Saturday, October 24, 2015

Piston ring

ပစ်စတင်ကွင်း ( Piston ring )

       အင်ဂျင်တစ်လုံး၏ ပုံမှန်ပြုပြင်ထိန်းသိမ်းရေးလုပ်ငန်းတွင် Cylinder တစ်လုံးစီရှိ ပစ်စတင် ( piston ) ဖြုတ်ထုတ်ခြင်း၊ ကာဗွန်ဂျိုးများ ဖယ်ရှားသန့်ရှင်းခြင်း ( Decarbonization )၊ ကြားလွတ်တန်ဖိုးများ တိုင်းတာခြင်း ( Clearance measurement ) ၊ တိုက်စားခြင်း၊ ပွန်းစားခြင်း ( Wear & tear ) ကို စစ်ဆေးခြင်းများ ပြုလုပ်လေ့ရှိပါသည်။ လိုအပ်လျှင် အပိုပစ္စည်း အသစ်လဲလှယ်ခြင်း ( Renew spares ) ကို လုပ်ကိုင်လေ့ရှိပါသည်။ အချိန်ကိုက်ပြုပြင်ထိန်းသိမ်းရေးအစီအစဉ် ( Planned maintenance schedule ) တွင် ထိုလုပ်ငန်းများအတွက် အစီအစဉ်ဆွဲထားလေ့ရှိပါသည်။

       ပစ်စတင်တစ်လုံး၏ ထိန်းသိမ်းရေးလုပ်ငန်းတွင် ပစ်စတင်ကွင်းများ ( piston rings ) အစားထိုးလဲလှယ်ခြင်း ပါဝင်သည်။

ပစ်စတင်ကွင်း၏တာဝန်များ ( Functions of piston rings )
-       မီးလောင်ခန်းအတွင်းမှ မီးခိုးများနှင့် အစအနများ ပစ်စတင်ကို ဖြတ်ပြီး အပြင်သို့ ထွက်မသွားစေရန် ဆောင်ရွက်သည်။

-       ချောဆီကို ထိန်းသိမ်းပေးသည်။

-       ပစ်စတင်ရှိအပူကို လိုင်နာသို့ ပို့ဆောင်သည်။

ပစ်စတင်ကွင်း အမျိုးအစား ( Types of piston rings )
-       Compression ring - ဖိအားကွင်း ( Compression ring - ဖိနှိပ်ထားသောဓါတ်ငွေ့များကို မထွက်အောင် တားဆီးသည်။ )

-       Scraper or Oil Control ring - ဆီချစ်ကွင်း ( Scraper or Oil Control ring- ဆလင်ဒါလိုင်နာတွင် ချောဆီပြန့်သွားအောင် ဆောင်ရွက်ပေးသည်။ ချောဆီများ မီးလောင်ခန်းပေါ်သို့ မတက်စေရန် တားဆီးသည်။ ဆီချစ်ကွင်းများကို အများအားဖြင့် လေးလုံးထိုးပစ်စတင်များ ( Trunk piston ) တွင် တပ်ဆင်ကြသည်။



ပစ်စတင်ကွင်းကြားလွတ်တန်ဖိုးများ ( Piston Ring Clearances )
      ပစ်စတင်ကွင်းများကို ပစ်စတင်ကွင်းချိုင့် ( Piston ring groove ) ထဲတွင် တပ်ဆင်ထားသည်။ သင့်တော်သောကြားလွတ်တန်ဖိုးကို ထားရှိရန်လိုအပ်သည်။

      ကြားလွတ်တန်ဖိုး ( Clearance ) တစ်မျိုးစီသည် မတူညီသောတာဝန်များကို ဆောင်ရွက်သည်။

Groove clearance – clearance between piston ring groove and piston ring

ပစ်စတင်ကွင်းကို တပ်ဆင်ပြီးနောက် Feeler gauge ဖြင့် တိုင်းတာမှတ်သားနိုင်သည်။

ပစ်စတင်ကွင်း၏အနောက်တွင် ဖိအားသက်ရောက်မှုရှိစေရန်အတွက် ထိုကြားလွတ်တန်ဖိုးရှိရမည်။

ပစ်စတင်ကွင်းချိုင့်အတွင်းသို့ ချောဆီစီးဆင်းစေရန် Groove clearance ရှိရမည်။

Groove clearance – too small

တန်ဖိုးနည်းလျှင် ပစ်စတင်ကွင်းသည် ချိုင့်ထဲတွင် ကပ်နေမည်။

Gas များကို လုံအောင် မထိန်းနိုင်တော့ပါ ( Poor sealing )

