Saturday, October 12, 2013

လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားျပတ္ေတာက္မႈေၾကာင္႔ ထိခိုက္မႈမ်ားျဖစ္ပြါးျခင္းကို UK Club မွ စစ္ေဆးေတြ႔ရိွ



( UK Club examines blackouts )

          မိန္းအင္ဂ်င္ရပ္သြားျခင္း၊ လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားျပတ္ေတာက္ျခင္း ( Blackouts ) တို႔ႏွင္႔ ဆက္စပ္လွ်က္ရိွေသာ ထိခိုက္မႈမ်ားျမင္႔တက္ေနျခင္းကို UK Club မွ ေဘးအႏၱရာယ္စမ္းစစ္သူမ်ားမွ ေလ႔လာေတြ႔ရိွၿပီး၊ ေဘးအႏၱရာယ္အထူးျပဳခ်က္စာတမ္း “လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားျပတ္ေတာက္ျခင္း” ကိုထုတ္ေဝလိုက္ပါသည္။ ( Risk Focus : Loss of Power ) ယခုထုတ္ေဝျခင္းသည္ UK Club မွ ထုတ္ေဝေသာတတိယအႀကိမ္ေျမာက္ ေဘးအႏၱရာယ္အထူးျပဳစာတမ္းျဖစ္ပါသည္။ 

          ေလ႔လာမႈတြင္ ထိခိုက္မႈေပါင္း ၇၀၀ ေက်ာ္ကို သရုပ္ခြဲေလ႔လာထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေလွ်ာ္ေၾကးေတာင္းထားသည္႔ ထိခိုက္မႈအေရအတြက္သည္ သိသာထင္ရွားစြာမ်ားျပားလွ်က္ရိွပါသည္။ တခ်ဳိ႕ေသာထိခိုက္မႈမ်ား၏ေလွ်ာ္ေၾကးေငြမွာ ေဒါလာသန္းေပါင္းမ်ားစြာ ျဖစ္ပါသည္။ 

          ေလ႔လာခ်က္အရ လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားျပတ္ေတာက္ျခင္းမ်ား ( Blackouts ) ၏ ေလးပုံတစ္ပုံမွာ လူသားတို႔၏အမွားအယြင္းေၾကာင္႔ ျဖစ္ပါသည္။ တခ်ဳိ႕ေသာလွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားျပတ္ေတာက္ျခင္းမွာ အလုပ္အစီအစဥ္မွားယြင္းမႈ ( procedural error ) ေၾကာင္႔ ျဖစ္ပါသည္။ “ခလုတ္မွားယြင္းႏွိပ္ျခင္း”၊ “လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားေပးေနသည္႔ ဂ်င္နေရတာကို ရပ္မိျခင္း (သို႔) ရုတ္တရက္ရပ္သြားျခင္း” စသည္႔ကိစၥမ်ားေၾကာင္႔ ျဖစ္ပါသည္။ 

          လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားျပတ္ေတာက္မႈမ်ား၏ ၁၆% မွာ လွ်ပ္စစ္ပိုင္းဆိုင္ရာျဖစ္သည္။ Bow thruster စတင္ေမာင္းႏွင္ျခင္း၊  ႀကိဳးရစ္စက္ ( Mooring winches ) (သို႔) ကရိန္း ( Deck cranes ) စသည္႔ Deck machineries မ်ား ေမာင္းႏွင္ျခင္းေၾကာင္႔ လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားမလုံမေလာက္ျဖစ္ၿပီး ဓါတ္အားျပတ္ေတာက္ရျခင္းကဲ႔သို႔ ကိစၥမ်ားမွျဖစ္ရေသာထိခိုက္မႈမ်ားသည္ သိသာထင္ရွားေသာထိခိုက္မႈမ်ားျဖစ္ပါသည္။ 

          ဂ်င္နေရတာအင္ဂ်င္မ်ားတြင္ ေလာင္စာဆီျပတ္ေတာက္ျခင္းေၾကာင္႔ လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားျပတ္ေတာက္ျခင္းရာခိုင္ႏႈန္းမွာ ၁၆% ျဖစ္ၿပီး၊ အေရအတြက္အားျဖင္႔ ၆၄ ခု ျဖစ္ပါသည္။ ေလာင္စာဆီျပတ္ေတာက္မႈမ်ားတြင္ ေလာင္စာဆီစစ္ ( Fuel filter ) မ်ား ပိတ္ဆို႔ျခင္းေၾကာင္႔ထိခိုက္မႈမွာ ျမင္႔မားလွ်က္ရိွပါသည္။ အလိုေလွ်ာက္စနစ္ရပ္တန္႔ျခင္း ( Automation failure ) မွာ ထိခိုက္မႈမ်ား၏ ၁၆% ရိွၿပီး၊ ထိန္းခ်ဳပ္ကိရိယာမ်ားရပ္တန္႔ျခင္း ( failure of control equipment ) မွာ ထိခိုက္မႈမ်ား၏ ၂၀% ရိွၿပီး၊ စက္မႈပိုင္းဆိုင္ရာခ်ဳိ႕ယြင္းမႈ ( mechanical failure ) ေၾကာင္႔ ထိခိုက္မႈမွာ ၇% ျဖစ္ပါသည္။ 

( Copies of the study can be downloaded from the club website’s…. www.ukpandi.com.  )
( IHS – Safety at Sea – January 2013.. မွ ျပန္ဆိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။  )

No comments:

Post a Comment