Rotocap ဆိုတာ ဘယ္လိုအလုပ္လုပ္သလဲ…
ေကာင္း၊ မေကာင္း ဘယ္လို စစ္ေဆးမလဲ…
Rotocap ဆိုတာ အင္ဂ်င္ေမာင္းႏွင္ေနစဥ္
Suction valve ႏွင္႔ Exhaust valve မ်ား လည္ပါတ္ေစရန္ ျပဳလုပ္ထားေသာ အစိတ္အပိုင္း တစ္ခုျဖစ္ၿပီး
Valve rotator ဟုလည္း ေခၚပါသည္။
အင္ဂ်င္ေမာင္းႏွင္ခ်ိန္တြင္ ဗါးမ်ား အဖြင္႔အပိတ္ျပဳလုပ္ၾကပါသည္။
အင္ဂ်င္၏ ဆလင္ဒါအတြင္းမွ ေလာင္ကၽြမ္းၿပီးေသာ မီးခိုးမ်ားႏွင္႔ မေလာင္ကၽြမ္းႏိုင္ေသာ
ကာဗြန္အပိုင္းအစမ်ားသည္ Exhaust valve ကို ျဖတ္၍ ျပင္ပေလထုသို႔ ထြက္သြားပါသည္။
တခါတရံတြင္ ကာဗြန္အစအနမ်ားသည္ Valve (သို႔)
Valve seat တြင္ ကပ္ေနတတ္ပါသည္။ ထိုအခါတြင္ ဗါး မလုံေတာ႔ပါ။
ထိုအခါ ဖိအား ( Compression pressure ) နည္းသြားသကဲ႔သို႔
( Combustion pressure ) မီးေလာင္ဖိအားကိုလည္း က်ဆင္းေစပါသည္။ အင္ဂ်င္၏စြမ္းရည္ (
Engine Performance ) ကို က်ဆင္းေစပါသည္။
ထို႔ေၾကာင္႔ Rotocap (or) Valve rotator
မ်ား တပ္ဆင္ၿပီး Valve ကို လွည္႔ေပးပါသည္။
ထို႔ေၾကာင္႔
၁။ ဗါး၏ အပူခ်ိန္သည္ ဗါးလည္ျခင္းေၾကာင္႔
မွ်တေစပါသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ တစ္ေနရာထဲတြင္ အပူလြန္ကဲၿပီး ဗါးေကာက္ျခင္း၊ ေလာင္ျခင္းကို
မျဖစ္ေပၚေစပါ။
၂။ ဗါးႏွင္႔ ဗါးအထိုင္
( Valve and valve seat ) အၾကားတြင္ ကာဗြန္အပိုင္းအစမ်ား မကပ္ေသာေၾကာင္႔ ဗါးမွ အိတ္ေဇာေငြ႔မ်ား
မယိုစိမ္႔ေစပါ။ အင္ဂ်င္၏ေလာင္ကၽြမ္းျခင္းကို မထိခိုက္ေစပါ။
အလုပ္လုပ္ပုံ
Rotocap တစ္ခုတြင္ Body, Belleville spring,
spring shoe, circlip, Coil spring, Ball တို႔
ပါဝင္သည္။
Body အတြင္း အေစာင္းေဖါက္ထားေသာ ေျမာင္းမ်ား ရိွၿပီး၊
ထိုအထဲတြင္ Ball ကို Coil spring ႏွင္႔ ေထာက္ထားသည္။
ေအာက္မွ Belleville spring ( ဝါရွာစပရင္ျပား
) ကို ခံထားသည္။ ေအာက္တြင္ Spring shoe ကို ပုံပါအတိုင္း တပ္ထားသည္။ ထို႔ေနာက္
Circlip ျဖင္႔ ဖမ္းထားသည္။
Valve close အေျခအေနတြင္ Belleville spring
သည္ Body ႏွင္႔ Spring shoe ၾကား ေထာက္၍ ဖမ္းထားသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ Coil spring ႏွင္႔
Ball မ်ားသည္ ေအာက္ပါပုံအတိုင္း ဖမ္းမိေနသျဖင္႔ မေရြ႕လ်ားပါ။
( Body ႏွင္႔ Belleville spring အျပားၾကားတြင္