Gas များ အောက်သို့ ယိုစိမ့်နိုင်သည်။ ချောဆီများကို လောင်ကျွမ်းပြီး၊ ပစ်စတင်ကွင်းနှင့် လိုင်နာကို ပွန်းစားခြင်း ဖြစ်ပေါ်စေနိုင်သည်။

Groove clearance – too large

တန်ဖိုးများလျှင် ပစ်စတင်ကွင်းသည် လှုပ်ရမ်း၍ တိုက်စားပြီး၊ ကွင်းများ ကျိုးနိုင်သည်။ ပစ်စတင်ကွင်းချိုင့်ကို တိုက်စားပြီး ကျယ်လာနိုင်သည်။





Back clearance – Clearance in the back side of piston ring

-       တိုင်းတာ၍ မရနိုင်ပါ။

-       Allow pressure to build up behind ring.

-       ပစ်စတင်ကွင်းနောက်ဖက်ရှိ ထိုကြားလွတ်တန်ဖိုးတွင် ဓါတ်ငွေ့ဖိအား သက်ရောက်နေနိုင်သည်။



Butt clearance – Clearance between the tips of piston ring

-       ပစ်စတင်ကွင်းကို ဆလင်ဒါလိုင်နာ ( Cylinder liner ) အတွင်း ထည့်ပြီးနောက် ထိုကြားလွတ်တန်ဖိုးကို တိုင်းတာနိုင်သည်။

-       ပစ်စတင်ကွင်းသည် သတ္တုဖြစ်သောကြောင့် ပူလာသောအခါတွင် ပြန့်ကားပြီး ရှည်ထွက်လာပါသည်။

-       ထိုကြားလွတ်တန်ဖိုး ( Gap clearance ) ရှိခြင်းကြောင့် ပစ်စတင်ကွင်း ပြန့်ကားရှည်ထွက်မှု ( heat expansion ) ကို အဆင်ပြေစေပါသည်။

Butt clearance – too small

ထိုကြားလွတ်တန်ဖိုးမှာ နည်းလျှင် ပစ်စတင်ကွင်း ရှည်ထွက်လာသောအခါတွင် ထိပ်များ ထိမိလိမ့်မည်။

ထိုအခါ လိုင်နာအပေါ်သို့ ဘေးတိုက်ဖိအား ( Radial pressure ) သက်ရောက်ပြီး ချောဆီလွှာ ( Oil film ) ပျက်စီးလိမ့်မည်။

ပစ်စတင်ကွင်း တိုက်စားခြင်း ( scuffing wear ) ကို ဖြစ်ပေါ်စေနိုင်ပြီး၊ ပစ်စတင်ကွင်းကပ်ခြင်း ( Ring seizure ) ဖြစ်စေနိုင်သည်။

Butt clearance – too large

မီးလောင်ဓါတ်ငွေ့များ အလွန်အမင်းယိုစိမ့် ( Excessive gas leakage ) နိုင်သည်။





ပစ်စတင်ကွင်းကို ထိန်းသိမ်းခြင်းနှင့် ပြဿနာများ
Piston ring maintenance and problems

-       ပစ်စတင်ကွင်းချိုင့် ( Piston ring groove ) အတွင်း ပစ်စတင်ကွင်းကပ်ခြင်း ( Ring sticking ) သည် ပြဿနာတစ်ခု ဖြစ်သည်။

-       နှစ်လုံးထိုးအင်ဂျင် ( Two stroke engine ) တွင် ပစ်စတင်ကွင်း၏ အခြေအနေကို လေဝင်ပေါက် ( Scavenge port  ) မှတဆင့် ကြည့်ရှု စစ်ဆေးနိုင်သည်။ ချွန်ထားသောသစ်သားဖြင့် ပစ်စတင်ကွင်းကို ထိုးကြည့်ပြီး ပစ်စတင်ကွင်း၏တင်းအား ( Ring stiffness ) ကို စမ်းကြည့်နိုင်သည်။

