Saturday, October 12, 2013

အီကိုႏိုမိုက္ဇာ( Economiser ) ၏ က်ပ္ခိုးမ်ားမွ မီးေလာင္ျခင္း ( Soot from Economiser caused fire )




( Soot from Economiser caused fire )

          ႀကီးမားေသာကြန္တိန္နာတင္သေဘၤာႀကီးသည္ ကမာၻ႔တိုက္ႀကီးမ်ားတေလွ်ာက္ တိက်ေသာအစီအစဥ္ျဖင္႔ သမုဒၵရာႀကီးကို ျဖတ္၍ ပုံမွန္ေျပးဆြဲလွ်က္ရိွပါသည္။ တစ္လတစ္ခါ ဆိုက္ကပ္ရာဆိပ္ကမ္းတြင္ အင္ဂ်င္ခန္းမွစက္အဖြဲ႔သားမ်ားသည္ ပုံမွန္အစီအစဥ္ျဖင္႔ Economiser ကို ေရပန္႔မ်ားရပ္တန္႔ျခင္းႏွင္႔ အေအးခံျခင္းျပဳလုပ္ၿပီး၊ Economiser ကို ဖြင္႔ၾကပါသည္။ ထို႔ေနာက္ Economiser ရိွ ေရပိုက္လိုင္းမ်ားတြင္ စုပုံေနေသာက်ပ္ခိုးမ်ား၊ မေလာင္ကၽြမ္းေသာ ကာဗြန္အပိုင္းအစမ်ားကို ရွင္းလင္းၾကပါသည္။ ( ထိုအပိုင္းအစမ်ားသည္ အလြန္ပြန္းစားျခင္းကို ျဖစ္ေပၚေစ၍ Economiser ရိွေရပိုက္မ်ားကို ေပါက္ၿပဲေစပါသည္။ ) 

          သေဘၤာသည္ ဆိပ္ကမ္းမွ စတင္ထြက္ခြါရန္ အင္ဂ်င္ႏိုးခ်ိန္မ်ားတြင္ ကာဗြန္အပိုင္းအစမ်ား၊ က်ပ္ခိုးမ်ားသည္ တိမ္တိုက္တစ္ခုလို အင္ဂ်င္၏မီးခိုးေခါင္းတိုင္မွ ထြက္ေပၚလာပါသည္။ ထိုအစအနမ်ားသည္ ပဲ႔ကိုင္ခန္း၏ ေဘးႏွစ္ဖက္ႏွင္႔ အျပင္ဘက္ကုန္းဘတ္ေပၚသို႔ မိုးရြာသကဲ႔သို႔ က်လာပါေတာ႔သည္။ အစအနမ်ားေၾကာင္႔ အဝတ္မ်ားေဆြးကုန္တတ္ပါသည္။ သေဘၤာသည္ ပင္လယ္ျပင္ဖက္သို႔ေရာက္ေသာအခါ ပိုက္ေလာ႔ဆင္းပါသည္။ ထိုအခါတြင္ မိန္းအင္ဂ်င္ကို စတင္ၿပီး၊ အရိွန္ျမွင္႔ပါသည္။ အင္ဂ်င္၏အိတ္ေဇာဓါတ္ေငြ႔မ်ားသည္ အပူခ်ိန္၊ ဖိအား ပိုမိုတိုးျမင္႔လာပါသည္။ ထိုကဲ႔သို႔ အရိွန္ျမွင္႔ျခင္းသည္ ေန႔အခ်ိန္ျဖစ္လွ်င္ က်ပ္ခိုးအစအနမ်ားကို အဆက္မျပတ္ထြက္ေနေသာမီးခိုးတန္းအျဖစ္ ျမင္ႏိုင္ပါသည္။ ( ေန႔အခ်ိန္တြင္ အပူေၾကာင္႔ေလာင္ကၽြမ္းေနေသာ က်ပ္ခိုးမ်ားကို မျမင္ႏိုင္ပါ။ ) ။ 

