Saturday, October 12, 2013

ဆီပန္႔၏အျပန္လိုင္းမွ ဆီမ်ားထြက္လာျခင္း ( Oil leak from fuel pump return line )




                              ( Oil leak from fuel pump return line )

          သေဘၤာသည္ ပင္လယ္လမ္းခရီးတြင္ ေမာင္းႏွင္ေနပါသည္။ သေဘၤာ၏စက္ခန္းကို လူမဲ႔ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းစနစ္ ( Unmanned Machinery Space – UMS ) ျဖင္႔ ေမာင္းႏွင္ထားပါသည္။ ဂ်ဴတီအင္ဂ်င္နီယာသည္ မနက္ ၆ နာရီ ၅၀ မိနစ္တြင္ လူျဖင္႔ထိန္းခ်ဳပ္ေသာစနစ္သို႔ ေျပာင္းလဲရန္ သြားပါသည္။ ထိုအခါ ေလာင္စာဆီမ်ားသည္ အင္ဂ်င္၏အေပၚဘက္၊ ေဘးဖက္၊ ေအာက္ဖက္တို႔တြင္ ပန္းထြက္ေနသည္ကို ေတြ႔ရိွရသည္။ ဖလိုင္းဝွီးေနရာတဝိုက္တြင္လည္း ဆီမ်ားကို ေတြ႔ရပါသည္။ 

          မိန္းအင္ဂ်င္၏ တာဘိုခ်ာဂ်ာေလအဝင္ႏွင္႔ အင္ဂ်င္ခန္းအတြင္းေလသြင္းေသာ ဘလိုယာ( Blower ) မ်ားေၾကာင္႔ ဆီေငြ႔မ်ားသည္ စက္ခန္းတစ္ခုလုံးကို ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနပါသည္။ ထိုအေျခအေနေၾကာင္႔ မီးေလာင္ႏိုင္ေသာအႏၱရာယ္မွာ နီးကပ္ေနပါသည္။ မိန္းအင္ဂ်င္ကို ခ်က္ခ်င္းရပ္လိုက္ၿပီး၊ အင္ဂ်င္နီယာမ်ားသည္ ဆီမ်ားထြက္လာသည္႔ ေနရာပင္ရင္းကို ရွာေဖြၾကပါသည္။ 

          ဆီမ်ားထြက္သည္႔ပင္ရင္းမွာ ဆီပန္႔၏အျပန္လိုင္းရိွ ပိုက္ဖလန္း ( Pipe flange ) တစ္ခုမွ ထြက္လာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း မၾကာမွီေတြ႔ရိွလိုက္ရပါသည္။ ( ထိုဖလန္းအဆက္ကို မၾကာေသးမွီအခ်ိန္က ေရမဲ႔ေဒါက္က်င္း ( Dry Dock ) တြင္ ဖြင္႔ခဲ႔ၾကပါသည္ )။ ထို႔ျပင္ ဆီပန္႔အဝင္လိုင္းပိုက္အဆက္မ်ားကို SOLAS အရ သတ္မွတ္ထားေသာဆီပန္႔အကာမ်ား ( approved splash-prevention screening ) တပ္ဆင္ထားျခင္း မရိွပါ။ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ရိွသည္မွာ ဆီပန္႔ကိုယ္ထည္ရိွ ပုံစံမက်ေသာသြန္းေလာင္းထားမႈ ( awkward shapes of the castings ) ေၾကာင္႔ ထိုဖလန္းအဆက္ကို မ်က္စိလွမ္းၿပီး ေက်ာ္သြားျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။

          ဆီပန္႔အားလုံးရိွ အဝင္၊ အထြက္လိုင္းမ်ားကို စစ္ေဆးၾကည္႔ေသာအခါတြင္ ဘို႔အားလုံး ( all bolts ) သည္ လုံေလာက္ေသာတင္းက်ပ္မႈ ( proper tightness ) ရရိွရန္အတြက္ တဝက္ခန္႔ထပ္၍ တင္းက်ပ္ရန္ ( half a turn of the nuts ) လိုအပ္ေနေၾကာင္းေတြ႔ရိွရပါသည္။ 

အေျခခံအေၾကာင္းအရင္း / ျဖန္႔ေဝသင္႔ေသာအခ်က္မ်ား

Root cause / contributory factors

၁။ စံႏႈန္းမရိွျခင္း - အင္ဂ်င္၏တုန္ခါမႈႏွင္႔ ပတ္သက္ေသာအခ်က္အလက္ အလြန္နည္းပါးသည္။ ဆီပန္႔၏ပိုက္မ်ားရိွ အဆက္မ်ား ( fasteners ) ကို သတ္မွတ္ေပးထားေသာတင္းက်ပ္ရန္ပမာဏ ( recommended tightening torque ) ျဖင္႔ တင္းက်ပ္ထားျခင္း မရိွပါ။ 