-          တင်းအား မရှိတော့လျှင် ပစ်စတင်ကွင်း ကျိုးနေပြီ ဖြစ်သည်။

-       ပစ်စတင်ကွင်းရှိ မျက်နှာပြင် အခြေအနေကို စစ်ဆေးနိုင်သည်။

-    မျက်နှာပြင်သည် အမဲရောင်ဖြစ်နေလျှင် မီးလောင်ဓါတ်ငွေ့များ စိမ့်ထွက်ကြောင်း သိနိုင်သည်။

-     ပစ်စတင်အောက်ခြေနေရာ ( Under piston space ) တွင် သတ္တုစများ၊ သံစများ ရှိ မရှိ   စစ်ဆေးရမည်။

-       Piston overhaul လုပ်ချိန်တွင် Ring grooves များကို ကောင်းမွန်စွာ သန့်ရှင်းရေးလုပ်ပါ။

-       Gap clearance ကို တိုင်းတာပါ။

-       Piston ring ကို Liner အတွင်းထည့်ပြီး Ring gap ကို တိုင်းတာနိုင်ပါသည်။

-       Piston ring ကို Piston တွင် တပ်ဆင်သောအခါတွင် 180’ စီ လွှဲ၍ တပ်ဆင်သင့်သည်။

-       Piston ring အများစုတွင် အထက်၊ အောက် မမှားစေရန် အမှတ်အသား “Top”-marked ပါရှိသည်။

-       “Top”-marked မပါရှိလျှင် Ring gap ကို ဘယ်လှည့်၊ ညာလှည့် တစ်ဖက်စီလှည့်၍ တပ်ဆင်သင့်သည်။ ( ပုံပါအတိုင်း )

-       ပစ်စတင်ကို လိုင်နာအတွင်းသို့ သွင်းသောအခါတွင် ပစ်စတင်ကွင်းများကို ချောဆီ စိုစွတ်စွာ သုတ်ပါ။

-       Engine manufacturer ပေးလိုက်သော Guide ring ကို လိုင်နာထိပ်တွင် တပ်ပါ။ ပြီးလျှင် ပစ်စတင်ကို မပြီး ဖြေးညှင်းစွာထည့်ပါ။

-       ပစ်စတင်ကွင်းတစ်ခုပြီး တစ်ခု လိုင်နာအတွင်းဝင်သွားသည်ကို သေချာစွာ ကြည့်ပါ။ သေချာပါစေ။





ပစ်စတင်ကွင်း ကျိုးနိုင်စေနိုင်သည့်အခြေအနေများ

-       လေဝင်ပေါက်စွန်း ( scavenge port edges ) များနှင့် တိုက်မိခြင်း၊

-       ပစ်စတင်ကွင်းနှင့် ချိုင့်ကြားတန်ဖိုး ( Groove clearance ) များလျှင် ပစ်စတင်ကွင်းလှုပ်ရမ်း တိုက်မိပြီး ကျိုးပဲ့နိုင်သည်။

-       ညံ့သောလောင်စာဆီကြောင့် မီးလောင်ခန်းအတွင်း ဖိအားမြင့်လျှင်လည်း ပစ်စတင်ကွင်း ကျိုးနိုင်သည်။

-       Ring groove များအတွင်း ကာဗွန်ချိုးများ ကပ်နေခြင်းသည် ကွင်းများကို ကျိုးပဲ့စေနိုင်သည်။

-       Ring groove များအတွင်း ကွင်းများ ကပ်နေခြင်းသည် ကွင်းများကို ကျိုးစေနိုင်သည်။

-       ပစ်စတင်ကွင်းများတွင် အနားစောင်းများ ထက်နေခြင်းသည် ကွင်းများကိုကျိုးစေနိုင်သည်။

-       ဆလင်ဒါလိုင်နာ အလွန်အမင်းပွန်းစားခြင်း ( Cloverleafing ) သည် ပစ်စတင်ကွင်းများကို ကျိုးစေနိုင်သည်။




အကျိုးဆက်များ
-       ပစ်စတင်ကွင်းများ ကျိုးခြင်းမှတဆင့် မီးလောင်ဓါတ်ငွေ့စိမ့်ထွက်ခြင်း ( Blowby ) ဖြစ်နိုင်ပြီး၊ ထိုမှတဆင့် Scavenge fire သို့ ဦးတည်သွားနိုင်သည်။

