Friday, September 13, 2013

ထိခိုက္မႈျဖစ္စဥ္ေလ႔လာခ်က္ ၄၇ ။ ။ သေဘၤာႀကိဳးရစ္လွ်င္ မျဖစ္ပြါးသင္႔ေသာ ထိခိုက္မႈ။ ။



Accident Case Study 47: Avoidable Accident While Mooring

ထိခိုက္မႈျဖစ္စဥ္ေလ႔လာခ်က္ ၄၆     သေဘၤာႀကိဳးရစ္လွ်င္ မျဖစ္ပြါးသင္႔ေသာ ထိခိုက္မႈ။ 

မည္သို႔ျဖစ္ပြါးသလဲ။ 

     သေဘၤာသည္ ႀကိဳးပစ္၍ ကပ္ေသာအခါ ႀကိဳးသည္ လြဲေခ်ာ္သြားပါသည္။

     သေဘၤာ၏ အေနာက္ဖက္ႀကိဳးသည္ ပန္ကာတြင္ ညိွသြားပါသည္။

     ထိုအခ်ိန္တြင္ သေဘၤာသားတစ္ေယာက္ကို ႀကိဳးျဖင္႔ ညိွပါၿပီး ေရထဲသို႔က်သြားပါသည္။ ထိုသေဘၤာသားသည္ ထိခိုက္မိၿပီး၊ သတိလစ္သြားသည္။

    သတိျပန္လည္ေသာ္လည္း ရရိွေသာဒဏ္ရာမ်ားေၾကာင္႔ ေသဆုံးသြားသည္။


အဘယ္ေၾကာင္႔ ျဖစ္ပြါးရသလဲ။ 

     ထိုသေဘၤာသားသည္ သေဘၤာႀကိဳး၏အေကြးအေပၚတြင္ မတ္တပ္ရပ္ေနသည္။

     ထိုအလုပ္အတြက္ ျဖစ္ႏိုင္သည္႔ေဘးအႏၱရာယ္တြက္ဆမႈကို မလုပ္ထားပါ။ ထို႔ေၾကာင္႔ ထိခိုက္မႈကို သက္သာေစမည္႔နည္းလမ္းမ်ားကို မစဥ္းစားမိပါ။

      ထိုအလုပ္ကို သေဘၤာ၏ေဘးအႏၱရာယ္စီမံခန္႔ခြဲမႈစနစ္ ( Safety Management System ) အတြင္း ထည္႔သြင္း၍ ေဖၚျပမထားပါ။

       သတင္းဆက္သြယ္ေရးႏွင္႔ အထက္အရာရိွ၏ဦးေဆာင္မႈသည္ ညံ႔ဖ်င္းပါသည္။


မွတ္သားရန္။ 

      သေဘၤာသားလမ္းညႊန္မႈစံနမူနာမ်ားကို လိုက္နာပါ။ ျဖစ္ႏိုင္ေသာေဘးအႏၱရာယ္ကိုႀကိဳး၏ ေထာင္႔ေကြးတြင္ မတ္တပ္မရပ္ပါႏွင္႔။

     သင္႔ေတာ္ေသာ သေဘၤာေပၚမွအလုပ္မ်ားအတြက္ အစီအစဥ္ခ်ပါ။ လုပ္ကိုင္မႈအစီအစဥ္အတိုင္း ေဆာင္ရြက္ပါ။ ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ား ထုတ္ပါ။

      ေဝၚကီေတာ္ကီစနစ္ျဖင္႔ ဆက္သြယ္ျခင္း ၊ အလုပ္ကိုႀကီးၾကပ္ရန္လူ စီစဥ္ေပးျခင္းျဖင္႔ ေဘးအႏၱရာယ္ကို ေလွ်ာ႔ခ်ႏိုင္ပါသည္။

( IHS –Safety at Sea – November 2012 -- မွ ဘာသာျပန္ေဖၚျပပါသည္။ )

No comments:

Post a Comment