Sunday, October 19, 2014

Generator engine ၏ crankshaft ထိခိုက္မိျခင္း



ျဖစ္ပြါးပုံ
        သေဘၤာသည္ မီးစက္ႏွစ္လုံးကို အၿပိဳင္ေမာင္းထားၿပီး၊ ကုန္ခ်ေနစဥ္၊ No.1 G/E သည္ Low Lub oil pressure alarm ျဖင္႔ ရုတ္တရက္ tripped ျဖစ္သြားပါသည္။

ထိခိုက္မႈမ်ား
        No.5 cylinder တြင္ ေအာက္ပါထိခိုက္မႈမ်ားကို ေတြ႔ရိွရပါသည္။
(၁) Connecting rod ၏ Bottom end bearing သည္ ေပ်ာက္ဆုံးေနပါသည္။

(၂) Bearing ၏ သတၱဳအပိုင္းအစမ်ားကို Crankcase ေအာက္ေျခအျပားေပၚတြင္ ေတြ႔ရိွရပါသည္။

(၃) Crankpin တြင္ အစင္းေၾကာင္းမ်ားႏွင္႔ အေပါက္တစ္ေပါက္ကို ေတြ႔ရသည္။

(၄) Connecting rod bolt head collar မွာ ပုံပ်က္ၿပီး၊ ပဲ႔ေနပါသည္။

ထိခိုက္မႈျဖစ္ေစသည္႔အေၾကာင္းရင္း

( Hardware factor )
        Connecting rod bolts မ်ားကို လုံေလာက္ေသာ Torque ျဖင္႔ တိုက္ထားျခင္း မရိွပါ။

(Software / Human factor )
အင္ဂ်င္နီယာသည္ Manual အတိုင္း ေဆာင္ရြက္မႈမရိွျခင္းေၾကာင္႔ျဖစ္သည္။

အင္ဂ်င္ခန္းရိွ စက္ပစၥည္းမ်ားကို ကိုင္တြယ္ေမာင္းႏွင္ေသာအင္ဂ်င္နီယာမ်ားသည္ စက္ပစၥည္းထုတ္လုပ္သူမ်ား (Makers)  ေပးထားသည္႔ ေမာင္းႏွင္ရန္လက္စြဲစာအုပ္ ( Operation manuals ) မ်ားကို ကၽြမ္းက်င္နားလည္ရမည္။ 

တခါတရံတြင္ ညႊန္ၾကားခ်က္လက္စြဲစာအုပ္( Instruction manuals ) မ်ား ရိွ တခ်ဳိ႕ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ားကို စက္ထုတ္လုပ္သူမ်ားမွ ေျပာင္းလဲျခင္း( changed ) ၊ အသစ္ျပန္လည္ျဖည္႔စြက္ျခင္း( revised ) မ်ား ျပဳလုပ္ၾကတတ္သည္။ ထိုသို႔ေျပာင္းလဲခ်က္မ်ားကို စက္ပစၥည္းဝယ္ယူသူမ်ားထံသို႔ Service Bulletin (စက္ျပင္လက္စြဲစာေစာင္) မ်ား ေပးပို႔အေၾကာင္းၾကားပါသည္။ အင္ဂ်င္နီယာမ်ားသည္ ထို service bulletin မ်ားမွ ေျပာင္းလဲသြားေသာ နည္းလမ္းအသစ္မ်ားကို လိုက္နာရမည္။

        အင္ဂ်င္နီယာမ်ားသည္ ထုတ္လုပ္သူ၏ေျပာင္းလဲခ်က္မ်ားအတိုင္း မလိုက္နာ၊ မေဆာင္ရြက္လွ်င္ အက်ဳိးဆက္အားျဖင္႔ ထိခိုက္မႈမ်ားႀကံဳေတြ႔ႏိုင္ပါသည္။

        မိခင္ရုံးခ်ဳပ္မွပို႔ေပးေသာ service bulletin မ်ားရိွ စက္ပစၥည္းသည္ မိမိသေဘၤာတြင္ မပါရိွေသာ္လည္း၊ အင္ဂ်င္နီယာမ်ားသည္ service bulletin ကို ဖတ္ရႈထားရမည္။

No comments:

Post a Comment