတည်သွားနိုင်သည်။
- ဓါတ်ငွေ့စိမ့်ထွက်ခြင်း ( Blowby ) သည် ချောဆီအလွှာ ( Oil film ) ကို ပျက်စီးစေပါသည်။ ထို့ကြောင့် ပွန်းစားနှုန်း ( Wear rate ) ကို ပိုမိုမြန်ဆန်စေပါသည်။
- တနေရာတည်းကွက်၍အပူမြင့်ခြင်း ( Localized overheating ) သည် ဆလင်ဒါလိုင်နာကွဲအက်ခြင်း ( Cracked liner ) ကို ဖြစ်ပေါ်စေပါသည်။
အထက်ပါ စာပိုဒ်များကို ဖတ်ပြီး အောက်ပါအကြောင်းအရာများကို နားလည်နိုင်ပါလိမ့်မယ်
- Piston ring ၏အလုပ်လုပ်ပုံ
- Piston ring clearance အမျိုးမျိုးနှင့် အကျိုးသက်ရောက်မှုများ
- Maintenance လုပ်ရာတွင် ဆောင်ရွက်ရမည့်အချက်များ
- Piston ring မကောင်းလျှင် ဖြစ်နိုင်သောအကျိုးဆက်များ
လိုအပ်သည်များကို ဆက်လက်ဖြည့်စွက်ပေးနိုင်ပါတယ်။
လွတ်လပ်စွာ မျှဝေနိုင်ပါတယ်..
လေးစားလျှက်
TWH
( Zawgyi )
ပစ္စတင္ကြင္း
( Piston ring )
အင္ဂ်င္တစ္လုံး၏
ပုံမွန္ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရးလုပ္ငန္းတြင္ Cylinder တစ္လုံးစီရိွ ပစ္စတင္ ( piston
) ျဖဳတ္ထုတ္ျခင္း၊ ကာဗြန္ဂ်ဳိးမ်ား ဖယ္ရွားသန္႔ရွင္းျခင္း ( Decarbonization )၊ ၾကားလြတ္တန္ဖိုးမ်ား
တိုင္းတာျခင္း ( Clearance measurement ) ၊ တိုက္စားျခင္း၊ ပြန္းစားျခင္း ( Wear
& tear ) ကို စစ္ေဆးျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေလ႔ရိွပါသည္။ လိုအပ္လွ်င္ အပိုပစၥည္း အသစ္လဲလွယ္ျခင္း
( Renew spares ) ကို လုပ္ကိုင္ေလ႔ရိွပါသည္။ အခ်ိန္ကိုက္ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရးအစီအစဥ္
( Planned maintenance schedule ) တြင္ ထိုလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ အစီအစဥ္ဆြဲထားေလ႔ရိွပါသည္။
ပစ္စတင္တစ္လုံး၏
ထိန္းသိမ္းေရးလုပ္ငန္းတြင္ ပစ္စတင္ကြင္းမ်ား ( piston rings ) အစားထိုးလဲလွယ္ျခင္း
ပါဝင္သည္။
ပစ္စတင္ကြင္း၏တာဝန္မ်ား
( Functions of piston rings )
-
မီးေလာင္ခန္းအတြင္းမွ မီးခိုးမ်ားႏွင္႔ အစအနမ်ား ပစ္စတင္ကို
ျဖတ္ၿပီး အျပင္သို႔ ထြက္မသြားေစရန္ ေဆာင္ရြက္သည္။
-
ေခ်ာဆီကို ထိန္းသိမ္းေပးသည္။
-
