Friday, September 13, 2013

ပ်က္စီးေနေသာေအာက္ဆီ-အက္ဆီတလင္းဝက္ဒင္း ကိရိယာမ်ားေၾကာင္႔ မီးေလာင္ခံရျခင္း



ပ်က္စီးေနေသာေအာက္ဆီ-အက္ဆီတလင္းဝက္ဒင္း ကိရိယာမ်ားေၾကာင္႔ မီးေလာင္ခံရျခင္း

(   Burn injury from faulty oxy-acetylene welding equipment  )

      အင္ဂ်င္ခန္းလူတစ္ဦးသည္ Gas welding operation ျပဳလုပ္ရန္အတြက္ ျပင္ဆင္လွ်က္ရိွပါသည္။ torchကို မီးညိွၿပီး မၾကာမွီတြင္ gas torch မွ acetylene ပိုက္ကို ခၽြတ္လိုက္ပါသည္။ ထိုအခါ ပြင္႔ေနေသာacetylene ပိုက္မွ မီးေတာက္ထြက္လာပါသည္။ သေဘၤာသား၏ ဘယ္ဖက္လက္ဖ်ံတြင္ မီးေလာင္ခံလိုက္ရပါသည္။

ေလ႔လာေတြ႔ရိွခ်က္ ( Investigation )

၁။ အလုပ္လုပ္ရန္အတြင္ ျပင္ဆင္ထားေသာ ေအာက္ဆီဂ်င္ႏွင္႔ အက္ဆီတလင္းဓါတ္ေငြ႔မ်ား၏ဖိအားအခ်ိန္အဆသည္ မွန္ကန္မႈရိွပါသည္။
၂။ ကိရိယာမ်ား၏လုပ္ေဆာင္မႈကို မ်က္စိျဖင္႔ စစ္ေဆးထားပါသည္။
၃။  torch မွ အက္ဆီတလင္းပိုက္သည္ ေခါက္ေနၿပီး၊ ထိုေနရာမွ ထိခိုက္မႈေၾကာင္႔ ပ်က္စီးေနသည္ကို သတိမျပဳမိေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။
၄။ ဒဏ္ရာရရိွေသာသေဘၤာသားသည္ အလုပ္လုပ္ရန္လိုအပ္ေသာ ဝယ္ဒင္းလက္အိတ္ကို ဝတ္ဆင္ထားျခင္း မရိွပါ။
၅။ ဒဏ္ရာရသူသည္ သူ၏ Boiler suit အက်ီလက္ကို ေခါက္တင္ထားပါသည္။

ကာကြယ္ရန္အတြက္လုပ္ေဆာင္မႈမ်ား ( Corrective / Preventive actions )

၁။ ေနာက္ထပ္တစ္ႀကိမ္က်င္းပမည္႔ ေဘးအႏၱရာယ္ကင္းေရးအစည္းအေဝးတြင္ ထိုထိခိုက္မႈကို ေဆြးေႏြးရန္။
၂။ Hot work မ်ားကို ေဆာင္ရြက္တိုင္းတြင္ ေဘးအႏၱရာယ္တြက္ခ်က္ျခင္း ( Risk assessment ) ျပဳလုပ္သင္႔ၿပီး၊ ကုမၸဏီမွ လိုအပ္ခ်က္အလိုက္ဝတ္ဆင္ရမည္႔ ေဘးအႏၱရာယ္ကာကြယ္မႈပစၥည္းမ်ား ( Company’s Personal protective matrix ) မ်ားကို ဝတ္ဆင္ထားသင္႔ပါသည္။
၃။ Gas welding မျပဳလုပ္မွီတြင္ ကိရိယာအာလုံးႏွင္႔ ပိုက္အဆက္အားလုံးကို ေသခ်ာစြာစစ္ေဆးရမည္။ လုံၿခဳံေဘးကင္းေသာအေျခအေနရိွရန္ ေသခ်ာေစရမည္။
၄။ အလုပ္ကို မစတင္မွီတြင္ အစည္းအေဝးငယ္ေလး( Toolbox meeting ) ျပဳလုပ္ရန္ႏွင္႔ အလုပ္တြင္ ပါဝင္မည္႔လူတိုင္းသည္ ျဖစ္ေပၚႏိုင္မည္႔ေဘးအႏၱရာယ္မ်ားကို ေသခ်ာစြာ သိရိွသင္႔ၿပီး၊ လုပ္ကိုင္မည္႔ လုပ္ငန္းအတြက္ အဆင္႔မ်ားကိုလည္း သိရိွရပါမည္။

Note: 

PPE – Personal protective equipment
         ေဘးကင္းလုံၿခံဳေစရန္ဝတ္ဆင္ရမည္႔ကိရိယာမ်ား အဝတ္အစားမ်ား။
Company PPE matrix -  လုပ္ကိုင္မည္႔အလုပ္တစ္ခုစီအလိုက္ လိုအပ္မည္႔ကိရိယာႏွင္႔ အဝတ္အစားမ်ားကို ဇယားႏွင္႔ ျပ၍ company မွ ညႊန္ၾကားထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုညႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္းလိုက္နာဝတ္ဆင္ရန္ ျဖစ္သည္။ )

( IHS – Safety at Sea – January 2011 – Reports မ်ားမွ ဘာသာျပန္ဆိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ )

No comments:

Post a Comment