ၾကားလြတ္တန္ဖိုး A ရိွေနသည္။ )
Valve Open အေျခအေနတြင္ Valve spring မ်ား၏ ဖိအားေၾကာင္႔
Belleville spring သည္ ျပားလာၿပီး Ball ကို ဖိသည္။ ထိုအခါ Coil spring ႏွင္႔ ေထာက္ထားေသာ
Ball သည္ ပုံပါအတိုင္း ေရြ႕လ်ားသည္။ ( Arrow direction ကိုၾကည္႔ပါ။ )
ထိုအခါ Coil spring ႏွင္႔ Ball တို႔သည္ ေအာက္ပုံအတို္င္း
အတြင္းသို႔ ေနရာေရြ႕သြားသည္။ Valve spring ၏ ဖိအားေၾကာင္႔ Belleville spring လုံးဝျပားသြားေသာအခါတြင္
Body ( Valve cover ) ကို မဖမ္းထားေတာ႔ပါ။ ၾကားလြတ္တန္ဖိုး A ရိွေၾကာင္း ပုံတြင္ၾကည္႔ပါ။
ထို႔ေၾကာင္႔ Body လြတ္လပ္စြာ လႈပ္ရွားႏိုင္ေသာအေျခအေန
ျဖစ္သြားသည္။ ထိုအေျခအေနတြင္ ဖိအားသက္ေရာက္ေနေသာ Coil spring ၏ တြန္းအားေၾကာင္႔
Ball သည္ မူလရာသုိ႔ ျပန္ေရာက္သြားသည္။ ထိုတြန္းအားေၾကာင္႔ Body ( Valve cover ) လည္သြားသည္။
ထိုအခါ Cotter ( Collet ) ႏွင္႔ ဆက္ထားေသာ
Valve လည္သြားသည္။
သတိျပဳရန္အခ်က္မ်ား
အင္ဂ်င္ေမာင္းေနစဥ္တြင္ cylinder head
cover ဖြင္႔၍ Valve rotator ( Rotocap ) ပုံမွန္ အလုပ္လုပ္ျခင္း ရိွ၊ မရိွ စစ္ေဆးႏိုင္သည္။
လိုအပ္လွ်င္ Body ( Valve cover ) ရိွ အေပါက္မ်ားသို႔
ဆီျဖန္းေပးပါ။
အင္ဂ်င္ အိုဗါေဟာ လုပ္လွ်င္ Rotocap (
Valve rotator ) မ်ားကို တခုခ်င္း ဖြင္႔၍ စစ္ေဆးပါ။
ေဘာမ်ားစား၍ မညီမညာျဖစ္လွ်င္
လဲပါ။
စပရင္ မေကာင္းလွ်င္ လဲပါ။
Belleville spring ရိွ
Ball ႏွင္႔ ထိစပ္လွ်က္ရိွေသာအပိုင္းတြင္ ပြန္းစားျခင္း ရိွလွ်င္ Belleville spring
ကို လဲေပးပါ။
အင္ဂ်င္ဆလင္ဒါဟက္ကို အိုဗါေဟာလုပ္ၿပီးလွ်င္
ဗါးမ်ားကို ေနရာတက်ျပန္တပ္ပါ။ ထိုေနာက္ Rotocap ပုံမွန္အလုပ္လုပ္ျခင္း ရိွ၊ မရိွ စမ္းသပ္သင္႔သည္။
စမ္း
သပ္ေသာနည္းလမ္းမွာ ဆလင္ဒါဟက္ကို ေဘးတိုက္လုပ္လိုက္ပါ။ ဗါးႏွင္႔ ဗါးအထိုင္ ( Valve and valve seat ) ကို ျဖတ္၍ Marker pen နဲ႔ မ်ဥ္းျပတ္တစ္ေၾကာင္း ဆြဲပါ။ ထို႔ေနာက္ Rotocap တပ္ထားေသာဘက္မွ Valve ကို Rubber hummer ႏွင္႔ထုပါ။ ဗါးသည္ တျဖည္းျဖည္းလည္ပါမည္။ ဗါးႏွင္႔ ဗါးအထိုင္ရိွ မ်ဥ္းသည္ တျဖည္းျဖည္း လြဲသြားလိမ္႔မည္။
ေလးစားလွ်က္
TWH
youtube
https://www.youtube.com/watch?v=sldUAvSLy4I
No comments:
Post a Comment