Mitsui O.S.K
Lines မွ ျပဳစုထားေသာ Engine department ႏွင္႔ဆိုင္သည္႔ Reports မ်ားကို ဘာသာျပန္ဆိုေပးပါမည္။
Engineer မ်ား ေဘးအႏၱရာယ္ကင္းေဝးစြာ အလုပ္လုပ္ႏိုင္ေစရန္ျဖစ္ပါသည္။ လူသစ္မ်ားအေနႏွင္႔
မိမိလုပ္ကိုင္မည္႔အလုပ္အတြက္ ဗဟုသုတမ်ား ရရိွေစရန္ ရည္ရြယ္ပါသည္။
File No. 2-001
အင္ဂ်င္အဆင္သင္႔ ( St-by ) အေနအထားတြင္ မီးစက္
Black-out ျဖစ္ျခင္း
ျဖစ္ပြါးပုံ
-
ဆိပ္ကမ္းဝင္ရန္အတြက္
အင္ဂ်င္ကို St-by အေျခအေနတြင္ ထားရန္ ပဲ႔ခန္း ( Bridge) မွ ညႊန္ၾကားခ်က္ေပးပါသည္။
-
ထိုအခ်ိန္တြင္
No.1 G/E ကို ေတာက္ေလွ်ာက္ေမာင္းႏွင္ထားပါသည္။
-
Engine
St-by အေျခအေနအတြက္ No.2 G/E ကို ႏိုးလိုက္ပါသည္။
-
No.2
G/E ကို D.O မွ H.F.O သို႔ ေျပာင္းခ်ိန္တြင္ အင္ဂ်င္နီယာတစ္ဦးသည္
G/E
၏ H.F.O inlet valve ကို သုံးပါတ္ဖြင္႔ခ်လိုက္ပါသည္။
-
No.1
G/E သည္ Tripped ျဖစ္ၿပီး၊ Black-out ျဖစ္သြားပါသည္။
-
သေဘၤာသည္
လမ္းေၾကာင္းလြဲၿပီး၊ ေသာင္တင္သြားပါသည္။
ထိခိုက္မႈ
-
သေဘၤာဝမ္းဗိုက္ေဆးမ်ား
ပြန္းပဲ႔ထိခိုက္သြားပါသည္။
ခ်က္ခ်င္းေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ား
-
သေဘၤာအတြက္
Power ျပန္လည္ရရိွေအာင္ျပဳလုပ္ၿပီး၊ ေသာင္ေပၚမွ ေရထဲသို႔ ျပန္ေရာက္ရန္ မိမိစြမ္းအားျဖင္႔
လုပ္ႏိုင္ခဲ႔ပါသည္။
ျဖစ္ပြါးေစသည္႔အေၾကာင္းရင္း ( စက္ပစၥည္းေၾကာင္႔ျဖစ္ျခင္း
)
-
No.2
G/E ကိုႏိုးၿပီးေနာက္ တာဝန္က်အင္ဂ်င္နီယာသည္ D.O မွ H.F.O သို႔ ေျပာင္းရာတြင္
valves ကို မွားယြင္းေဆာင္ရြက္ပါသည္။
-
အင္ဂ်င္နီယာသည္
D.O outlet valves ကို မပိတ္ဘဲ၊ H.F.O inlet valve ကို ဖြင္႔လိုက္ပါသည္။
-
D.O
outlet valve ၏ အထြက္သည္ D.O tank ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ atmospheric pressure ( ပုံမွန္ေလထုဖိအား)
သာလွ်င္ရိွပါသည္။
-
ထို႔ေၾကာင္႔
H.F.O line pressure သည္ ရုတ္တရက္ 6 kg/cm2 မွ 1.5 kg/cm2 သို႔ က်သြားပါသည္။
-
ထိုျဖစ္ရပ္သည္
H.F.O ကို ဗူေဗါင္းမ်ားျဖစ္ေစၿပီး၊ vapor lock ကို ျဖစ္ေစပါသည္။
-
ထိုအခါ
H.F.O ျဖင္႔ ေမာင္းႏွင္ေနေသာ No.1 G/E ရိွ H.F.O လိုင္းအတြင္း Vapor lock ျဖစ္ၿပီး၊
engine black-out ျဖစ္ေစျခင္းျဖစ္ပါသည္။
D.O မွ
H.F.O သို႔ေျပာင္းရာတြင္ ေဆာင္ရြက္ရမည္႔အဆင္႔မ်ား
(၁) H.F.O outlet
valve ကိုဖြင္႔ပါ။
(၂) D.O outlet
valve ကို ပိတ္ပါ။
(၃) H.F.O inlet
valve ကို ဖြင္႔ပါ။
(၄) D.O inlet
valve ကို ပိတ္ပါ။
ထိုအဆင္႔မ်ားအတိုင္း
မွန္ကန္စြာေဆာင္ရြက္လွ်င္ H.F.O line pressure သည္ 5.6 kg/cm2 ေအာက္သို႔ မက်ေရာက္ႏိုင္ပါ။
ထိခုိက္မႈျဖစ္ပြါးစဥ္တြင္
အဆင္႔(၃)ကို ေက်ာ္ၿပီး လုပ္ကိုင္ေသာေၾကာင္႔ H.F.O သည္ D.O line အတြင္းသို႔ ဝင္သြားၿပီး
ရုတ္တရက္ H.F.O pressure က်ဆင္းျဖစ္သည္။
ျဖစ္ပြါးေစသည္႔အေၾကာင္းရင္း ( လူေၾကာင္႔ျဖစ္ျခင္း
)
(၁) Engine St-by ေပးခ်ိန္တြင္ အေရးႀကီးစက္ပစၥည္မ်ား (critical
machineries ) { Main engine, Generator engine, Steering gear and Gyrocompass } မ်ားသည္