ပစ္စတင္ရိွအပူကို လိုင္နာသို႔ ပို႔ေဆာင္သည္။
ပစ္စတင္ကြင္း
အမ်ဳိးအစား ( Types of piston rings )
-
Compression ring - ဖိအားကြင္း ( Compression ring - ဖိႏွိပ္ထားေသာဓါတ္ေငြ႔မ်ားကို
မထြက္ေအာင္ တားဆီးသည္။ )
-
Scraper or Oil Control ring - ဆီခ်စ္ကြင္း ( Scraper or
Oil Control ring- ဆလင္ဒါလိုင္နာတြင္ ေခ်ာဆီျပန္႔သြားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးသည္။ ေခ်ာဆီမ်ား
မီးေလာင္ခန္းေပၚသို႔ မတက္ေစရန္ တားဆီးသည္။ ဆီခ်စ္ကြင္းမ်ားကို အမ်ားအားျဖင္႔ ေလးလုံးထိုးပစ္စတင္မ်ား
( Trunk piston ) တြင္ တပ္ဆင္ၾကသည္။
ပစ္စတင္ကြင္းၾကားလြတ္တန္ဖိုးမ်ား ( Piston Ring Clearances )
ပစ္စတင္ကြင္းမ်ားကို
ပစ္စတင္ကြင္းခ်ဳိင္႔ ( Piston ring groove ) ထဲတြင္ တပ္ဆင္ထားသည္။ သင္႔ေတာ္ေသာၾကားလြတ္တန္ဖိုးကို
ထားရိွရန္လိုအပ္သည္။
ၾကားလြတ္တန္ဖိုး
( Clearance ) တစ္မ်ဳိးစီသည္ မတူညီေသာတာဝန္မ်ားကို ေဆာင္ရြက္သည္။
- Groove clearance – clearance between piston ring groove and piston ring
ပစ္စတင္ကြင္းကို တပ္ဆင္ၿပီးေနာက္ Feeler gauge ျဖင္႔ တိုင္းတာမွတ္သားႏိုင္သည္။
ပစ္စတင္ကြင္း၏အေနာက္တြင္ ဖိအားသက္ေရာက္မႈရိွေစရန္အတြက္ ထိုၾကားလြတ္တန္ဖိုးရိွရမည္။
ပစ္စတင္ကြင္းခ်ဳိင္႔အတြင္းသို႔ ေခ်ာဆီစီးဆင္းေစရန္
Groove clearance ရိွရမည္။
Groove clearance – too small
တန္ဖိုးနည္းလွ်င္ ပစ္စတင္ကြင္းသည္ ခ်ဳိင္႔ထဲတြင္ ကပ္ေနမည္။
Gas မ်ားကို လုံေအာင္ မထိန္းႏိုင္ေတာ႔ပါ ( Poor sealing
)
Gas မ်ား ေအာက္သို႔ ယိုစိမ္႔ႏိုင္သည္။ ေခ်ာဆီမ်ားကို ေလာင္ကၽြမ္းၿပီး၊
ပစ္စတင္ကြင္းႏွင္႔ လိုင္နာကို ပြန္းစားျခင္း ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္သည္။
Groove clearance – too large
တန္ဖိုးမ်ားလွ်င္ ပစ္စတင္ကြင္းသည္ လႈပ္ရမ္း၍ တိုက္စားၿပီး၊
ကြင္းမ်ား က်ဳိးႏိုင္သည္။ ပစ္စတင္ကြင္းခ်ဳိင္႔ကို တိုက္စားၿပီး က်ယ္လာႏိုင္သည္။
Back clearance – Clearance in the back side of piston
ring
-
တိုင္းတာ၍ မရႏိုင္ပါ။
-
Allow pressure to build up behind ring.