၂။ သေဘၤာသည္ ေရမဲ႔ေဒါက္က်င္းမွ ဆင္းလာၿပီး၊ ေမာင္းႏွင္ေနသည္မွာ ၆လ ခန္႔ရိွပါၿပီ။ အလြန္အမင္းတုန္ခါမႈေၾကာင္႔ ပိုက္ဖလန္းအဆက္မ်ား ေလွ်ာ႔လွ်ဲလာေၾကာင္းကို ေတြ႔ရိွရပါသည္။ 


၃။ အဓိကက်ေသာေနရာမ်ားတြင္ ဆီပန္းကာကြယ္ေရးအကာမ်ား ( splash- prevention screening ) သုံးစြဲထားသည္မွာ လုံေလာက္မႈမရိွပါ။

ျပဳျပင္သင္႔ေသာအခ်က္မ်ား / ကာကြယ္သင္႔ေသာအခ်က္မ်ား

( Corrective / Preventive actions )

၁။ သေဘၤာတည္ေဆာက္ေနစဥ္ ႏွင္႔ ေဒါက္က်င္းမွဆင္းလာၿပီး အစမ္းေမာင္းႏွင္ေနခ်ိန္တို႔တြင္ ေသခ်ာစြာၾကည္႔ရွဴသင္႔ပါသည္။


၂။ ဖလန္းႏွင္႔ ဘို႔မ်ား၏တင္းက်ပ္မႈကို သတ္မွတ္ထားေသာေတာ႔ ( recommended tightening torque ) အတြင္းရိွ၊ မရိွ ပုံမွန္စစ္ေဆးသင္႔ပါသည္။ စစ္ေဆးရန္အတြက္ ဆီဖိအားသုံးေတာ႔တင္းက်ပ္စက္ ( hydraulic-pressured torque tightening machine ) ကို သေဘၤာေပၚသို႔ ေပးထားပါသည္။


၃။ ဆီပန္႔အနီးတြင္ ဆီပန္းအကာ ( a spray guard/ deflector ) တပ္ဆင္ထားခဲ႔လွ်င္ ဆီမ်ားကို အပူမ်က္ႏွာျပင္ ( hot surface ) အေပၚသို႔ မက်ေရာက္ေစရန္ ကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါလိမ္႔မည္။ 


၄။ ပိုက္ဖလန္းမ်ားအနီးတြင္ ဆီပန္းကာကြယ္ေရးအတြက္ နည္းလမ္း၊ စနစ္မ်ားကို သုံးစြဲရန္။ ဆီပန္းအကာမ်ားတပ္ဆင္ျခင္းျဖင္႔ အကာအကြယ္အတိုင္းအတာကို ပိုမိုရရိွေစပါလိမ္႔မည္။


၅။ မိန္းအင္ဂ်င္၏ထိပ္ပိုင္းတြင္ ဆီမႈန္စစ္ေဆးေသာစနစ္ ( Oil-mist detection system ) ကို တပ္ဆင္ထားလွ်င္ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ကို စစ္ေဆးရန္။ (သို႔) ဆီမႈန္စစ္ေဆးႏိုင္စြမ္းရိွေသာ CCTV အမ်ဳိးအစားအခ်ဳိ႕ကို အခ်က္ေပးစနစ္အတြက္ တပ္ဆင္လွ်င္ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ကို စစ္ေဆးရန္။


၆။ ဘို႔မ်ားရိွ နပ္မ်ားကို ဖမ္းထားေသာစနစ္ ( Nut-locking arrangements ) ကို သုံးစြဲၾကည္႔ရန္။ ထိုစနစ္တြင္ ေလာ႔ဝါရွာ ( Lock washer ) ျဖင္႔ နပ္မ်ားကို ဖမ္းထားျခင္း၊ ဘို႔တိုင္ကို အေပါက္ေဖါက္ၿပီး အတြင္းသို႔ ဝါယာျဖင္႔ ထိုးထည္႔ျခင္း ( Locking wire arrangements ) နည္းလမ္းမ်ားပါဝင္ပါသည္။

( Contact – More reports are always needed. If you have experienced or seen any incident from which others may learn, please report it, including your name and contact details, to the MARS editor at mars@nautinst.org, via www.nautinst.org/mars or to MARS,c/o The Nautical Institute, 202 Lambeth, London SE1 7LQ, UK. )
( IHS- Safety at sea- August 2010 - မွ ဘာသာျပန္ဆိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။  )

1 comment: