Sunday, October 13, 2013

Risk Assessment Management ( ၂)



What is Risk assessment?

 ေဘးအႏၱရာယ္တြက္ခ်က္မႈ 

          Risk assessment is the overall process of risk analysis and risk evaluation. In other world, it is the investigation of what in your work, could lead to an event which may cause harm to people or property, so that you can weigh up whether you have taken enough precautions or if you should do more to prevent an accident from occurring. 


          ေဘးအႏၱရာယ္ကိုခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာျခင္းႏွင္႔ ခ်င္႔ခ်ိန္တြက္ဆျခင္း တို႔ပါဝင္ေသာ ျဖစ္စဥ္တစ္ခုလုံးကို ေဘးအႏၱရာယ္တြက္ခ်က္မႈဟု ေခၚပါသည္။ အျခားတစ္နည္းအားျဖင္႔ဆိုေသာ္ လုပ္ငန္းခြင္ရိွ မည္သည္႔အခ်က္မ်ားသည္ လူ(သို႔)စက္ပစၥည္းကို ထိခိုက္ေစမည္႔ျဖစ္ရပ္မ်ားကို ဦးတည္ေစသနည္းကို စစ္ေဆးမႈျပဳျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သို႔မွသာ အလုပ္အတြက္ ေဘးအႏၱရာယ္မျဖစ္ေစရန္ လုံေလာက္ေသာသတိထားမႈရိွ၊ မရိွကိုတြက္ဆႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ထိုအလုပ္ကို လုပ္ကိုင္ခဲ႔လွ်င္ ထိခိုက္မႈမွ ကာကြယ္ႏိုင္ရန္ ပိုမိုကာကြယ္ႏိုင္မည္ျဖစ္ပါသည္။

          A risk is the combination of the likelihood of an event to occur, and the consequences to the event. In other words a risk is the chance, high or low, that people or property will be damaged because of a hazard.

          ျဖစ္ရပ္တစ္ခုကိုျဖစ္ေစႏိုင္ျခင္းႏွင္႔ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုဆီသို႔ဦးတည္ေသာအက်ဳိးဆက္မ်ား အတူတကြပါဝင္ေနေသာအရာကို ေဘးအႏၱရာယ္ဟု ေခၚပါသည္။ အႏၱရာယ္တစ္ခုေၾကာင္႔ လူ(သို႔မဟုတ္) စက္ပစၥည္းထိခိုက္ပ်က္စီးေစႏိုင္သည္႔ အခြင္႔အလမ္း ( အနည္း(သို႔)အမ်ား) ကို ေဘးအႏၱရာယ္ဟု ေခၚပါသည္။

          Almost everything we do onboard includes risks, therefore tasks onboard have to be analysed for potential dangers.

          ကၽြႏု္ပ္တို႔ သေဘၤာေပၚတြင္ ေဆာင္ရြက္ေသာကိစၥတိုင္းလိုလိုတြင္ ေဘးအႏၱရာယ္မ်ားပါဝင္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ သေဘၤာေပၚရိွအလုပ္မ်ား၏ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ရိွေသာေဘးအႏၱရာယ္ကို ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာရန္လိုအပ္ပါသည္။

Risk Analysis
ေဘးအႏၱရာယ္ကို ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာျခင္း

          Risk analysis forms part of the risk management process. It involves identifying the risks and determining the likelihood (or probability ) and consequences of each risk.

          ေဘးအႏၱရာယ္ကိုခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာျခင္းသည္ ေဘးအႏၱရာယ္စီမံခန္႔ခြဲျခင္းျဖစ္စဥ္၏ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ ထိုအဆင္႔တြင္ ေဘးအႏၱရာယ္ကို အသိအမွတ္ျပဳျခင္း(သတ္မွတ္ျခင္း) ႏွင္႔ ေဘးအႏၱရာယ္ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ကို သတ္မွတ္ပါသည္။ ထို႔ျပင္ ေဘးအႏၱရာယ္တစ္ခုခ်င္း၏ အက်ဳိးဆက္မ်ားကို အသိအမွတ္ျပဳျခင္း ( သတ္မွတ္ျခင္း ) ပါဝင္ပါသည္။

Risk identification

ေဘးအႏၱရာယ္အသိအမွတ္ျပဳျခင္း ( ေဘးအႏၱရာယ္ကိုသတ္မွတ္ျခင္း )

When analyzing risks, we have to first identify the hazards that we can create the risks.

