( Lightening strike may have sparked fatal tanker fire
)
ဓါတုေဗဒတင္သေဘၤာတစ္စင္းသည္
မေလးရွားႏိုင္ငံဆိပ္ကမ္း ( Labuan, Malaysia ) တြင္ ဆိုက္ကပ္ထားစဥ္ မီးေလာင္ျခင္းႏွင္႔
ျပင္းထန္ေသာေပါက္ကြဲမႈျဖစ္ပြါးၿပီး၊ သေဘၤာသားငါးဦးေသဆုံးသြားပါသည္။ ဂ်ဴလိုင္လ ၂၆ ရက္၊
မနက္ 02:30 ခန္႔တြင္ ျပင္းထန္ေသာေပါက္ကြဲသံ ၃ ခ်က္ကို ၾကားလိုက္ရပါသည္ဟု ေဒသခံမ်ားက
ရဲကိုေျပာျပၾကပါသည္။
မီးေလာင္မႈကို
ၿငိမ္းသတ္ရန္ မီးသတ္သမား ၇၀ ေက်ာ္ကို ေစလႊတ္ထားပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း မီးသည္ အျပင္းအထန္ေလာင္ကၽြမ္းေနေသာေၾကာင္႔
မီးစတင္ေလာင္ကၽြမ္းၿပီး နာရီ ၈၀ အၾကာတြင္မွ မီးသတ္သမားမ်ား သေဘၤာအေပၚသို႔ တက္ေရာက္ႏိုင္ပါသည္။
မီးသတ္သမားမ်ားသည္ သေဘၤာမွ ဆီယိုစိမ္႔မႈကို တားဆီးရန္အတြက္ ဆီကန္မ်ားကို ပိတ္ဆို႔ရန္ႀကိဳးစားခဲ႔ပါသည္ဟု
လဘန္းမီးသတ္ႏွင္႔ ကယ္ဆယ္ေရးဌာန ( Labuan Fire& Rescue Department ) မွ ေျပာဆိုပါသည္။
ေသဆုံးသူေလးဦးမွာ မေလးရွားလူမ်ဳိးမ်ားျဖစ္ၿပီး၊
တစ္ဦးမွာ ဖိလစ္ပိုင္လူမ်ဳိးျဖစ္ပါသည္။ ဆီသေဘၤာပိုင္ရွင္မွ ေသဆုံးသူမ်ားကို ေၾကညာပါသည္။
၄င္းတို႔မွာ ဆီေလာင္း Shahril Azmibin Baharudin, သာမာန္သေဘၤာသား ( OS ) Mohammed
Hanafi bin Kalil, စီနီယာပန္႔မင္း ( Senior pump man ) Zahari bin Hassin, Dect
Cadet – Muhammad Nazri bin Khamsani ႏွင္႔ AB – Errol Calaluan Colangoy တို႔ျဖစ္ပါသည္။
“ေသဆုံးသူငါးဦးအနက္
သုံးဦးကို မိသားစုမ်ားမွ ခြဲျခားအသိအမွတ္ျပဳေပးပါသည္။ ( Khamsani ႏွင္႔ Colangoy
) တို႔ႏွစ္ဦးကို ေနာက္ဆုံးအေျဖအတြက္ DNA စစ္ေဆးျခင္း ျပဳလုပ္ရန္ Labuan Police သို႔
ေတာင္းဆိုထားပါသည္။ အသီးသီးေသာမိသားစုဝင္မ်ားမွ ေသဆုံးသူမ်ားကို ခြဲျခားအသိအမွတ္ျပဳျခင္းကို
ျပဳလုပ္ခဲ႔ပါသည္။” ဟု သေဘၤာပိုင္ရွင္ MISC မွ ေျပာၾကားပါသည္။
တန္ခ်ိန္
37,961 dwt ရိွေသာ မေလးရွားအလံလႊင္႔ထားေသာ ဆီသေဘၤာမွာ Petronas Chemicals methanol
