အေမရိကန္ကမ္းေျခေစာင္႔တပ္ဖြဲ႔ ( US Coast Guard ) သည္ သေဘၤာ၏လွ်ပ္စစ္စနစ္မ်ား
ျပဳျပင္ျခင္း၊ ထိန္းသိမ္းေရးလုပ္ငန္း အေရးႀကီးပုံမ်ားကို ေဘးအႏၱရာယ္ကင္းရွင္းေရးသတိေပးခ်က္
( Safety alert ) ထုတ္ျပန္ပါသည္။ ပိတ္ထားေသာေနရာမ်ား၊ အလြယ္တကူမေရာက္ရိွႏိုင္ေသာေနရာမ်ားရိွ
လွ်ပ္စစ္စနစ္မ်ားသည္လည္း ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းရန္ ပါဝင္ပါသည္။
မၾကာေသးမွီက
Great Lakes Bulk Carrier သေဘၤာတြင္ ငယ္ရြယ္ေသာသေဘၤာသားတစ္ဦး ဓါတ္လိုက္ေသဆုံးရပါသည္။
သူသည္ သေဘၤာ၏ကုန္ခန္း ( Cargo hold ) ေအာက္ဖက္ရိွ မဲေမွာင္ေနေသာ၊ အလုံပိတ္လိႈဏ္ေခါင္း
( Dark and confined cargo tunnel ) အတြင္း အလုပ္လုပ္ေနစဥ္ ဓါတ္လိုက္ေသဆုံးရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ထိုသေဘၤာသားကို သြား၍ ကူညီသည္႔ အျခားသေဘၤာသားသည္လည္း ထိုေနရာတြင္ ဓါတ္လိုက္ခံရၿပီး
ဒဏ္ရာျပင္းထန္စြာရရိွသြားသည္။
စုံစမ္းစစ္ေဆးမႈမ်ား၏
ေတြ႔ရိွခ်က္အရ သေဘၤာသားမ်ား၏ ဦးေခါင္းသည္ အေပၚရိွပ်က္စီးေနၿပီး၊ ထိန္းသိမ္းမႈကင္းမဲ႔ေသာ
( Damaged and improperly repaired ) မီးလုံးအထိုင္ေခါင္း
( Lamp fixture )ကို ထိမိျခင္းျဖစ္သည္။ အထိုင္ေခါင္းတြင္ မီးသီး( Bulb )၊ ဖန္အကာ(
Globe ) ႏွင္႔ အကာအရံ( guard ) မ်ား တပ္ဆင္ထားျခင္း မရိွပါ။ မီးလုံးအထိုင္ကို ေကာ္နက္ရွင္းပုံး
( Connection box ) မွ ျဖဳတ္လိုက္ၿပီးေသာအခါ အထိုင္ႏွင္႔ ပုံးအၾကား ဆက္သြယ္ထားေသာဝါယာမ်ားကို
ျပန္လည္ေနရာ ခ်ထားျခင္း မျပဳဘဲ မီးကာတိပ္ ( Insulation tape ) ကို အသုံးျပဳ၍ ျပန္လည္တပ္ဆင္ထားျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။
ေကာ္နက္ရွင္းပုံးသည္လည္း
ေျမစိုက္ထားျခင္း ( earth ခ်ထားျခင္း ) မရိွပါ။ အဘယ္ေၾကာင္႔ဆိုေသာ္ သတၱဳခ်ိတ္မ်ား
( Solid metal fasteners ) ကို သုံးရမည္႔အစား ပလပ္စတစ္ဝါယာခ်ိတ္မ်ား ( Plastic
cable ties ) ကို အသုံးျပဳထားပါသည္။
သေဘၤာသားအားလုံးသည္
မိမိတို႔ေဘးအႏၱရာယ္ကင္းရွင္းေရးအတြက္ အစြမ္းကုန္လုပ္ေဆာင္သင္႔သလို၊ မိမိတို႔၏ လုပ္ေဖၚကိုင္ဖက္မ်ား
ေဘးကင္ေစေရးအတြက္ သတင္းပို႔ျခင္း၊ အႏၱရာယ္မကင္းေသာအေျခအေနမ်ား ( Unsafe conditions
) ကို ျပဳျပင္ျခင္းတို႔ လုပ္ေဆာင္သင္႔ပါသည္။ သေဘၤာရိွအုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားႏွင္႔ ဆိပ္ကမ္းရိွအုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားသည္
အႏၱရာယ္မကင္းေသာအေျခအေနမ်ား ( Unsafe conditions ) ကိုေတြ႔ရိွလွ်င္ သတင္းပို႔ျခင္း၊
ျပဳျပင္ျခင္းတို႔ ျပဳလုပ္ေစရန္ ထိေရာက္ေသာအစီအစဥ္မ်ား ( effective programmes ) ထားရိွရန္၊
ထူေထာင္ရန္ အလြန္အေရးႀကီးပါသည္။
သေဘၤာေပၚရိွ
လုံၿခံဳေဘးကင္းေစေရးစနစ္ ( Safety management system )
တြင္ ထိုအခ်က္မ်ားကို အက်ယ္တဝင္ေဖၚေဆာင္သင္႔ပါသည္။ ယခုထိခိုက္မႈတြင္
ေဘးအႏၱရာယ္ျဖစ္ႏိုင္ေသာအေျခအေန ( Hazardous condition ) ကို ေတြ႔ရိွပါသည္။ သို႔ေသာ္
ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈမွာ မလုံေလာက္ပါ။ ေဘးအႏၱရာယ္ရိွႏုိင္ေသာအေျခအေန ( Unsafe
condition ) ကို ဖယ္ရွားႏိုင္ျခင္း မရိွပါ။
ထိုသတိေပးခ်က္တြင္
အေမရိကန္ကမ္းေျခေစာင္႔တပ္ဖြဲ႔ ( US coast guard ) မွ သေဘၤာပိုင္ရွင္မ်ား၊ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ား၊
ပို႔ကပၸတိန္မ်ား ( Port captains and engineers ) ႏွင္႔ အင္ဂ်င္နီယာမ်ား၊ သေဘၤာသားမ်ားႏွင္႔
ေရေၾကာင္းစစ္ေဆးေရးအဖြ႔ဲဝင္မ်ား( Crew members and marine inspection personnel )၊
အထူးသျဖင္႔ သေဘၤာအေဟာင္းမ်ားႏွင္႔ ပတ္သက္သူမ်ားအားလုံး ( especially those
associated with older vessels ) ကို ထိုကဲသို႔ထိခိုက္မႈမ်ားအတြက္ ျပင္းထန္စြာ သတိေပးလိုက္ပါသည္။
ထိုကဲ႔သို႔ထိခိုက္မႈမ်ား မျဖစ္ပြါးေစရန္ သတိထားရန္၊ ခ်က္ခ်င္းအေရးယူေဆာင္ရြက္ရန္၊ သတင္းေပးပို႔ရန္၊
သင္႔ေတာ္ေသာမွတ္တမ္းထားရိွရန္ ႏွင္႔ မည္႔သည္႔ေဘးအႏၱရာယ္အေျခအေနကိုျဖစ္ေစ ျပဳျပင္ရန္
ျဖစ္ပါသည္။
( IHS – Safety at Sea - မွ ဘာသာျပန္ဆိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
)
No comments:
Post a Comment