ေဘးအႏၱရာယ္ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာျခင္းတြင္ ပထမဆုံးအေနျဖင္႔ ေဘးအႏၱရာယ္ကိုျဖစ္ေပၚေစမည္႔ အႏၱရာယ္ကိစၥမ်ားကို သတ္မွတ္ရပါမည္။

Identifying hazards

အႏၱရာယ္ကိစၥမ်ားကို အသိအမွတ္ျပဳျခင္း ( သတ္မွတ္ျခင္း )

The first step in any risk assessment is to identify the hazards that creates the risks. A hazard is anything that has the potential to cause harm.

          ေဘးအႏၱရာယ္တြက္ခ်က္မႈတြင္ ေဘးအႏၱရာယ္ကိုျဖစ္ေစမည္႔ အႏၱရာယ္ကိစၥမ်ားကို အသိအမွတ္ျပဳျခင္းသည္ ပထမဆုံးျဖစ္ပါသည္။ ထိခိုက္မႈျဖစ္ေစမည္႔အလားအလာရိွေသာကိစၥတိုင္းကို အႏၱရာယ္ကိစၥဟု ေခၚပါသည္။

In the marine environment, we have a variety of hazards present.
Here are some examples of potential hazards.
-      Weather, such wind, sea, fog, heat, cold, snow, etc.
-      Chemical hazards, such as fumes or contact
-      Electrical hazards
-      High pressure medium, such as steam, gas etc
-      Moving or rotating machinery parts
-      High noise level
-      Working at heights
-      Slippery surfaces
-      Handling heavy weights
-      Inadequate lighting
-      Inadequate ventilation spaces, especially enclosed spaces
-      Unsecured objects in a moving seaway
-      Unsecured openings
-      Damaged tools or equipments

ေရေၾကာင္းဆိုင္ရာပတ္ဝန္းက်င္တြင္ အႏၱရာယ္ကိစၥမ်ားစြာ ရိွပါသည္။

ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ရိွေသာ အႏၱရာယ္ကိစၥအခ်ဳိ႕မွာ

-      ရာသီဥတု ( ေလလႈိင္း၊ ပင္လယ္၊ ျမဴႏွင္း၊ အပူ၊ အေအး၊ ဆီးႏွင္း )

-      ဓါတုေဗဒအႏၱရာယ္ ( အမႈန္အမႊား၊ ထိေတြ႔မိျခင္း )

-      လွ်ပ္စစ္အႏၱရာယ္

-      ဖိအားျမင္႔အေငြ႔မ်ား ( ေရေႏြးေငြ႔၊ ဓါတ္ေငြ႔မ်ား )

-      ေရႊ႕လ်ားေနေသာ (သို႔) လည္ပတ္ေနေသာစက္ပစၥည္းမ်ား

-      အသံဆူညံျခင္း

-      အျမင္႔တြင္ အလုပ္လုပ္ျခင္း

-      ေခ်ာေမြ႔ေနေသာမ်က္ႏွာျပင္မ်ား

-      ေလးလံေသာအရာဝတၳဳမ်ားကို ကိုင္တြယ္ရျခင္း

-      အလင္းေရာင္ မလုံေလာက္မႈ

-      ေလဝင္ေလထြက္မေကာင္းမႈ ( အလုံပိတ္အခန္းမ်ား )

-      လႈပ္ေနေသာပင္လယ္ျပင္တြင္ ဖမ္းမထားေသာအရာဝတၳဳမ်ားေရႊ႕လ်ားျခင္း

-      ပိတ္ကာမထားေသာ အေပါက္မ်ား

-      ပ်က္စီးေနေသာကိရိယာမ်ား၊ စက္ပစၥည္းမ်ား



Risk estimation

ေဘးအႏၱရာယ္တြက္ခ်က္မႈ

Then we have to estimate both the likelihood and the consequences of the event.

