ကၽြန္ေတာ္တို႔ သေဘၤာအရာရိွမ်ား ကိုင္ေဆာင္ရသည္႔ လက္မွတ္မ်ားကို CoC (
Certificate of Competency ) ဟု ေခၚပါသည္။ ဆိုလိုရင္းမွာ ကၽြမ္းက်င္မႈလက္မွတ္ျဖစ္ပါသည္။
သေဘၤာ အျပင္ ေလယာဥ္ပ်ံေမာင္းႏွင္သူမ်ား တြင္လည္း ထိုသို႔ကၽြမ္းက်င္မႈလက္မွတ္မ်ား ကိုင္ေဆာင္ရပါသည္ဟု
သိရပါသည္။ ကိုင္တြယ္ေမာင္းႏွင္ရန္အတြက္ လိုအပ္ေသာအရည္အခ်င္းျပည္႔မွီသည္ဟု ယူဆၿပီး ထုတ္ေပးေသာလက္မွတ္ျဖစ္ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ Singapore
Maritime Academy တြင္ Combined Class 1 Engineer သင္တန္းတက္ေရာက္စဥ္ Lecturer
Mr.Mukaji မွ CoC လက္မွတ္ႏွင္႔ ပတ္သက္ေသာ ပို႔ခ်ခ်က္ေလးကို ျပန္လည္မွ်ေဝလိုပါသည္။
Competency ဆိုသည္႔ စကားလုံးသည္
ကၽြမ္းက်င္ပိုင္ႏိုင္ျခင္း ဟု အဓိပၸါယ္ရပါသည္။ Mr.Mukaji ၏ ဖြင္႔ဆိုခ်က္အရ
Competency တြင္ စကားလုံး သုံးလုံးပါဝင္သည္။ ထိုစကားလုံးမ်ားမွာ K,U,P တို႔ျဖစ္ပါသည္။
K= Knowledge, U=Understanding and P=proficiency ျဖစ္ပါသည္။
Knowledge မွာ သက္ဆုိင္ရာဘာသာရပ္အလိုက္
သိထားသင္႔ေသာ ဗဟုသုတျဖစ္ပါသည္။
Understanding မွာ သက္ဆိုင္ရာစနစ္မ်ားႏွင္႔
ဆက္သြယ္မႈမ်ားကို ေသခ်ာစြာ နားလည္ရမည္။
Proficiency မွာ ႀကံဳလာေသာအခက္အခဲမ်ား၊
ေဆာင္ရြက္ရမည္မ်ားကို ေသခ်ာစြာနားလည္ၿပီး ေျဖရွင္းႏိုင္ေသာအရည္အခ်င္း ျဖစ္ပါသည္။ ရလဒ္ေကာင္းကို
ရရိွသည္အထိေဆာင္ရြက္ႏို္င္သည္႔ပညာျဖစ္ပါသည္။
CoC လက္မွတ္ထုတ္ေပးရန္အတြက္
အခက္အခဲတစုံတရာေတြ႔လွ်င္ မည္သို႔ေဆာင္ရြက္မည္ကို ေမးျမန္းမည္႔ Oral စာေမးပြဲရိွလာရပါသည္။
ရင္႔က်က္ၿပီး၊ အေတြ႔အႀကံဳမ်ားေသာ စာစစ္သူသည္ အခက္အခဲတြင္ စာေျဖသူ မည္သို႔ေဆာင္ရြက္မည္ကို
ေမးျမန္းေလ႔ရိွၿပီး၊ မိမိ၏အေတြ႔အႀကံဳႏွင္႔ ႏႈိင္းယွဥ္အကဲျဖတ္ပါသည္။ ၿပီးေနာက္ ေအာင္၊
ရႈံးကို ဆုံးျဖတ္ေပးေလ႔ရိွပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္႔ အျမင္အရ ထိုလက္မွတ္ကိုင္ေဆာင္သူမ်ားသည္
အလုပ္မ်ားကို Professional တစ္ဦးကဲ႔သို႔လည္း ေဆာင္ရြက္သင္႔ပါသည္။ EFA မဂၢဇင္းမွ ေဆာင္းပါးတစ္ေစာင္တြင္
ဆရာမႀကီးေဒၚခင္မ်ဳိးခ်စ္မွ Professional ကို အဓိပၸါယ္ဖြင္႔ပါသည္။
Professional- တတ္ေျမာက္သင္႔သည္မ်ားကို ေသခ်ာစြာတတ္ေျမာက္သူ
- လူသားတို႔အက်ဳိးအတြက္
မွန္ကန္ေသာစိတ္ဓါတ္ရိွသူ။
ေရေၾကာင္းေလာကတြင္ ေနာက္လူအတြက္
အလုပ္မ်ား ခ်န္ထားၿပီး ဆင္းေျပးျခင္း၊ G/E မ်ားကို Running Hour ခ်ိန္၍ ေမာင္းႏွင္ေသာေၾကာင္႔
ေနာက္လူသည္ G/E overhaul မ်ားကို မႏိုင္မနင္းလုပ္ကိုင္ရျခင္း..စသည္႔ ကိစၥမ်ားသည္ အလုပ္ကို
Professional တစ္ဦးကဲ႔သို႔ မေဆာင္ရြက္ျခင္းေၾကာင္႔ ျဖစ္ရပါသည္။
CoC လက္မွတ္ကိုင္ထားသလို
Professional တစ္ဦးကဲ႔သို႔လည္း က်င္႔ႀကံသင္႔ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္႔ အျမင္ေလးကို မွ်ေဝျခင္းပါ။ ကြဲျပားမႈမ်ား ရိွႏိုင္ပါသည္။
ေလးစားလွ်က္
တင္ဝင္းထြန္း
No comments:
Post a Comment