-       ဓါတ်ငွေ့စိမ့်ထွက်ခြင်း ( Blowby ) သည် ချောဆီအလွှာ ( Oil film ) ကို ပျက်စီးစေပါသည်။ ထို့ကြောင့် ပွန်းစားနှုန်း ( Wear rate ) ကို ပိုမိုမြန်ဆန်စေပါသည်။

-       တနေရာတည်းကွက်၍အပူမြင့်ခြင်း ( Localized overheating ) သည် ဆလင်ဒါလိုင်နာကွဲအက်ခြင်း ( Cracked liner ) ကို ဖြစ်ပေါ်စေပါသည်။



အထက်ပါ စာပိုဒ်များကို ဖတ်ပြီး အောက်ပါအကြောင်းအရာများကို နားလည်နိုင်ပါလိမ့်မယ်

-       Piston ring ၏အလုပ်လုပ်ပုံ

-       Piston ring clearance အမျိုးမျိုးနှင့် အကျိုးသက်ရောက်မှုများ

-       Maintenance လုပ်ရာတွင် ဆောင်ရွက်ရမည့်အချက်များ

-       Piston ring မကောင်းလျှင် ဖြစ်နိုင်သောအကျိုးဆက်များ



လိုအပ်သည်များကို ဆက်လက်ဖြည့်စွက်ပေးနိုင်ပါတယ်။

လွတ်လပ်စွာ မျှဝေနိုင်ပါတယ်..

လေးစားလျှက်

TWH

( Zawgyi )
ပစ္စတင္ကြင္း ( Piston ring )

       အင္ဂ်င္တစ္လုံး၏ ပုံမွန္ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရးလုပ္ငန္းတြင္ Cylinder တစ္လုံးစီရိွ ပစ္စတင္ ( piston ) ျဖဳတ္ထုတ္ျခင္း၊ ကာဗြန္ဂ်ဳိးမ်ား ဖယ္ရွားသန္႔ရွင္းျခင္း ( Decarbonization )၊ ၾကားလြတ္တန္ဖိုးမ်ား တိုင္းတာျခင္း ( Clearance measurement ) ၊ တိုက္စားျခင္း၊ ပြန္းစားျခင္း ( Wear & tear ) ကို စစ္ေဆးျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေလ႔ရိွပါသည္။ လိုအပ္လွ်င္ အပိုပစၥည္း အသစ္လဲလွယ္ျခင္း ( Renew spares ) ကို လုပ္ကိုင္ေလ႔ရိွပါသည္။ အခ်ိန္ကိုက္ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရးအစီအစဥ္ ( Planned maintenance schedule ) တြင္ ထိုလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ အစီအစဥ္ဆြဲထားေလ႔ရိွပါသည္။

       ပစ္စတင္တစ္လုံး၏ ထိန္းသိမ္းေရးလုပ္ငန္းတြင္ ပစ္စတင္ကြင္းမ်ား ( piston rings ) အစားထိုးလဲလွယ္ျခင္း ပါဝင္သည္။

ပစ္စတင္ကြင္း၏တာဝန္မ်ား ( Functions of piston rings )
-       မီးေလာင္ခန္းအတြင္းမွ မီးခိုးမ်ားႏွင္႔ အစအနမ်ား ပစ္စတင္ကို ျဖတ္ၿပီး အျပင္သို႔ ထြက္မသြားေစရန္ ေဆာင္ရြက္သည္။

-       ေခ်ာဆီကို ထိန္းသိမ္းေပးသည္။

-       ပစ္စတင္ရိွအပူကို လိုင္နာသို႔ ပို႔ေဆာင္သည္။

ပစ္စတင္ကြင္း အမ်ဳိးအစား ( Types of piston rings )
-       Compression ring - ဖိအားကြင္း ( Compression ring - ဖိႏွိပ္ထားေသာဓါတ္ေငြ႔မ်ားကို မထြက္ေအာင္ တားဆီးသည္။ )

