( UK Club examines blackouts )
မိန္းအင္ဂ်င္ရပ္သြားျခင္း၊
လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားျပတ္ေတာက္ျခင္း ( Blackouts ) တို႔ႏွင္႔ ဆက္စပ္လွ်က္ရိွေသာ ထိခိုက္မႈမ်ားျမင္႔တက္ေနျခင္းကို
UK Club မွ ေဘးအႏၱရာယ္စမ္းစစ္သူမ်ားမွ ေလ႔လာေတြ႔ရိွၿပီး၊ ေဘးအႏၱရာယ္အထူးျပဳခ်က္စာတမ္း
“လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားျပတ္ေတာက္ျခင္း” ကိုထုတ္ေဝလိုက္ပါသည္။ ( Risk Focus : Loss of
Power ) ယခုထုတ္ေဝျခင္းသည္ UK Club မွ ထုတ္ေဝေသာတတိယအႀကိမ္ေျမာက္ ေဘးအႏၱရာယ္အထူးျပဳစာတမ္းျဖစ္ပါသည္။
ေလ႔လာမႈတြင္
ထိခိုက္မႈေပါင္း ၇၀၀ ေက်ာ္ကို သရုပ္ခြဲေလ႔လာထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေလွ်ာ္ေၾကးေတာင္းထားသည္႔
ထိခိုက္မႈအေရအတြက္သည္ သိသာထင္ရွားစြာမ်ားျပားလွ်က္ရိွပါသည္။ တခ်ဳိ႕ေသာထိခိုက္မႈမ်ား၏ေလွ်ာ္ေၾကးေငြမွာ
ေဒါလာသန္းေပါင္းမ်ားစြာ ျဖစ္ပါသည္။
ေလ႔လာခ်က္အရ
လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားျပတ္ေတာက္ျခင္းမ်ား ( Blackouts ) ၏ ေလးပုံတစ္ပုံမွာ လူသားတို႔၏အမွားအယြင္းေၾကာင္႔
ျဖစ္ပါသည္။ တခ်ဳိ႕ေသာလွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားျပတ္ေတာက္ျခင္းမွာ အလုပ္အစီအစဥ္မွားယြင္းမႈ (
procedural error ) ေၾကာင္႔ ျဖစ္ပါသည္။ “ခလုတ္မွားယြင္းႏွိပ္ျခင္း”၊ “လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားေပးေနသည္႔
ဂ်င္နေရတာကို ရပ္မိျခင္း (သို႔) ရုတ္တရက္ရပ္သြားျခင္း” စသည္႔ကိစၥမ်ားေၾကာင္႔ ျဖစ္ပါသည္။
လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားျပတ္ေတာက္မႈမ်ား၏
၁၆% မွာ လွ်ပ္စစ္ပိုင္းဆိုင္ရာျဖစ္သည္။ Bow thruster စတင္ေမာင္းႏွင္ျခင္း၊ ႀကိဳးရစ္စက္ ( Mooring winches ) (သို႔) ကရိန္း
( Deck cranes ) စသည္႔ Deck machineries မ်ား ေမာင္းႏွင္ျခင္းေၾကာင္႔ လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားမလုံမေလာက္ျဖစ္ၿပီး
ဓါတ္အားျပတ္ေတာက္ရျခင္းကဲ႔သို႔ ကိစၥမ်ားမွျဖစ္ရေသာထိခိုက္မႈမ်ားသည္ သိသာထင္ရွားေသာထိခိုက္မႈမ်ားျဖစ္ပါသည္။
ဂ်င္နေရတာအင္ဂ်င္မ်ားတြင္
ေလာင္စာဆီျပတ္ေတာက္ျခင္းေၾကာင္႔ လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားျပတ္ေတာက္ျခင္းရာခိုင္ႏႈန္းမွာ ၁၆%
ျဖစ္ၿပီး၊ အေရအတြက္အားျဖင္႔ ၆၄ ခု ျဖစ္ပါသည္။ ေလာင္စာဆီျပတ္ေတာက္မႈမ်ားတြင္ ေလာင္စာဆီစစ္
( Fuel filter ) မ်ား ပိတ္ဆို႔ျခင္းေၾကာင္႔ထိခိုက္မႈမွာ ျမင္႔မားလွ်က္ရိွပါသည္။ အလိုေလွ်ာက္စနစ္ရပ္တန္႔ျခင္း
( Automation failure ) မွာ ထိခိုက္မႈမ်ား၏ ၁၆% ရိွၿပီး၊ ထိန္းခ်ဳပ္ကိရိယာမ်ားရပ္တန္႔ျခင္း
( failure of control equipment ) မွာ ထိခိုက္မႈမ်ား၏ ၂၀% ရိွၿပီး၊ စက္မႈပိုင္းဆိုင္ရာခ်ဳိ႕ယြင္းမႈ
( mechanical failure ) ေၾကာင္႔ ထိခိုက္မႈမွာ ၇% ျဖစ္ပါသည္။
( Copies of the study can be downloaded from the club
website’s…. www.ukpandi.com. )
( IHS – Safety at Sea – January 2013.. မွ ျပန္ဆိုျခင္း
ျဖစ္ပါသည္။ )
No comments:
Post a Comment