-      Likelihood

-      Consequences

ျဖစ္ရပ္တစ္ခု၏ အက်ဳိးဆက္မ်ားႏွင္႔ ျဖစ္ႏိုင္ေခ် ႏွစ္မ်ဳိးလုံးကို ခန္႔မွန္းတြက္ခ်က္ပါမည္။

-      ျဖစ္ႏိုင္ေခ်

-      အက်ဳိးဆက္

Likelihood
Likelihood is the extent to which an event is likely to occur. When professional risk analyzers do a risk analysis they put scores on the likelihood.
There are different ways to determine the likelihood of a risk developing into an accident. Here are some examples.
Incident History such as looking back to see how often accident happens in the past.
Model analysis such as making a theoretical model of a job to estimate the likelihood of an accident.
Component Failure Rate Data such as asking the manufacture of the equipment how often it breaks down.

ျဖစ္ႏိုင္ေခ်

ျဖစ္ႏိုင္ေခ် ဆိုသည္မွာ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုသည္ မည္သည္႔အတိုင္းအတာပမာဏအထိ ျဖစ္ႏိုင္သနည္းကို ဆိုလိုပါသည္။ ေဘးအႏၱရာယ္ကို ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာသူမ်ားသည္ ေဘးအႏၱရာယ္ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာမႈစီမံခန္႔ခြဲေရးကို ျပဳလုပ္ေသာအခါတြင္ ျဖစ္ႏိုင္ေခ် ( Likelihood ) ကို အမွတ္ေပးစနစ္ျဖင္႔ သတ္မွတ္ပါသည္။

ေဘးအႏၱရာယ္ျဖစ္ႏိုင္ေျခမွ ထိခိုက္မႈ ( Accident ) ျဖစ္ပြါးႏိုင္ျခင္းကို အဆုံးအျဖတ္ေပးရာတြင္ မတူညီေသာနည္းစနစ္မ်ားကို အသုံးျပဳၾကပါသည္။

ဥပမာအားျဖင္႔


ထိခိုက္မႈမွတ္တမ္းမ်ား - ယခင္အခ်ိန္မ်ားတြင္ မည္႔သည္႔အခ်ိန္အပိုင္းအျခားအတြင္း ထိခိုက္မႈမ်ား ျဖစ္ပြါးေလ႔ရိွသနည္း။

ထိခိုက္မႈျဖစ္ပြါးျခင္းကို ခန္႔မွန္းရန္အတြက္ အလုပ္တစ္ခုကို သီအိုရီအရ ပုံစံတူတည္ေဆာက္ၿပီး ၊ ထိုေမာ္ဒယ္ ( Model ) ကို ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာသုံးသပ္ျခင္း ( Model analysis ) နည္းလမ္း။

အစိတ္အပိုင္းမ်ား ပ်က္စီးႏႈန္း အခ်က္အလက္မ်ား ( Components failure rate Data ) - စက္ပစၥည္းမ်ား၏ အစိတ္အပိုင္းမ်ားသည္ မည္မွ်အခ်ိန္အတိုင္းအတာအၾကာတြင္ ပ်က္စီးေလ႔ရိွသနည္းကို မွတ္သားထားေသာ စက္ပစၥည္းထုတ္လုပ္သူမ်ား၏ အခ်က္အလက္မ်ား။

Please check out the tables for example of scoring the likelihood :

ေဘးအႏၱရာယ္ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ကို အမွတ္ေပးထားပုံ ဥပမာကို ေလ႔လာၾကည္႔ပါ။



5. Frequent :  Expected to occur in more than 1% of the times the task is performed
4. Likely      :  Expected to occur between 0.2 and 1% of the times the tasks is performed
3. Possible   : Expected to occur between 0.04% to 0.2% of the times the task is performed
2. Rare        : Expected to occur between 0.02% to 0.04% of the times the task is performed
1. Unlikely   : Expected to occur less than 0.02% of the times the task is performed

