ကုန္သေတၱာတင္သေဘၤာ ( Container ) တစ္စီးသည္ ကုန္ခ်ရန္ ဆိပ္ကမ္းသို႔
ဆိပ္ကပ္စဥ္ သေဘၤာသားတစ္ဦးသည္ ကုန္ခ်အလုပ္သမားမ်ားတက္ရန္ Gangway ေလွကားကို ေအာက္သို႔ခ်ေနပါသည္။
ေလွကားႀကိဳးကိုရစ္ေသာ လွ်ပ္စစ္ေမာ္တာခလုတ္မွာ ေကာင္းေကာင္းအလုပ္ မလုပ္ပါဟု သေဘၤာသားက
တာဝန္က်အရာရိွကို သတင္းပို႔ပါသည္။ Gangway ေလွကားကို လက္ကိုက္ေဂါက္တံျဖင္႔ လွည္႔၍ ေလွကားကို
ခ်ၿပီး၊ အတက္အဆင္းအတြက္ ေလွကားကို တပ္ထားလိုက္ပါသည္။
သေဘၤာတြင္
ခန္႔ထားေသာ Electrician မရိွေသာေၾကာင္႔ Chief Engineer မွ ထိုျပႆနာကို ေျဖရွင္းေပးပါသည္။
Chief Engineerသည္ သေဘၤာကမ္းဝင္ကမ္းထြက္ႏွင္႔ အျခားျပဳျပင္ေရးကိစၥမ်ား အတြက္ ၁၂ နာရီလုံးလုံး
အနားမယူရေသးပါ။ CE သည္ ေလွကားႀကိဳးရစ္ေမာ္တာ၏ လွ်ပ္စစ္ျပႆနာကို ေျဖရွင္းၿပီး ႀကိဳးရစ္ဘီးေမာ္တာ
( Winch Motor ) ကို စမ္းသပ္ရန္အဆင္သင္႔ျဖစ္ေနပါသည္။
ထိုအခ်ိန္တြင္
ကုန္တင္ကုန္ခ်အလုပ္သမားမ်ား ( Stevedores ) အလုပ္ခ်ိန္တစ္ပိုင္းၿပီးသြားသျဖင္႔ လူစားလဲရန္
ဆင္းလာၾကပါသည္။ ထို႔အတူ Gangway ေလွကားသို႔ တာဝန္က်သေဘၤာသားအသစ္တစ္ဦး ေရာက္ရိွလာပါသည္။
သေဘၤာသားသစ္သည္
ကုန္တင္ကုန္ခ်အလုပ္သမား ( Stevedores ) အသစ္မ်ား တက္ရန္အတြက္ Gangway ေလွကားကို ႀကိဳးရစ္ဘီးလွည္႔ေဂါက္သုံး၍
အတင္အခ် ခ်ိန္ညိွေနပါသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ သေဘၤာသားႏွင္႔ မီတာအနည္းအငယ္အကြာအေဝးရိွ ႀကိဳးရစ္ဘီးေမာ္တာအထိန္းခလုပ္စင္
( Winch motor control stand ) သို႔ CE ေရာက္ရိွလာၿပီး၊ ေမာ္တာကို လွည္႔သည္႔ ခလုပ္ကို
ႏွိပ္ပါသည္။
ေမာ္တာကို
ရုတ္တရက္ေမာင္းႏွင္လိုက္ေသာေၾကာင္႔ လက္ကိုင္ေဂါက္သည္ သေဘၤာသားလက္ထဲမွ လြတ္ထြက္ၿပီး၊
သေဘၤာသား၏ေမးရိုးကို ေအာက္မွ ျပင္းထန္ေသာအားျဖင္႔ ရိုက္လိုက္ပါသည္။ ထိုအရိွန္ျဖင္႔
သေဘၤာသားသည္ ၾကမ္းျပင္ေပၚသို႔ လဲက်သြားပါသည္။ သေဘၤာသားကို ေရွးဦးသူနာျပဳစုၿပီး၊ ေဆးရုံသို႔
ပို႔ေပးလိုက္ပါသည္။ သေဘၤာသား၏ မ်က္ႏွာရိွအရိုးမ်ားက်ဳိးသြားၿပီး၊ သေဘၤာသားကို အိမ္ျပန္ခြင္႔ေပးလိုက္ရပါသည္။
MARS editor’s Note
အယ္ဒီတာ၏ မွတ္ခ်က္
အလုပ္မ်ားလြန္ျခင္း( Overwork ) ႏွင္႔ ပင္ပန္းလြန္းျခင္း
( Fatigue ) တို႔ေၾကာင္႔ Chief Engineer ၏ စူးစိတ္မႈေပါ႔ေလွ်ာ႔ေစၿပီး၊ ထိခိုက္မႈကို
ျဖစ္ပြါးရျခင္း ျဖစ္သည္။ အသက္ကယ္ေလွ (Lifeboat ) ခ်သည္႔ ႀကိဳးရစ္ေမာ္တာကို လက္ကိုက္ေဂါက္ျဖင္႔
တပ္ၿပီး၊ ေမာ္တာကို လွည္႔လိုက္လွ်င္လည္း ထိုထိခိုက္မႈနည္းတူ ျဖစ္ပြးခဲ႔ပါသည္။ ဖိအားေအာက္တြင္
အလုပ္လုပ္ရေသာအခါ အလုပ္မလုပ္မွီ ေဘးအႏၱရာယ္တြက္ခ်က္မႈ ( Risk assessment ) ႏွင္႔ အလုပ္ခြင္အစည္းအေဝး
( Tool Box meeting ) လုပ္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း မီးေမာင္းထိုးျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
( IHS – Safety at Sea – June 2010 မွ ဘာသာျပန္ဆိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
)
No comments:
Post a Comment