          ထိုကဲ႔သို႔ အရွိန္ျမွင္႔ျခင္းသည္ ညအခ်ိန္ျဖစ္လွ်င္ က်ပ္ခိုးမ်ားကို မီးဖြါးမ်ားအျဖစ္ျမင္ရၿပီး၊ ေခါင္းတိုင္မွ အဆက္မျပတ္ မီးရွဴးမီးပန္းထြက္ေနသကဲ႔သို႔ ျဖစ္ေနႏိုင္ပါသည္။ တခါတရံတြင္ ေလသည္ ေထာင္႔ျဖတ္တိုက္လွ်င္ မီးရွဴးတန္းမ်ားသည္ သေဘၤာကိုေက်ာ္ၿပီး၊ ျဖတ္သန္းေနေသာေရလမ္းေၾကာင္းေပၚသို႔ က်ေရာက္ပါသည္။ ထိုအခ်ိန္အခါမ်ဳိးတြင္ ဆီတင္သေဘၤာတစ္စင္းျဖတ္သန္းမည္ဆိုလွ်င္ မီးေလာင္ႏိုင္ေသာေဘးအႏၱရာယ္ေၾကာင္႔ မိန္းအင္ဂ်င္ကို ခဏတာ ရပ္တန္႔ေပးရျခင္း ႀကံဳေတြ႔ႏိုင္ပါသည္။ အမ်ားအားျဖင္႔ မိန္းအင္ဂ်င္သည္ ပင္လယ္ေရေၾကာင္းသြားအရွိန္သို႔ ျမွင္႔တင္ၿပီးေနာက္ မိနစ္ ၂၀ ခန္႔တြင္ အိတ္ေဇာဓါတ္ေငြ႔မ်ားသည္ ၾကည္လင္လာပါသည္။ 

           ထိုအခ်ိန္တြင္ မီးစ၊မီးနမ်ားသည္ အဝတ္စအမိုး (သို႔) အေပၚဆုံးအထပ္ရိွ ကုန္တိန္နာအမိုးသည္ အေပ်ာ႔ထည္ျဖစ္လွ်င္ မီးေလာင္ေပါက္မ်ား ျဖစ္ေစပါသည္။ ႀကိဳတင္ကာကြယ္သည္႔အေနျဖင္႔ ပဲ႔ကိုင္ခန္းတစ္ဖက္တစ္ခ်က္ႏွင္႔ ကုန္းဘတ္အျပင္ဖက္တြင္ တပ္ဆင္ထားသည္႔ မီးသတ္ပိုက္ေခါင္းမ်ားကို အသင္႔အေနအထားျဖင္႔ျပဳလုပ္ၿပီး၊ သေဘၤာသားႏွစ္ေယာက္မွ မီးသတ္ဝတ္စုံအျပည္႔ဝတ္ဆင္ၿပီး၊ မီးစ၊မီးနမ်ား က်ေရာက္ႏိုင္ေသာေနရာမ်ားကို ေရဖ်န္းေပးရပါမည္။

          တစ္ခုေသာခရီးစဥ္တြင္ အေနာက္ဖက္ရိွကုန္ေသတၱာစင္တြင္ ကုန္ေသတၱာမ်ား မရိွပါ။ ကုန္ေသတၱာမ်ား မရိွေသာေၾကာင္႔ အေနာက္ဖက္ႀကိဳးရစ္စက္အေပၚတြင္ အကာအကြယ္မဲ႔ျဖစ္ေနပါသည္။ သေဘၤာသားမ်ားသည္ ပိုက္ေလာ႔ေလွကားကို သိမ္းဆည္းၿပီး၊ ေန႔လည္စာစားခ်ိန္ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ထမင္းစားခန္းအတြင္း ဝင္ေရာက္ၿပီး စားေသာက္ေနၾကပါသည္။ အင္ဂ်င္ေခါင္းတိုင္မွ မီးခုိးမ်ားအဆက္မျပတ္ထြက္လာေနၿပီး၊ ထိုအေျခအေနကို ပဲ႔ကိုင္ခန္းတြင္ တာဝန္က်ေနသူမ်ားသည္ သတိမထားပါ။ ေလျပင္းတိုက္ေနေသာေၾကာင္႔ မီးစ၊မီးနမ်ားသည္ ၁၀၀ မီတာအကြာအေဝးရိွ ႀကိဳးရစ္စက္ရိွ ရစ္ေခြထားေသာ ႏိုင္လြန္ႀကိဳးေခြမ်ားအေပၚသို႔ သြား၍က်ပါသည္။ 