-
ပစ္စတင္ကြင္းေနာက္ဖက္ရိွ ထိုၾကားလြတ္တန္ဖိုးတြင္ ဓါတ္ေငြ႔ဖိအား
သက္ေရာက္ေနႏိုင္သည္။
Butt clearance – Clearance between the tips of piston
ring
-
ပစ္စတင္ကြင္းကို ဆလင္ဒါလိုင္နာ ( Cylinder liner ) အတြင္း
ထည္႔ၿပီးေနာက္ ထိုၾကားလြတ္တန္ဖိုးကို တိုင္းတာႏိုင္သည္။
-
ပစ္စတင္ကြင္းသည္ သတၱဳျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ပူလာေသာအခါတြင္ ျပန္႔ကားၿပီး
ရွည္ထြက္လာပါသည္။
-
ထိုၾကားလြတ္တန္ဖိုး ( Gap clearance ) ရိွျခင္းေၾကာင္႔ ပစ္စတင္ကြင္း
ျပန္႔ကားရွည္ထြက္မႈ ( heat expansion ) ကို အဆင္ေျပေစပါသည္။
Butt clearance – too small
ထိုၾကားလြတ္တန္ဖိုးမွာ နည္းလွ်င္ ပစ္စတင္ကြင္း ရွည္ထြက္လာေသာအခါတြင္
ထိပ္မ်ား ထိမိလိမ္႔မည္။
ထိုအခါ လိုင္နာအေပၚသို႔ ေဘးတိုက္ဖိအား ( Radial pressure
) သက္ေရာက္ၿပီး ေခ်ာဆီလႊာ ( Oil film ) ပ်က္စီးလိမ္႔မည္။
ပစ္စတင္ကြင္း တိုက္စားျခင္း ( scuffing wear ) ကို ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္ၿပီး၊
ပစ္စတင္ကြင္းကပ္ျခင္း ( Ring seizure ) ျဖစ္ေစႏိုင္သည္။
Butt clearance – too large
မီးေလာင္ဓါတ္ေငြ႔မ်ား အလြန္အမင္းယိုစိမ္႔ ( Excessive
gas leakage ) ႏိုင္သည္။
ပစ္စတင္ကြင္းကို ထိန္းသိမ္းျခင္းႏွင္႔ ျပႆနာမ်ား
Piston ring maintenance and problems
-
ပစ္စတင္ကြင္းခ်ဳိင္႔ ( Piston ring groove ) အတြင္း ပစ္စတင္ကြင္းကပ္ျခင္း
( Ring sticking ) သည္ ျပႆနာတစ္ခု ျဖစ္သည္။
-
ႏွစ္လုံးထိုးအင္ဂ်င္ ( Two stroke engine ) တြင္ ပစ္စတင္ကြင္း၏
အေျခအေနကို ေလဝင္ေပါက္ ( Scavenge port ) မွတဆင္႔
ၾကည္႔ရႈ စစ္ေဆးႏိုင္သည္။ ခၽြန္ထားေသာသစ္သားျဖင္႔ ပစ္စတင္ကြင္းကို ထိုးၾကည္႔ၿပီး ပစ္စတင္ကြင္း၏တင္းအား
( Ring stiffness ) ကို စမ္းၾကည္႔ႏိုင္သည္။
-
တင္းအား မရိွေတာ႔လွ်င္
ပစ္စတင္ကြင္း က်ဳိးေနၿပီ ျဖစ္သည္။
-
ပစ္စတင္ကြင္းရိွ မ်က္ႏွာျပင္ အေျခအေနကို စစ္ေဆးႏိုင္သည္။
- မ်က္ႏွာျပင္သည္
အမဲေရာင္ျဖစ္ေနလွ်င္ မီးေလာင္ဓါတ္ေငြ႔မ်ား စိမ္႔ထြက္ေၾကာင္း သိႏိုင္သည္။
- ပစ္စတင္ေအာက္ေျခေနရာ
( Under piston space ) တြင္ သတၱဳစမ်ား၊ သံစမ်ား ရိွ မရိွ စစ္ေဆးရမည္။
-
Piston overhaul လုပ္ခ်ိန္တြင္ Ring grooves မ်ားကို ေကာင္းမြန္စြာ
သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ပါ။
-
Gap clearance ကို တိုင္းတာပါ။
-
Piston ring ကို Liner အတြင္းထည္႔ၿပီး Ring gap ကို တိုင္းတာႏိုင္ပါသည္။
-
Piston ring ကို Piston တြင္ တပ္ဆင္ေသာအခါတြင္ 180’ စီ လႊဲ၍
တပ္ဆင္သင္႔သည္။
-