5- မၾကာခဏ ( Frequent ) :  ေဘးအႏၱရာယ္ျဖစ္ပြါးႏႈန္းသည္ ၁% အထက္ေက်ာ္လြန္ေသာျဖစ္ႏိုင္ေခ်။
4- ျဖစ္ႏိုင္ျခင္း ( Likely ) : ေဘးအႏၱရာယ္ျဖစ္ပြါးႏႈန္းသည္ ၀.၂% ႏွင္႔ ၁% အၾကားျဖစ္ႏိုင္ေခ်။
3- ျဖစ္တန္စြမ္း ( Possible ) : ေဘးအႏၱရာယ္ျဖစ္ပြါးႏႈန္းသည္ ၀.၀၄% ႏွင္႔ ၀.၂% အၾကားျဖစ္ႏိုင္ေခ်။
2- ျဖစ္ခဲျခင္း ( Rare )    : ေဘးအႏၱရာယ္ျဖစ္ပြါးႏႈန္းသည္ ၀.၀၂% ႏွင္႔ ၀.၀၄% အၾကားျဖစ္ႏိုင္ေခ်။
1- မျဖစ္ႏိုင္ျခင္း ( Unlikely ) : ေဘးအႏၱရာယ္ျဖစ္ပြါးႏႈန္းသည္ ၀.၀၂% ေအာက္ျဖစ္ႏိုင္ေခ်။

Consequence
Consequence is the outcome of an event. There can be more than one consequence of an event. The consequence can have an economical and/or human nature.
There are different ways of determining the consequence of an accident.
Here are some examples:
Modelling i.e making either a computerized or theoretical model of an accident scenario.
Incident History i.e, looking back at previous accidents to see what consequences they caused.
Examples of consequence:
Damage to human ( injury or death )
Environmental damage ( pollution )
Property damage ( damage to your own ship, other ships, cargo, equipment or shore facilities. )

အက်ဳိးဆက္ ( Consequence )

အက်ဳိးဆက္ ဆိုသည္မွာ ျဖစ္ရပ္တစ္ခု၏ ေနာက္ဆက္တြဲအျဖစ္အပ်က္ကို ဆိုလိုပါသည္။ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုတြင္ အက်ဳိးဆက္တစ္ခုထက္မက ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ အက်ဳိးဆက္သည္ ေငြေၾကးစီးပြါးေရအရထိခိုက္ျခင္း ျဖစ္ႏိုင္သလို၊ လူ၊ကိုယ္ခႏၶာအား ထိခိုက္ျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။

ထိခိုက္မႈတစ္ခု ( Accident ) ၏ အက်ဳိးဆက္ကို ဆုံးျဖတ္ေသာနည္းလမ္းေပါင္းမ်ားစြာ ရိွပါသည္။

--ေမာ္ဒယ္ျပဳလုပ္ျခင္း ( Modelling ) : ထိခိုက္မႈတစ္ခုကို သီအုိရီအရပုံစံတူျမင္ကြင္းျပဳလုပ္ၿပီး ခန္႔မွန္ျခင္း၊ --ကြန္ျပဳတာျဖင္႔ ေမာ္ဒယ္ျပဳလုပ္ၿပီး ခန္႔မွန္းျခင္း။

ထိခိုက္မႈမွတ္တမ္းေဟာင္းမ်ား ( Accident history ) : ယခင္ျဖစ္ပြါးခဲ႔ေသာ ထိခိုက္မႈမွတ္တမ္းမ်ားအရ --မည္သည္႔အက်ဳိးဆက္မ်ားျဖစ္ပြါးခဲ႔သနည္းကို ေလ႔လာျခင္း။


ဥပမာအားျဖင္႔ အက်ဳိးဆက္မ်ားမွာ -

--လူ၊ ကိုယ္ခႏၶာကို ထိခိုက္ျခင္း ( ေသဆုံးျခင္း (သို႔) ကိုယ္လက္ထိခိုက္ျခင္း )

--ပတ္ဝန္းက်င္ထိခိုက္ျခင္း ( ပတ္ဝန္းက်င္ညစ္ညမ္းျခင္း )

--စက္ပစၥည္းထိခိုက္ျခင္း ( မိမိ၏သေဘၤာကို ထိခိုက္ျခင္း၊ အျခားသေဘၤာကို ထိခိုက္ျခင္း ၊ကုန္ပစၥည္းထိခိုက္ျခင္း၊ စက္ပစၥည္းထိခိုက္ျခင္း (သို႔) ဆိပ္ကမ္းပစၥည္းမ်ား ထိခိုက္ျခင္း )

No comments:

Post a Comment