          ေန႔လည္စားစားခ်ိန္ၿပီးေနာက္ ေန႔လည္ ၁ နာရီခန္႔တြင္ သေဘၤာသားမ်ားသည္ ကုန္းဘတ္ေပၚသို႔ ျပန္လည္အလုပ္လုပ္ရန္ေရာက္ရိွလာပါသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ပလပ္စတစ္ကို မီးေလာင္ေနေသာေညွာ္နံ႔မ်ားကို ရပါသည္။ ႀကိဳးရစ္ေသာေနရာသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ႀကိဳးရစ္စက္ေပၚရိွ ႀကိဳးတစ္စမွာ မီးေလာင္ေနပါသည္။ ပဲ႔ကိုင္ခန္းကို အေၾကာင္းၾကားၿပီး၊ အေရးေပၚအေျခအေနကို ေၾကညာၿပီး၊ မီးသတ္ပန္႔ကို ေမာင္းႏွင္လိုက္ပါသည္။  ၁၀မိနစ္အတြင္း မီးကို ၿငိမ္းသတ္ႏိုင္ပါသည္။ ႀကိဳးကို မီးလုံးဝမေလာင္သြားမွီ အခ်ိန္မွီ ၿငိမ္းသတ္လိုက္ႏိုင္ပါသည္။ 

ျပဳျပင္သင္႔ေသာ အေျခအေနမ်ား/ ႀကိဳတင္ကာကြယ္သင္႔ေသာအေျခအေနမ်ား

( Corrective / preventive actions )

၁။ အိတ္ေဇာေခါင္းတိုင္မ်ားမွ တဆင္႔မီးေလာင္ႏိုင္ေသာအေျခအေနကို သေဘၤာအားလုံးသို႔ အသိေပးထားရမည္။ အထူးသျဖင္႔ Economiser  ကို ေရေဆးၿပီးခ်ိန္ (သို႔) က်ပ္ခိုးမ်ားကို ေခါင္းတိုင္မွ အျပင္သို႔ မႈတ္ထုတ္ခ်ိန္ ( Soot blow ) မ်ားတြင္ မီးေလာင္ႏိုင္ေသာအေျခအေနကို အသိေပးထားရမည္။ ထိုအေျခအေနမ်ဳိးတြင္ မီးေလာင္ႏိုင္ေသာအႏၱရာယ္ကို အနည္းဆုံးျဖစ္ေစရန္ အစီအစဥ္မ်ား ခ်မွတ္ေပးရမည္။


၂။ Econoniser ကို ေဆးေၾကာၿပီးခ်ိန္တိုင္းတြင္ အေပၚကုန္းဘတ္တြင္ သေဘၤာသားတစ္ဦးကို တာဝန္ခ်ထားျခင္းကို လိုက္နာရမည္႔ စံျပအစဥ္အစဥ္အေနျဖင္႔ သတ္မွတ္ထားရမည္။ ထိုသေဘၤာသားႏွင္႔ ပဲ႔ကိုင္စင္မွ ကုန္ေသတၱာမ်ားအေပၚသို႔ ေရဖ်န္းေနသည္႔သေဘၤာသားႏွစ္ဦးကို ေရဒီယိုျဖင္႔ ဆက္သြယ္မႈ ေပးထားရမည္။ 


၃။ ေဒသအတြင္းရိွ ကုန္ေသတၱာအစီအစဥ္ခ်ေသာ ေနရာမ်ား၊ ဆိပ္ကမ္းမ်ား၊ ကုန္းဘတ္အရာရိွမ်ားကို ႀကိဳးရစ္စက္အေပၚတြင္ ကုန္ေသတၱာအလြတ္မ်ားမျဖစ္ေစရန္ စီစဥ္ထားသင္႔ေၾကာင္း ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ားထုတ္သင္႔သည္။ အထူးသျဖင္႔ Economizer ေဆးေၾကာၿပီးေသာအခ်ိန္မ်ဳိးတြင္ျဖစ္သည္။



၄။ ကုန္းဘတ္သေဘၤာသားမ်ားကို ႀကိဳးရစ္စက္အေပၚတြင္ ႀကိဳးရစ္ၿပီးသည္ႏွင္႔ တၿပိဳင္နက္ အကာအကြယ္မ်ား အုပ္ဆိုင္းထားရန္ ညႊန္ၾကားထားသင္႔သည္။

( Contact – More reports are always needed. If you have experienced or seen any incident from which others may learn, please report it, including your name and contact details, to the MARS editor at mars@nautinst.org, via www.nautinst.org/mars or to MARS,c/o The Nautical Institute, 202 Lambeth, London SE1 7LQ, UK. )

( IHS – Safety At Sea – Feb 2012 မွ ဘာသာျပန္ဆိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။ )

No comments:

Post a Comment