-       Scraper or Oil Control ring - ဆီခ်စ္ကြင္း ( Scraper or Oil Control ring- ဆလင္ဒါလိုင္နာတြင္ ေခ်ာဆီျပန္႔သြားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးသည္။ ေခ်ာဆီမ်ား မီးေလာင္ခန္းေပၚသို႔ မတက္ေစရန္ တားဆီးသည္။ ဆီခ်စ္ကြင္းမ်ားကို အမ်ားအားျဖင္႔ ေလးလုံးထိုးပစ္စတင္မ်ား ( Trunk piston ) တြင္ တပ္ဆင္ၾကသည္။



ပစ္စတင္ကြင္းၾကားလြတ္တန္ဖိုးမ်ား ( Piston Ring Clearances )
      ပစ္စတင္ကြင္းမ်ားကို ပစ္စတင္ကြင္းခ်ဳိင္႔ ( Piston ring groove ) ထဲတြင္ တပ္ဆင္ထားသည္။ သင္႔ေတာ္ေသာၾကားလြတ္တန္ဖိုးကို ထားရိွရန္လိုအပ္သည္။

      ၾကားလြတ္တန္ဖိုး ( Clearance ) တစ္မ်ဳိးစီသည္ မတူညီေသာတာဝန္မ်ားကို ေဆာင္ရြက္သည္။

  1. Groove clearance – clearance between piston ring groove and piston ring

ပစ္စတင္ကြင္းကို တပ္ဆင္ၿပီးေနာက္ Feeler gauge ျဖင္႔ တိုင္းတာမွတ္သားႏိုင္သည္။

ပစ္စတင္ကြင္း၏အေနာက္တြင္ ဖိအားသက္ေရာက္မႈရိွေစရန္အတြက္ ထိုၾကားလြတ္တန္ဖိုးရိွရမည္။

ပစ္စတင္ကြင္းခ်ဳိင္႔အတြင္းသို႔ ေခ်ာဆီစီးဆင္းေစရန္ Groove clearance ရိွရမည္။

Groove clearance – too small

တန္ဖိုးနည္းလွ်င္ ပစ္စတင္ကြင္းသည္ ခ်ဳိင္႔ထဲတြင္ ကပ္ေနမည္။

Gas မ်ားကို လုံေအာင္ မထိန္းႏိုင္ေတာ႔ပါ ( Poor sealing )

Gas မ်ား ေအာက္သို႔ ယိုစိမ္႔ႏိုင္သည္။ ေခ်ာဆီမ်ားကို ေလာင္ကၽြမ္းၿပီး၊ ပစ္စတင္ကြင္းႏွင္႔ လိုင္နာကို ပြန္းစားျခင္း ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္သည္။

Groove clearance – too large

တန္ဖိုးမ်ားလွ်င္ ပစ္စတင္ကြင္းသည္ လႈပ္ရမ္း၍ တိုက္စားၿပီး၊ ကြင္းမ်ား က်ဳိးႏိုင္သည္။ ပစ္စတင္ကြင္းခ်ဳိင္႔ကို တိုက္စားၿပီး က်ယ္လာႏိုင္သည္။





Back clearance – Clearance in the back side of piston ring

-       တိုင္းတာ၍ မရႏိုင္ပါ။

-       Allow pressure to build up behind ring.

-       ပစ္စတင္ကြင္းေနာက္ဖက္ရိွ ထိုၾကားလြတ္တန္ဖိုးတြင္ ဓါတ္ေငြ႔ဖိအား သက္ေရာက္ေနႏိုင္သည္။



Butt clearance – Clearance between the tips of piston ring

-       ပစ္စတင္ကြင္းကို ဆလင္ဒါလိုင္နာ ( Cylinder liner ) အတြင္း ထည္႔ၿပီးေနာက္ ထိုၾကားလြတ္တန္ဖိုးကို တိုင္းတာႏိုင္သည္။

-       ပစ္စတင္ကြင္းသည္ သတၱဳျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ပူလာေသာအခါတြင္ ျပန္႔ကားၿပီး ရွည္ထြက္လာပါသည္။

-       ထိုၾကားလြတ္တန္ဖိုး ( Gap clearance ) ရိွျခင္းေၾကာင္႔ ပစ္စတင္ကြင္း ျပန္႔ကားရွည္ထြက္မႈ ( heat expansion ) ကို အဆင္ေျပေစပါသည္။

