ထိခိုက္မႈမျဖစ္ပြါးခင္း တစ္လခန္႔မွာ ေရခ်ဳိခ်က္စက္(
Fresh water generator ) ၏ ေလဟာနယ္ဒရမ္အဖုံး၏ ဂက္စကက္ ( Vacuum drum cover gasket
) သည္ ယိုစိမ္႔မႈျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။ အပိုပစၥည္းမ်ားကို မွာထားေသာ္လည္း ေနာက္က်ေနပါသည္။
ထိုၾကားကာလတြင္ သေဘၤာသားမ်ားသည္ ပ်က္စီးေနေသာဂက္စကက္ကို စီလီကြန္ေကာ္( Silicone
sealant ) သုံး၍ ျပဳျပင္ခဲ႔ပါသည္။
အပိုပစၥည္းမ်ား
ေရာက္လာေသာအခါ Chief Engineer သည္ Second Engineer ၏အကူအညီျဖင္႔ ဂက္စကက္အသစ္ကို စတင္တပ္ဆင္ပါသည္။
ထိုအလုပ္လုပ္ေနစဥ္တြင္ Second engineer သည္ အျခားအလုပ္တစ္ခုကို သြားၾကည္႔ရန္ ထြက္ခြါသြားသည္။ အဖုံးပလိတ္ျပားကို ျဖတ္ေနေသာ Chief Engineer ကို
ကူညီသူ မရိွေတာ႔ပါ။ CE သည္ အဖုံးပလိပ္ျပားကို ဖမ္းထားေသာနပ္မ်ား ( Holding nuts ) ကို ျဖဳတ္လိုက္ၿပီး၊ အဖုံးပလိပ္ျပားကို
ဆြဲဖြင္႔လိုက္ပါသည္။ အဖုံးပလိပ္ျပားသည္ အနည္းငယ္က်ပ္ေနၿပီးေနာက္ အျပင္သို႔ ရုတ္တရက္ပြင္႔ထြက္လာၿပီး
လက္ေခ်ာင္းေလးေပၚသို႔ ပိက်လာပါသည္။ လက္ေခ်ာင္းေလးသည္ အဖုံးပလိပ္ျပားႏွင္႔ FWG
casing ၾကားတြင္ ညွပ္ေနၿပီး၊ အဖုံးပလိပ္ျပားက ႀကိတ္ေခ်လိုက္ပါသည္။
CE သည္ သေဘၤာကပၸတိန္ထံသို႔
ခ်က္ခ်င္းအေၾကာင္းၾကားၿပီး၊ ေရွးဦးသူနာျပဳစုျခင္းကို ခံယူပါသည္။ သေဘၤာသည္ ေဆးဝါးကုသမႈခံယူရန္
အနီးဆုံးဆိပ္ကမ္းသို႔ လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းၿပီး၊ ေန႔ဝက္ခန္႔အၾကာတြင္ ဆိပ္ကမ္းသို႔ ေရာက္ရိွပါသည္။
လက္ေခ်ာင္းေလးထိပ္ဖ်ားရိွ အရုိးႏွင္႔ တစ္ရႈးမ်ားကို ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ထိခိုက္မႈေသာေၾကာင္႔
ထိခိုက္မိေသာလက္ေခ်ာင္းမွာ ျဖတ္ရမည္ျဖစ္သည္။ CE သည္ ေဆးရုံတြင္ ၂ရက္ၾကာၿပီးေနာက္ သေဘၤာေပၚသို႔
ျပန္ေရာက္ပါသည္။ ၁၀ရက္ခန္႔အၾကာတြင္ ျပန္လည္ေကာင္းမြန္လာၿပီး၊ တာဝန္မ်ားကိုျပန္လည္ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ပါသည္။
Root Cause/ Contributory factors
( အေျခခံအေၾကာင္းအရင္းမ်ား)
- အလုပ္ကို
မစတင္မွီတြင္ ေဘးအႏၱရာယ္တြက္ခ်က္ျခင္း ( risk assessment ) မလုပ္ပါ။
- ေလးလံေသာအဖုံးကို
ကိုင္တြယ္စဥ္ ကူညီသူမရိွပါ။
- ပ်က္စီးေနေသာဂက္စကက္ကို
စီလီကြန္ေကာ္( Silicone sealant ) သုံး၍ ျပဳျပင္ျခင္းသည္ မသင္႔ေတာ္ေသာျပဳျပင္ျခင္း
ျဖစ္သည္။ ေကာင္းမြန္ေသာဂက္စကက္ကို ျပန္လည္အစားထိုးေသာ အခါ ပလိပ္ျပားမ်ားသည္ အလြယ္တကူအျပင္သို႔
ထြက္လာပါသည္။
- အပူဒဏ္ခံရေသာ
စတီးပလိပ္ျပားမ်ားကို ေလွ်ာ႔တြက္၍ စဥ္းစားသည္။ အပူဒဏ္ကို ရုတ္တရက္ ဖယ္ရွားလိုက္ေသာအခါ
စတီးပလိပ္ျပားမ်ားသည္ စပရင္ကဲ႔သို႔ ရုန္းထြက္လာပါသည္။
- အပိုပစၥည္းေရာက္ရိွခ်ိန္
ၾကန္႔ၾကာပါသည္။
Corrective/ Preventive actions
ျပဳျပင္သင္႔ေသာ အခ်က္မ်ား
အျခားေသာသေဘၤာမ်ားသို႔ ထိခိုက္မႈကို အသိေပးရန္
- ေဘးအႏၱရာယ္တြက္ခ်က္မႈ(
Risk assessment ) ကို အလုပ္မစတင္မွီ ျပဳလုပ္ရန္ႏွင္႔ အက်ဳိးဆက္မ်ားအတြက္ ကန္႔သတ္ထိန္းခ်ဳပ္မႈမ်ား
ျပဳလုပ္ရန္။
- မွန္ကန္ေသာဂက္စကက္ႏွင္႔
ဆီးလ္မ်ား ( Seals ) ကို အသုံးျပဳရန္။ ခဏတာျပဳျပင္ထားျခင္းကို ေရွာင္ရွားရန္။
- အပူဒဏ္
သို႔ ဖိအားသက္ေရာက္ခံရေသာကိရိယာမ်ားကို မသင္႔ေတာ္ေသာဆီးလ္ပစၥည္းမ်ား (
inappropriate sealing materials ) သုံးလွ်င္ ျဖစ္ႏိုင္သည္႔အႏၱရာယ္မ်ား။
(
IHS – Safety at Sea – June 2010 - မွ ဘာသာျပန္ဆိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ )
No comments:
Post a Comment