terminal မွ မီသေနာ ၆ တန္ကို တင္ေဆာင္စဥ္ ေပါက္ကြဲမႈမ်ားစတင္ျဖစ္ပြါးၿပီး၊ မီးေလာင္ကၽြမ္းျခင္း
ျဖစ္ပါသည္။ မီးေတာက္မ်ားမွတဆင္႔ အနီးရိွ Petronas ေျမေအာက္ဆီေလာင္ကန္သို႔ မီးမကူးစက္ေလာင္ကၽြမ္းေစရန္အတြက္
သေဘၤာကိုေရႊ႕ပါသည္။ Malaysia Maritime Enforcement Agency မွ ဆီသေဘၤာကို ဆိပ္ကမ္းမွ
ဆြဲသေဘၤာျဖင္႔ ဆြဲယူၿပီး ေရႊ႕ရန္ႀကိဳးစားပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ႀကိဳးသည္ မီးေလာင္ကၽြမ္းၿပီး၊
သေဘၤာကိုမေရႊ႕ႏိုင္ပါ။ ဂ်ဴလိုင္လ ၂၈ ရက္ေန႔တြင္ သေဘၤာကိုဆိပ္ကမ္းမွ မီတာ ၂၅၀ အကြာအေဝးသို႔
ေရႊ႕ထားႏိုင္ၿပီး၊ ပတ္ဝန္းက်င္ညစ္ညမ္းျခင္းမရိွေစရန္ ထိန္းသိမ္းလိုက္ႏိုင္ပါသည္ဟု အာဏာပိုင္မ်ားမွ
ေၾကညာခ်က္ထုတ္ျပန္ပါသည္။
“သေဘၤာတြင္
ဆီတန္ခ်ိန္ ၁၀၀၀ ေက်ာက္ကို တင္ေဆာင္ထားၿပီး၊ သေဘၤာပတ္ဝန္းက်င္တြင္ ဆီအတားမ်ား (
Oil slick ) ခ်ထားၿပီး၊ သေဘၤာကို သီးသန္႔ထိန္းသိမ္းထားႏိုင္ပါၿပီ။ ေနာက္ထပ္ပတ္ဝန္းက်င္
ညစ္ညမ္းမႈကို ဂ်ဴလိုင္လ ၃၁ ရက္ေန႔တြင္ ရပ္တန႔္သြားသည္အထိ ထိန္းသိမ္းထားႏိုင္ပါၿပီ”
ဟု MISC မွ ေျပာၾကားပါသည္။
ဂ်ဴလိုင္လ
၂၉ ရက္ေန႔တြင္ သေဘၤာအေပၚသို႔ ေဒသဆိုင္ရာအာဏာပိုင္မ်ား၊ ကၽြမ္းက်င္သူမ်ား တက္ေရာက္စစ္ေဆးႏိုင္ေသာအေျခအေနသို႔
ေရာက္ရိွသြားေၾကာင္းေၾကညာခဲ႔ပါသည္။ စုံစမ္းစစ္ေဆးေရးမ်ားျပဳလုပ္ေနစဥ္အတြင္း သေဘၤာကို
ဆိပ္ကမ္းတြင္ ထိန္းသိမ္းထားပါသည္။ SAS မဂၢဇင္းမွ ေပါက္ကြဲမႈ၏အေၾကာင္းအရင္းကို ဆုံးျဖတ္ႏိုင္ျခင္း
မရိွေသးပါဟု ေဖၚျပခဲ႔ပါသည္။ မိုးႀကိဳးပစ္ျခင္းေၾကာင္႔ ေပါက္ကြဲျခင္းျဖစ္ႏိုင္ပါသည္ဟု
လဘန္းရဲဌာန ( Labuan police ) မွ ကနဦးပိုင္းသတင္းပို႔ခ်က္မ်ားအရ ခန္႔မွန္းေျပာၾကားပါသည္။
ပထမဆုံးအႀကိမ္ေပါက္ကြဲမႈမ်ား မျဖစ္ေပၚခင္ မိနစ္ ၂၀ ခန္႔တြင္ မိုးႀကိဳးမုန္တိုင္းျဖစ္ေပၚေနၿပီး၊
မိုးႀကိဳးမ်ားပစ္ေနပါသည္ဟု မ်က္ျမင္သက္ေသမ်ားမွ ေျပာၾကားပါသည္။
( IHS – Safety At Sea – Oct 2012 မွ ဘာသာျပန္ဆိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။
)
No comments:
Post a Comment