Butt clearance – too small

ထိုၾကားလြတ္တန္ဖိုးမွာ နည္းလွ်င္ ပစ္စတင္ကြင္း ရွည္ထြက္လာေသာအခါတြင္ ထိပ္မ်ား ထိမိလိမ္႔မည္။

ထိုအခါ လိုင္နာအေပၚသို႔ ေဘးတိုက္ဖိအား ( Radial pressure ) သက္ေရာက္ၿပီး ေခ်ာဆီလႊာ ( Oil film ) ပ်က္စီးလိမ္႔မည္။

ပစ္စတင္ကြင္း တိုက္စားျခင္း ( scuffing wear ) ကို ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္ၿပီး၊ ပစ္စတင္ကြင္းကပ္ျခင္း ( Ring seizure ) ျဖစ္ေစႏိုင္သည္။

Butt clearance – too large

မီးေလာင္ဓါတ္ေငြ႔မ်ား အလြန္အမင္းယိုစိမ္႔ ( Excessive gas leakage ) ႏိုင္သည္။





ပစ္စတင္ကြင္းကို ထိန္းသိမ္းျခင္းႏွင္႔ ျပႆနာမ်ား
Piston ring maintenance and problems

-       ပစ္စတင္ကြင္းခ်ဳိင္႔ ( Piston ring groove ) အတြင္း ပစ္စတင္ကြင္းကပ္ျခင္း ( Ring sticking ) သည္ ျပႆနာတစ္ခု ျဖစ္သည္။

-       ႏွစ္လုံးထိုးအင္ဂ်င္ ( Two stroke engine ) တြင္ ပစ္စတင္ကြင္း၏ အေျခအေနကို ေလဝင္ေပါက္ ( Scavenge port  ) မွတဆင္႔ ၾကည္႔ရႈ စစ္ေဆးႏိုင္သည္။ ခၽြန္ထားေသာသစ္သားျဖင္႔ ပစ္စတင္ကြင္းကို ထိုးၾကည္႔ၿပီး ပစ္စတင္ကြင္း၏တင္းအား ( Ring stiffness ) ကို စမ္းၾကည္႔ႏိုင္သည္။

-          တင္းအား မရိွေတာ႔လွ်င္ ပစ္စတင္ကြင္း က်ဳိးေနၿပီ ျဖစ္သည္။

-       ပစ္စတင္ကြင္းရိွ မ်က္ႏွာျပင္ အေျခအေနကို စစ္ေဆးႏိုင္သည္။

-    မ်က္ႏွာျပင္သည္ အမဲေရာင္ျဖစ္ေနလွ်င္ မီးေလာင္ဓါတ္ေငြ႔မ်ား စိမ္႔ထြက္ေၾကာင္း သိႏိုင္သည္။

-     ပစ္စတင္ေအာက္ေျခေနရာ ( Under piston space ) တြင္ သတၱဳစမ်ား၊ သံစမ်ား ရိွ မရိွ   စစ္ေဆးရမည္။

-       Piston overhaul လုပ္ခ်ိန္တြင္ Ring grooves မ်ားကို ေကာင္းမြန္စြာ သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ပါ။

-       Gap clearance ကို တိုင္းတာပါ။

-       Piston ring ကို Liner အတြင္းထည္႔ၿပီး Ring gap ကို တိုင္းတာႏိုင္ပါသည္။

-       Piston ring ကို Piston တြင္ တပ္ဆင္ေသာအခါတြင္ 180’ စီ လႊဲ၍ တပ္ဆင္သင္႔သည္။

-       Piston ring အမ်ားစုတြင္ အထက္၊ ေအာက္ မမွားေစရန္ အမွတ္အသား “Top”-marked ပါရိွသည္။

-       “Top”-marked မပါရိွလွ်င္ Ring gap ကို ဘယ္လွည္႔၊ ညာလွည္႔ တစ္ဖက္စီလွည္႔၍ တပ္ဆင္သင္႔သည္။ ( ပုံပါအတိုင္း )

-       ပစ္စတင္ကို လိုင္နာအတြင္းသို႔ သြင္းေသာအခါတြင္ ပစ္စတင္ကြင္းမ်ားကို ေခ်ာဆီ စိုစြတ္စြာ သုတ္ပါ။

