Wednesday, October 22, 2014

D/G ၏ cylinder head ရိွ T-yoke guide က်ဳိးသြားျခင္း




T-yoke guide = T-shaped valve guide
Type of Engine- Daihatsu

ျဖစ္ပြါးပုံ

        ပင္လယ္အတြင္း သေဘၤာသြားေနစဥ္ No.2 D/G T/C inlet temp high alarm ( 500’C ) လာပါသည္။ တာဝန္က်အင္ဂ်င္နီယာသည္ D/G ကို စစ္ေဆးေသာအခါ No.1 cylinder rocker arm သည္ ပုံမွန္ အေျခအေန မဟုတ္သည္ကို ေတြ႔ရသည္။
        အင္ဂ်င္နီယာသည္ St-by D/G ကို ခ်က္ခ်င္းေျပာင္းေမာင္းၿပီး၊ No.2 D/G ကို ရပ္လိုက္ပါသည္။

ထိခိုက္မႈအေျခအေန

(၁) No.1 cylinder ရိွ T-yoke guide မွာ ေအာက္ေျခ cylinder head ႏွင္႔ ကပ္လွ်က္ေနရာတြင္ က်ဳိးေနပါသည္။
(၂) Cylinder ရိွ Exhaust pipe မွာ နီရဲေနၿပီး၊ ပတ္ထားေသာ အပူကာစမ်ားမွာ ေပ်ာ္က် ပ်က္စီးေနပါသည္။
(၃) တာဝန္ရိွအင္ဂ်င္နီယာ၏ မ်က္ျမင္စစ္ေဆးခ်က္အရ No.1 cylinder ရိွ piston and liner မွာ ေကာင္းမြန္ပါသည္။

ျပင္ဆင္ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ား

        က်ဳိးပဲ႔သြားေသာ T-yoke guide ကို အသစ္လဲလွယ္သည္။ Cylinder တိုင္း၏ Tappet clearance ကို စစ္ေဆးခ်ိန္ညိွသည္။

ထိခိုက္မႈ၏အေၾကာင္းအရင္း
( Hardware factor )

Tappet clearance ခ်ိန္မႈ မွားယြင္းျခင္းျဖစ္သည္။ Tappet clearance ခ်ိန္ေသာအခါတြင္ T-yoke guide ႏွင္႔ exhaust valve ၂ ခုအၾကား ထိမွတ္ ( Contact point ) အကြာအေဝးကို မွားယြင္းစြာ ခ်ိန္တြယ္မိျခင္းျဖစ္သည္။
        ထိုကဲ႔သို႔ ထိခိုက္မႈမ်ဳိးကို ယခင္ကလည္း မၾကာခဏ မွားယြင္းခဲ႔ၾကဖူးပါသည္။

(Software/ Human factor )
ျပႆနာ၏အေၾကာင္းရင္းမွာ Tappet Clearance ခ်ိန္မႈ မွားယြင္းျခင္းျဖစ္သည္။

ထပ္မံမျဖစ္ပြါးေစရန္ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ား
( Human aspects )

ေအာက္ပါအတိုင္း ခ်ိန္ညိွမႈကို ျပဳလုပ္ပါ။
(၁) Rocker arm ကို မတပ္ဆင္မွီ T-yoke ( T-shaped valve guide )  ႏွင္႔ Exhaust valve မ်ားကို ထိေနေစရန္ Adjust screw သုံး၍ ခ်ိန္ညိွပါ။
(၂) Tappet Clearance ကို ခ်ိန္ညိွပါ။
      T-yoke ႏွင္႔ Exhaust valve မ်ားကို ခ်ိန္ၿပီးေသာအခါတြင္ Tappet clearance ကို ဆက္လက္ခ်ိန္ညိွပါ။ အပူခ်ိန္ကြာျခားလွ်င္ contact points တန္ဖိုးမ်ား ေျပာင္းလဲႏိုင္ပါသည္။

သင္ခန္းစာ

ပုံမွန္မဟုတ္ေသာအေျခအေနတြင္ အင္ဂ်င္နီယာမ်ားႏွင္႔ သေဘၤာသားမ်ားသည္ ECR အတြင္းရိွေနသင္႔ၿပီး၊ ခ်က္ခ်င္းအေရးယူေဆာင္ရြက္ရန္ အသင္႔ရိွေနသင္႔သည္။ Alarm လာၿပီး၊ ၂မိနစ္အတြင္း St-by G/E ကို ေျပာင္းႏို္င္ေသာေၾကာင္႔ ျပင္းထန္ေသာထိခိုက္မႈ ကို မျဖစ္ပြါးေစခဲ႔ပါ။ တာဝန္က်အင္ဂ်င္နီယာမရိွသည္႔ ညဖက္အခ်ိန္တြင္ ျဖစ္ပြါးလွ်င္ ထိခိုက္မႈျပင္းထန္ႏိုင္ပါသည္။ 

{Remark:  : ယခု Report သည္ အင္ဂ်င္နီယာ၏ Tappet clearance ခ်ိန္ဆမႈ မွားယြင္းျခင္းေၾကာင္႔ျဖစ္သည္။ Tappet Clearance ခ်ိန္လွ်င္ အင္ဂ်င္နီယာမ်ားသည္ T-yoke (T-shaped valve guide) ႏွင္႔ Rocker-arm အၾကားအေဝးကိုသာ Thickness gauge သုံး၍ ခ်ိန္တတ္ၾကပါသည္။

Yanmar engine ႏွင္႔ Daihatsu engine မ်ားသည္ Compound valve guide system ကို အသုံးျပဳၾကပါသည္။ Rocker arm တစ္ခုသည္ Exhaust valve ၂ လုံးကို T-shaped valve guide အသုံးျပဳ၍ အဖြင္႔အပိတ္ျပဳလုပ္ၿပီး၊ အျခား Rocker arm တစ္ခုသည္ T-shaped valve guide ျဖင္႔ Intake valve ၂ လုံးကို အဖြင္႔အပိတ္ျပဳလုပ္ပါသည္။ 

T-shaped valve guide ေအာက္ရိွ valve ၂ လုံးသည္ valve guide ႏွင္႔ ေသခ်ာစြာ ထိေနေစရန္အေရးႀကီးပါသည္။ contact points ကို မွန္ကန္ေစရန္အတြက္ Adjust screw ျဖင္႔ ခ်ိန္ညိွပါ။

Contact point ကြါေနလွ်င္ Valve rotator ေကာင္းစြာအလုပ္မလုပ္ႏိုင္ပါ။ Valve rotator စားသြားႏိုင္ပါသည္။ 

Contact point သည္ ထိေနေသာ္လည္း၊ Valves မ်ားကို ဖိထားေသာ အေျခအေနျဖစ္ေနလွ်င္၊ ဗါးပြင္႔ေနေသာေၾကာင္႔ Exhaust temp တက္ျခင္း၊ Valve Stem, valve seat, valve guide မ်ား မီးစားျခင္း ျဖစ္ေပၚပါလိမ္႔မည္။ 

ထိုအခ်က္သည္ မွားယြင္းတတ္ေသာအခ်က္ျဖစ္သျဖင္႔ သတိထား၍ ေဆာင္ရြက္သင္႔သည္။ }

ေဘးရန္ကင္းၾကပါေစ…
တင္ဝင္းထြန္း

No comments:

Post a Comment