ပုံမွန္ေမာင္းႏွင္ျခင္းအေျခအေန ( Normal Running Conditons ) တြင္ ရိွေနရမည္။
Engine St-by အေျခအေနမေရာက္မွီ ကပ္၍ အျခားမီးစက္ကို ႏို္းျခင္း၊ ဆီေျပာင္းျခင္းတို႔ေၾကာင္႔
ထိခိုက္မႈျဖစ္ပြါးပါသည္။
(၂) အေရးႀကီးစက္ပစၥည္းမ်ား (critical machnineries) ကိုင္တြယ္အသုံးျပဳပုံ
ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ားသည္ စက္မ်ားအနီးတြင္ရိွသင္႔သည္။
ထပ္မံမျဖစ္ပြါးေစရန္ လိုက္နာသင္႔ေသာအခ်က္မ်ား
Engine stand-by ေပးခ်ိန္တြင္ ေအာက္ပါအစီအစဥ္အတိုင္း ေဆာင္ရြက္သင္႔ပါသည္။
(၁) အင္ဂ်င္အနီးတြင္ Operation instructions မ်ားကို သိသာစြာကပ္ထားပါ။
(၂) Engine ကို Stand-by မေပးမွီ၊ လိုအပ္ေသာ Stand-by
G/E ကို ႏႈိးထားသင္႔ၿပီး၊ Parallel operation ( Loading condition ) ျဖင္႔ ေတာက္ေလွ်ာက္
ေမာင္းထားသင္႔သည္။
(၃) Engine Stand-by အေျခအေနတြင္ အင္ဂ်င္နီယာမ်ားႏွင္႔ သေဘၤာသားမ်ားသည္
မျမင္ရေသာထိခိုက္မႈမ်ားကို ေရွာင္ၾကဥ္ရန္ ေျပာင္းလဲေနေသာ အပူခ်ိန္၊ ဖိအားတို႔ကို အၿမဲသိရိွေစရန္
စစ္ေဆးၾကည္႔ရႈေနသင္႔သည္။
(၄) Engine Stand-by အေျခအေနတြင္ G/E ၂ လုံးကို အၿမဲႏႈိးထားသင္႔ၿပီး၊
Load နည္းေနလွ်င္ တစ္လုံးကို Idle condition( Load ျဖဳတ္ထားေသာအေျခအေန) ျဖင္႔ ထားရိွရမည္။
သင္ခန္းစာမ်ား
-
Engine
Stand-by အေျခအေနတြင္ ရုတ္တရက္ Black-out ျဖစ္လွ်င္ ေသာင္တင္ျခင္း ျဖစ္ပြါးႏိုင္သည္။
ထိုထက္ပို၍ သေဘၤာတိုက္ျခင္းကဲ႔သို႔ ႀကီးမားေသာအက်ဳိးဆက္မ်ားလည္း ျဖစ္ပြါးႏိုင္ပါသည္။
လူသစ္မ်ား ပိုမိုနားလည္ေစရန္အတြက္ အနည္းငယ္ရွင္းလင္းေပးထားပါသည္။
{ မွတ္ခ်က္။ ။ No.1 G/E ကို H.F.O ျဖင္႔ ေမာင္းႏွင္ထားပါသည္။
Engine St-by ေပးခ်ိန္တြင္ အျခားေသာစက္ပစၥည္းမ်ား ( Aux blowers, air compressor,
another steering gear, winch..etc ) ေမာင္းႏွင္ရန္အတြက္ No.2 G/E ကို ႏႈိး၍ Load ခ်ိတ္ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ထို႔ေနာက္ No.2 G/E ကို D.O မွ H.F.O သို႔ အေျပာင္းတြင္ ဗါးမွားယြင္းသျဖင္႔
vapor locks ျဖစ္ၿပီး၊ အရင္ေမာင္းထားေသာ No.1 G/E သည္ F.O Low pressure ျဖင္႔ trip
( ACB open) ျဖစ္သြားသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္
No.2 G/E မွာ Load တင္ထားၿပီး ျဖစ္ေသာ္လည္း၊ No.1 G/E ရုတ္တရက္ tripped ျဖစ္သြားေသာေၾကာင္႔ No.2 G/E လည္း Overload
cut-out ျဖင္႔ tripped ျဖစ္ၿပီးေနာက္၊ သေဘၤာတစ္စီးလုံး Black-out ျဖစ္သြားျခင္းျဖစ္ပါသည္။
မီးစက္မ်ားကို D.O မွ H.F.O သို႔ ေျပာင္းရာတြင္ H.F.O outlet
valve ကို ျဖည္းျဖည္းဖြင္႔ပါ။ D.O outlet valve ကို ျဖည္းျဖည္းပိတ္ပါ။ ထို႔ေနာက္
H.F.O inlet valve ကိုေျဖးျဖးဖြင္႔လိုက္၊ D.O inlet valve ကို ေျဖးေျဖးပိတ္လိုက္ျဖင္႔
အခ်ိန္ယူလုပ္သင္႔သည္။ သို႔မဟုတ္လွ်င္ H.F.O ႏွင္႔ D.O တို႔သည္ အပူခ်ိန္ကြာျခားခ်က္ႀကီးမားေသာေၾကာင္႔
Fuel pump ရိွ plunger ႏွင္႔ barrel ကပ္သြားၿပီးလွ်င္ Engine black-out ျဖစ္တတ္ပါသည္။}
No comments:
Post a Comment