Saturday, October 12, 2013

ထိခိုက္မႈျဖစ္စဥ္ေလ႔လာခ်က္ ၁၉ ။ ။ ေပါက္ကြဲမႈေၾကာင္႔ သေဘၤာသားတစ္ဦး ေသဆုံးျခင္း ။ ။



Accident Case Study 19 : Explosion kills crew member

မည္သို႔ျဖစ္ပြါးသလဲ။ 

     သေဘၤာသားတစ္ဦးသည္ စတီးတိုင္ကီတစ္လုံး၏ထိပ္ပိုင္းကို ေထာင္႔ခ်ဳိးေက်ာက္ျဖတ္စက္ျဖင္႔ ( angle-grinder ) တိုက္စား၍ ဖြင္႔ရန္ႀကိဳးစားေနပါသည္။ တိုင္ကီေပါက္ကြဲသြားပါသည္။ သေဘၤာသားသည္ ေပါက္ကြဲမႈေၾကာင္႔ ေသလုနီးပါး ဒဏ္ရာရသြားပါသည္။

အဘယ္ေၾကာင္႔ ျဖစ္ပြါးရသလဲ။ 

       ပိတ္ထားေသာတိုင္ကီအတြင္းတြင္ အၾကြင္းအက်န္အစအနမ်ား ရိွပါသည္။ ေထာင္႔ခ်ိဳးေက်ာက္ျဖတ္စက္မွ ျဖစ္ေပၚေသာ အပူႏွင္႔ မီးပြါး ( heat and sparks ) သည္ တိုင္ကီအတြင္းမွ ပစၥည္းမ်ားကို မီးေတာက္ျဖစ္ေစပါသည္။ အေငြ႔မ်ားသည္ တိုင္ကီအတြင္းရုတ္တရက္ျပန္႔ကားၿပီး ေပါက္ကြဲမႈျဖစ္ေပၚျခင္းျဖစ္သည္။

            ေဘးအႏၱရာယ္ကို ခန္႔မွန္းတြက္ခ်က္ထားျခင္း မရိွပါ။ ( No risk assessment was conducted. )

သေဘၤာသားသည္ အလုပ္လုပ္ခြင္႔စနစ္ ( permit-to-work ) ကို သတိျပဳမိျခင္း မရိွပါ။    

( ေက်ာက္စက္ျဖင္႔တိုက္စားျခင္းသည္ အပူျဖင္႔အလုပ္လုပ္ရန္ခြင္႔ျပဳျခင္း ( hotwork permit ) ယူရန္လိုအပ္ပါသည္။ )

မွတ္သားရန္။ 

      မိမိအလုပ္တြင္ရိွေနသည္႔ ေဘးအႏၱရာယ္မ်ားကို အသိအမွတ္ျပဳပါ။ ေဘးကင္းေရးစီမံခန္႔ခြဲမႈစနစ္ ( Safe management system ) ကို လိုက္နာပါ။ အလုပ္သည္ အပူျဖင္႔အလုပ္လုပ္ရန္ခြင္႔ျပဳျခင္း ( hotwork permit ) ယူရန္ လိုအပ္ေသာ အလုပ္ျဖစ္ပါသည္။ စတီးတိုင္ကီကို ေလေပါက္ပြင္႔ျခင္း၊ ေဆးေၾကာျခင္းတို႔ ျပဳလုပ္ၿပီးေနာက္ အပူမထြက္ေစေသာျဖတ္နည္း ( cold-cutting  ) ျဖင္႔ ျဖတ္လွ်င္ ထိုထိခိုက္မႈကို ျဖစ္ေပၚေစမည္ မဟုတ္ပါ။

( IHS –Safety at Sea – March 2012 -- မွ ဘာသာျပန္ေဖၚျပပါသည္။ )

No comments:

Post a Comment