Friday, September 13, 2013

ထိခိုက္မႈျဖစ္စဥ္ေလ႔လာခ်က္ ၂၄ : ေရလုံတံခါးျဖင္႔ရိုက္မိေသာေၾကာင္႔ ေသဆုံးျခင္း။ ။



Accident Case Study 24: Watertight door crushes crew member

ထိခိုက္မႈျဖစ္စဥ္ေလ႔လာခ်က္ ၂၄ : ေရလုံတံခါးျဖင္႔ရိုက္မိေသာေၾကာင္႔ ေသဆုံးျခင္း။ 

မည္သို႔ျဖစ္ပြါးသလဲ။ 

      သေဘၤာသည္ အေရးေပၚအေျခအေနေလ႔က်င္႔မႈ ( Emergency Drill ) ကို ေလ႔က်င္႔ေနပါသည္။
      သေဘၤာ၏ ေရလုံတံခါးအားလုံးကို ပဲထိမ္းစင္( Bridge ) ၏ ပိတ္ပါသည္။ သေဘၤာသားတစ္ဦးသည္ အင္ဂ်င္ခန္း၏ေရလုံတံခါးကို ဖြင္႔ပါသည္။ ပိတ္လိုက္ေသာေရလုံတံခါးႏွင္႔ ညွပ္မိသြားၿပီး၊ ထိုဒဏ္ရာမ်ားေၾကာင္႔ ေသဆုံးသြားပါသည္။  

အဘယ္ေၾကာင္႔ ျဖစ္ပြါးရသလဲ။ 

     တံခါးကို အေဝးမွ အလုိေလွ်ာက္ပိတ္ေနေသာနည္းျဖင္႔ ထိန္းခ်ဳပ္ထားပါသည္။ တံခါးအနီးမွအဖြင္႔အပိတ္ လုပ္ေသာနည္းႏွင္႔ မတူပါ။ (ထိုနည္းသည္ ပိတ္လိုက္ေသာ္လည္း၊ ပြင္႔ေနႏိုင္ပါသည္။ )
     သေဘၤာသားသည္ ထိုစနစ္ကို သတိျပဳမထားမိျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ တံခါးသည္ လုံးဝပိတ္သည္႔ အေျခအေနသို႔ မေရာက္မွီတြင္ တဝက္တပ်က္ပြင္႔ေနပါသည္။
      သေဘၤာသားသည္ တံခါးျပန္ဖြင္႔သည္႔စနစ္ကို မသိပါ။
       တံခါးသည္ ပ်က္စီးေနပါသည္။

မွတ္သားရန္။ 

       တဝက္တပ်က္ပြင္႔ေနေသာ ေရတံခါးအၾကားမွ မည္သည္႔အခါတြင္မွ ျဖတ္သန္းမသြားပါႏွင္႔။
       တံခါးထုတ္လုပ္သူမ်ား၏ စမ္းသပ္မႈႏွင္႔ ထိန္းသိမ္းျပဳျပင္ေရးညႊန္ၾကားခ်က္မ်ားအတိုင္း လိုက္နာျပဳျပင္ပါ။
       သေဘၤာသားအားလုံးသည္ ေရလုံတံခါး၏အဖြင္႔၊ အပိတ္မ်ားကို ကိုင္တြယ္မႈျပဳႏိုင္ရန္ ေသခ်ာေစရမည္။    
 
( IHS –Safety at Sea – March 2012 -- မွ ဘာသာျပန္ေဖၚျပပါသည္။ )

No comments:

Post a Comment