-       Engine manufacturer ေပးလိုက္ေသာ Guide ring ကို လိုင္နာထိပ္တြင္ တပ္ပါ။ ၿပီးလွ်င္ ပစ္စတင္ကို မၿပီး ေျဖးညွင္းစြာထည္႔ပါ။

-       ပစ္စတင္ကြင္းတစ္ခုၿပီး တစ္ခု လိုင္နာအတြင္းဝင္သြားသည္ကို ေသခ်ာစြာ ၾကည္႔ပါ။ ေသခ်ာပါေစ။





ပစ္စတင္ကြင္း က်ဳိးႏိုင္ေစႏိုင္သည္႔အေျခအေနမ်ား

-       ေလဝင္ေပါက္စြန္း ( scavenge port edges ) မ်ားႏွင္႔ တိုက္မိျခင္း၊

-       ပစ္စတင္ကြင္းႏွင္႔ ခ်ဳိင္႔ၾကားတန္ဖိုး ( Groove clearance ) မ်ားလွ်င္ ပစ္စတင္ကြင္းလႈပ္ရမ္း တိုက္မိၿပီး က်ဳိးပဲ႔ႏိုင္သည္။

-       ညံ႔ေသာေလာင္စာဆီေၾကာင္႔ မီးေလာင္ခန္းအတြင္း ဖိအားျမင္႔လွ်င္လည္း ပစ္စတင္ကြင္း က်ဳိးႏိုင္သည္။

-       Ring groove မ်ားအတြင္း ကာဗြန္ခ်ဳိးမ်ား ကပ္ေနျခင္းသည္ ကြင္းမ်ားကို က်ဳိးပဲ႔ေစႏိုင္သည္။

-       Ring groove မ်ားအတြင္း ကြင္းမ်ား ကပ္ေနျခင္းသည္ ကြင္းမ်ားကို က်ဳိးေစႏိုင္သည္။

-       ပစ္စတင္ကြင္းမ်ားတြင္ အနားေစာင္းမ်ား ထက္ေနျခင္းသည္ ကြင္းမ်ားကိုက်ဳိးေစႏိုင္သည္။

-       ဆလင္ဒါလိုင္နာ အလြန္အမင္းပြန္းစားျခင္း ( Cloverleafing ) သည္ ပစ္စတင္ကြင္းမ်ားကို က်ဳိးေစႏိုင္သည္။




အက်ဳိးဆက္မ်ား
-       ပစ္စတင္ကြင္းမ်ား က်ဳိးျခင္းမွတဆင္႔ မီးေလာင္ဓါတ္ေငြ႔စိမ္႔ထြက္ျခင္း ( Blowby ) ျဖစ္ႏိုင္ၿပီး၊ ထိုမွတဆင္႔ Scavenge fire သို႔ ဦးတည္သြားႏိုင္သည္။

-       ဓါတ္ေငြ႔စိမ္႔ထြက္ျခင္း ( Blowby ) သည္ ေခ်ာဆီအလႊာ ( Oil film ) ကို ပ်က္စီးေစပါသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ပြန္းစားႏႈန္း ( Wear rate ) ကို ပိုမိုျမန္ဆန္ေစပါသည္။

-       တေနရာတည္းကြက္၍အပူျမင္႔ျခင္း ( Localized overheating ) သည္ ဆလင္ဒါလိုင္နာကြဲအက္ျခင္း ( Cracked liner ) ကို ျဖစ္ေပၚေစပါသည္။



အထက္ပါ စာပိုဒ္မ်ားကို ဖတ္ၿပီး ေအာက္ပါအေၾကာင္းအရာမ်ားကို နားလည္ႏိုင္ပါလိမ္႔မယ္

-       Piston ring ၏အလုပ္လုပ္ပုံ

-       Piston ring clearance အမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင္႔ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈမ်ား

-       Maintenance လုပ္ရာတြင္ ေဆာင္ရြက္ရမည္႔အခ်က္မ်ား

-       Piston ring မေကာင္းလွ်င္ ျဖစ္ႏိုင္ေသာအက်ဳိးဆက္မ်ား



လိုအပ္သည္မ်ားကို ဆက္လက္ျဖည္႔စြက္ေပးႏိုင္ပါတယ္။

လြတ္လပ္စြာ မွ်ေဝႏိုင္ပါတယ္..

ေလးစားလွ်က္

TWH

No comments:

Post a Comment