Piston ring အမ်ားစုတြင္ အထက္၊ ေအာက္ မမွားေစရန္ အမွတ္အသား
“Top”-marked ပါရိွသည္။
-
“Top”-marked မပါရိွလွ်င္ Ring gap ကို ဘယ္လွည္႔၊ ညာလွည္႔
တစ္ဖက္စီလွည္႔၍ တပ္ဆင္သင္႔သည္။ ( ပုံပါအတိုင္း )
-
ပစ္စတင္ကို လိုင္နာအတြင္းသို႔ သြင္းေသာအခါတြင္ ပစ္စတင္ကြင္းမ်ားကို
ေခ်ာဆီ စိုစြတ္စြာ သုတ္ပါ။
-
Engine manufacturer ေပးလိုက္ေသာ Guide ring ကို လိုင္နာထိပ္တြင္
တပ္ပါ။ ၿပီးလွ်င္ ပစ္စတင္ကို မၿပီး ေျဖးညွင္းစြာထည္႔ပါ။
-
ပစ္စတင္ကြင္းတစ္ခုၿပီး တစ္ခု လိုင္နာအတြင္းဝင္သြားသည္ကို
ေသခ်ာစြာ ၾကည္႔ပါ။ ေသခ်ာပါေစ။
ပစ္စတင္ကြင္း က်ဳိးႏိုင္ေစႏိုင္သည္႔အေျခအေနမ်ား
-
ေလဝင္ေပါက္စြန္း ( scavenge port edges ) မ်ားႏွင္႔ တိုက္မိျခင္း၊
-
ပစ္စတင္ကြင္းႏွင္႔ ခ်ဳိင္႔ၾကားတန္ဖိုး ( Groove
clearance ) မ်ားလွ်င္ ပစ္စတင္ကြင္းလႈပ္ရမ္း တိုက္မိၿပီး က်ဳိးပဲ႔ႏိုင္သည္။
-
ညံ႔ေသာေလာင္စာဆီေၾကာင္႔ မီးေလာင္ခန္းအတြင္း ဖိအားျမင္႔လွ်င္လည္း
ပစ္စတင္ကြင္း က်ဳိးႏိုင္သည္။
-
Ring groove မ်ားအတြင္း ကာဗြန္ခ်ဳိးမ်ား ကပ္ေနျခင္းသည္ ကြင္းမ်ားကို
က်ဳိးပဲ႔ေစႏိုင္သည္။
-
Ring groove မ်ားအတြင္း ကြင္းမ်ား ကပ္ေနျခင္းသည္ ကြင္းမ်ားကို
က်ဳိးေစႏိုင္သည္။
-
ပစ္စတင္ကြင္းမ်ားတြင္ အနားေစာင္းမ်ား ထက္ေနျခင္းသည္ ကြင္းမ်ားကိုက်ဳိးေစႏိုင္သည္။
-
ဆလင္ဒါလိုင္နာ အလြန္အမင္းပြန္းစားျခင္း ( Cloverleafing
) သည္ ပစ္စတင္ကြင္းမ်ားကို က်ဳိးေစႏိုင္သည္။
အက်ဳိးဆက္မ်ား
-
ပစ္စတင္ကြင္းမ်ား က်ဳိးျခင္းမွတဆင္႔ မီးေလာင္ဓါတ္ေငြ႔စိမ္႔ထြက္ျခင္း
( Blowby ) ျဖစ္ႏိုင္ၿပီး၊ ထိုမွတဆင္႔ Scavenge fire သို႔ ဦးတည္သြားႏိုင္သည္။
-
ဓါတ္ေငြ႔စိမ္႔ထြက္ျခင္း ( Blowby ) သည္ ေခ်ာဆီအလႊာ ( Oil
film ) ကို ပ်က္စီးေစပါသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ပြန္းစားႏႈန္း ( Wear rate ) ကို ပိုမိုျမန္ဆန္ေစပါသည္။
-
တေနရာတည္းကြက္၍အပူျမင္႔ျခင္း ( Localized overheating ) သည္
ဆလင္ဒါလိုင္နာကြဲအက္ျခင္း ( Cracked liner ) ကို ျဖစ္ေပၚေစပါသည္။
အထက္ပါ စာပိုဒ္မ်ားကို ဖတ္ၿပီး ေအာက္ပါအေၾကာင္းအရာမ်ားကို
နားလည္ႏိုင္ပါလိမ္႔မယ္
-
Piston ring ၏အလုပ္လုပ္ပုံ
-
Piston ring clearance အမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင္႔ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈမ်ား
-
Maintenance လုပ္ရာတြင္ ေဆာင္ရြက္ရမည္႔အခ်က္မ်ား
-
Piston ring မေကာင္းလွ်င္ ျဖစ္ႏိုင္ေသာအက်ဳိးဆက္မ်ား
လိုအပ္သည္မ်ားကို ဆက္လက္ျဖည္႔စြက္ေပးႏိုင္ပါတယ္။
လြတ္လပ္စြာ မွ်ေဝႏိုင္ပါတယ္..
ေလးစားလွ်က္
TWH
No comments:
Post a Comment