Friday, September 13, 2013

ဓါတ္လိုက္ေသဆုံးျခင္း



      အေမရိကန္ကမ္းေျခေစာင္႔တပ္ဖြဲ႔ ( US Coast Guard ) သည္ သေဘၤာ၏လွ်ပ္စစ္စနစ္မ်ား ျပဳျပင္ျခင္း၊ ထိန္းသိမ္းေရးလုပ္ငန္း အေရးႀကီးပုံမ်ားကို ေဘးအႏၱရာယ္ကင္းရွင္းေရးသတိေပးခ်က္ ( Safety alert ) ထုတ္ျပန္ပါသည္။ ပိတ္ထားေသာေနရာမ်ား၊ အလြယ္တကူမေရာက္ရိွႏိုင္ေသာေနရာမ်ားရိွ လွ်ပ္စစ္စနစ္မ်ားသည္လည္း ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းရန္ ပါဝင္ပါသည္။ 

          မၾကာေသးမွီက Great Lakes Bulk Carrier သေဘၤာတြင္ ငယ္ရြယ္ေသာသေဘၤာသားတစ္ဦး ဓါတ္လိုက္ေသဆုံးရပါသည္။ သူသည္ သေဘၤာ၏ကုန္ခန္း ( Cargo hold ) ေအာက္ဖက္ရိွ မဲေမွာင္ေနေသာ၊ အလုံပိတ္လိႈဏ္ေခါင္း ( Dark and confined cargo tunnel ) အတြင္း အလုပ္လုပ္ေနစဥ္ ဓါတ္လိုက္ေသဆုံးရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသေဘၤာသားကို သြား၍ ကူညီသည္႔ အျခားသေဘၤာသားသည္လည္း ထိုေနရာတြင္ ဓါတ္လိုက္ခံရၿပီး ဒဏ္ရာျပင္းထန္စြာရရိွသြားသည္။
          စုံစမ္းစစ္ေဆးမႈမ်ား၏ ေတြ႔ရိွခ်က္အရ သေဘၤာသားမ်ား၏ ဦးေခါင္းသည္ အေပၚရိွပ်က္စီးေနၿပီး၊ ထိန္းသိမ္းမႈကင္းမဲ႔ေသာ ( Damaged and improperly repaired )  မီးလုံးအထိုင္ေခါင္း ( Lamp fixture )ကို ထိမိျခင္းျဖစ္သည္။ အထိုင္ေခါင္းတြင္ မီးသီး( Bulb )၊ ဖန္အကာ( Globe ) ႏွင္႔ အကာအရံ( guard ) မ်ား တပ္ဆင္ထားျခင္း မရိွပါ။ မီးလုံးအထိုင္ကို ေကာ္နက္ရွင္းပုံး ( Connection box ) မွ ျဖဳတ္လိုက္ၿပီးေသာအခါ အထိုင္ႏွင္႔ ပုံးအၾကား ဆက္သြယ္ထားေသာဝါယာမ်ားကို ျပန္လည္ေနရာ ခ်ထားျခင္း မျပဳဘဲ မီးကာတိပ္ ( Insulation tape ) ကို အသုံးျပဳ၍  ျပန္လည္တပ္ဆင္ထားျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ 

          ေကာ္နက္ရွင္းပုံးသည္လည္း ေျမစိုက္ထားျခင္း ( earth ခ်ထားျခင္း ) မရိွပါ။ အဘယ္ေၾကာင္႔ဆိုေသာ္ သတၱဳခ်ိတ္မ်ား ( Solid metal fasteners ) ကို သုံးရမည္႔အစား ပလပ္စတစ္ဝါယာခ်ိတ္မ်ား ( Plastic cable ties ) ကို အသုံးျပဳထားပါသည္။
          သေဘၤာသားအားလုံးသည္ မိမိတို႔ေဘးအႏၱရာယ္ကင္းရွင္းေရးအတြက္ အစြမ္းကုန္လုပ္ေဆာင္သင္႔သလို၊ မိမိတို႔၏ လုပ္ေဖၚကိုင္ဖက္မ်ား ေဘးကင္ေစေရးအတြက္ သတင္းပို႔ျခင္း၊ အႏၱရာယ္မကင္းေသာအေျခအေနမ်ား ( Unsafe conditions ) ကို ျပဳျပင္ျခင္းတို႔ လုပ္ေဆာင္သင္႔ပါသည္။ သေဘၤာရိွအုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားႏွင္႔ ဆိပ္ကမ္းရိွအုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားသည္ အႏၱရာယ္မကင္းေသာအေျခအေနမ်ား ( Unsafe conditions ) ကိုေတြ႔ရိွလွ်င္ သတင္းပို႔ျခင္း၊ ျပဳျပင္ျခင္းတို႔ ျပဳလုပ္ေစရန္ ထိေရာက္ေသာအစီအစဥ္မ်ား ( effective programmes ) ထားရိွရန္၊ ထူေထာင္ရန္ အလြန္အေရးႀကီးပါသည္။
          သေဘၤာေပၚရိွ လုံၿခံဳေဘးကင္းေစေရးစနစ္ ( Safety management system )
တြင္ ထိုအခ်က္မ်ားကို အက်ယ္တဝင္ေဖၚေဆာင္သင္႔ပါသည္။ ယခုထိခိုက္မႈတြင္ ေဘးအႏၱရာယ္ျဖစ္ႏိုင္ေသာအေျခအေန ( Hazardous condition ) ကို ေတြ႔ရိွပါသည္။ သို႔ေသာ္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈမွာ မလုံေလာက္ပါ။ ေဘးအႏၱရာယ္ရိွႏုိင္ေသာအေျခအေန ( Unsafe condition ) ကို ဖယ္ရွားႏိုင္ျခင္း မရိွပါ။

          ထိုသတိေပးခ်က္တြင္ အေမရိကန္ကမ္းေျခေစာင္႔တပ္ဖြဲ႔ ( US coast guard ) မွ သေဘၤာပိုင္ရွင္မ်ား၊ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ား၊ ပို႔ကပၸတိန္မ်ား ( Port captains and engineers ) ႏွင္႔ အင္ဂ်င္နီယာမ်ား၊ သေဘၤာသားမ်ားႏွင္႔ ေရေၾကာင္းစစ္ေဆးေရးအဖြ႔ဲဝင္မ်ား( Crew members and marine inspection personnel )၊ အထူးသျဖင္႔ သေဘၤာအေဟာင္းမ်ားႏွင္႔ ပတ္သက္သူမ်ားအားလုံး ( especially those associated with older vessels ) ကို ထိုကဲသို႔ထိခိုက္မႈမ်ားအတြက္ ျပင္းထန္စြာ သတိေပးလိုက္ပါသည္။ ထိုကဲ႔သို႔ထိခိုက္မႈမ်ား မျဖစ္ပြါးေစရန္ သတိထားရန္၊ ခ်က္ခ်င္းအေရးယူေဆာင္ရြက္ရန္၊ သတင္းေပးပို႔ရန္၊ သင္႔ေတာ္ေသာမွတ္တမ္းထားရိွရန္ ႏွင္႔ မည္႔သည္႔ေဘးအႏၱရာယ္အေျခအေနကိုျဖစ္ေစ ျပဳျပင္ရန္ ျဖစ္ပါသည္။

( IHS – Safety at Sea - မွ ဘာသာျပန္ဆိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ )

No comments:

Post a Comment