Friday, September 13, 2013

ေရဆိုးေရညစ္မ်ား အျပင္သို႔ထုတ္သည္ဟု ယူဆ၍ ဒဏ္ရိုက္ျခင္း



သေဘၤာသည္ ကမ္းကပ္ထားစဥ္ ေရဆိုးကန္ ( Sewage treatment plant ) မွ ေရျမင္႔တက္ေသာအခ်က္ေပးသံ ( High level alarm ) ျမည္ပါသည္။ တာဝန္က်သေဘၤာသား ( Duty engineer ) သည္ ေရဆိုးမ်ား အင္ဂ်င္ခန္း၏ေရေလွာင္ကန္ ( Engine room bilges ) အတြင္းသို႔ လွ်ံမက်ေစရန္အတြက္ ေရဆိုးအျပင္ထုတ္သည္႔ဗါး ( Overboard valve ) ကို ဖြင္႔လိုက္ပါသည္။ 

          မၾကာမွီအခ်ိန္တြင္ ဆိပ္ကမ္းစစ္ေဆးေရးအဖြဲ႔ ( Port State Control ) မွ သေဘၤာသို႔ လာေရာက္စစ္ေဆးေသာအခါ ေရဆိုးအျပင္ထုတ္သည္႔ဗါး ( Overboard valve ) သည္ကို ေတြ႔ရိွသြားသည္။ ထိုဗါးပြင္႔ေနျခင္းသည္ ဆိပ္ကမ္းဆိုင္ရာစည္းမ်ဥ္းဥပေဒကို ေဖါက္ဖ်က္သည္ဟု ဆိုၿပီး၊ သေဘၤာကို ဒဏ္ရိုက္ပါသည္။ ေရဆိုးမ်ားကိုအျပင္သို႔ ထုတ္ေနသည္ဟု သက္ေသမျပႏိုင္ေသာ္လည္း ပြင္႔ေနေသာဗါးမွတဆင္႔ ေရထုညစ္ညမ္းမႈကို ျဖစ္ေစႏိုင္ပါသည္။ 

          ထိုကိစၥကို စုံစမ္းစစ္ေဆးေသာအခါ ေရဆိုးကန္( Sewage treatment plant ) ကို လဆန္းပိုင္းတြင္ သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ၿပီးျဖစ္ပါသည္။ ထိုသန္႔ရွင္းေရးလုပ္စဥ္ မာေက်ာေသာအရာမ်ား( Solides ) ႏွင္႔ ေခ်ဖ်က္၍မရေသာအရာမ်ား ( non-biodegradable items ) မ်ား ေတြ႔ရိွရပါသည္။ ေရျမင္႔လာလွ်င္အခ်က္ေပးျခင္း ( High level alarm ) သည္ ပုံမွန္အတိုင္းအလုပ္လုပ္ပါသည္။ ထိုစစ္ေဆးေရးအဖြဲ႔ဝင္ေသာေန႔တြင္ ေရဆိုးထုတ္ပန္႔ ( Sewage pump ) ၏ ဒလက္ ( Impeller ) သည္ အမႈိက္အပိုင္းအစမ်ား ( Debris ) ႏွင္႔ ပိတ္ေနေသာေၾကာင္႔ ကန္အတြင္းရိွေရဆိုးအမႈိက္မ်ား ( effluent ) ကို မထုတ္ႏိုင္ဘဲ ေရမ်က္ႏွာျပင္ ျမင္႔တက္လာျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ယူဆရပါသည္။

Root Cause / Contributory factors
အေျခခံအေၾကာင္းအရင္းမ်ား

-      ေဒသဆိုင္ရာ စည္းမ်ဥ္းဥပေဒမ်ားကို လိုက္နာသည္႔အေနျဖင္႔ ေရဆိုးထုတ္ဗါး ( Overboard valve ) ကို ေသာ႔ခတ္ရန္ညႊန္ၾကားထားေသာ ကုမၸဏီ၏ညႊန္ၾကားခ်က္ကို လိုက္နာေဆာင္ရြက္ျခင္း မရိွပါ။
-      Chief Engineer ၏ ထုတ္ျပန္ထားေသာ စည္းကမ္းကို လိုက္နာျခင္း မရိွပါ။ ေဒသဆိုင္ရာအာဏာပိုင္မ်ား၏ စည္းမ်ဥ္းမ်ားကို လိုက္နာျခင္း မရိွပါ။
-      ဗါးကို ေသာ႔ခတ္ထားမႈမရိွျခင္းသည္ ဆိပ္ကမ္းတြင္ သေဘၤာရပ္ထားစဥ္အတြင္း ခြင္႔ျပဳခ်က္မရိွဘဲ ဗါးကို ဖြင္႔ထားသည္ဟု ဆိုလိုပါသည္။

MARS editor’s note
အယ္ဒီတာ၏ မွတ္ခ်က္
          စနစ္ကို ျပဳျပင္မႈလုပ္စဥ္ ေခ်ဖ်က္မရေသာအမႈိက္မ်ား ( Non-biodegradable debris ) ေတြ႔ျခင္းသည္ ထိုအမႈိက္မ်ား ေရဆိုးကန္အတြင္းစုပုံေနသည္ဟု ယူဆရပါသည္။ မွန္ကန္ေသာျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းမႈ ( Corrective maintenance ) မရိွျခင္း၊ မွားယြင္းေသာအျပစ္ရွာျခင္း ( Improper false-tracing ) တို႔သည္ ေရဆိုးကန္ ( Sewage plant )၏ စြမ္းရည္ထိေရာက္မႈ ( efficiency ) ထိခိုက္ေစသည္ဟု ယူဆရပါသည္။
          မာပိုးအဖြဲ႔ ( MARPOL – Marine Pollution ) ၏ ဥပေဒစည္းမ်ဥ္းမ်ားအရ သေဘၤာ၏ညစ္ညမ္းမႈကာကြယ္ေရးစနစ္ ( Pollution prevention/ control system ) ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ကို ေတြ႔ရိွလွ်င္ ခ်က္ခ်င္း အနီးဆုံးဆိပ္ကမ္းသို႔ အေၾကာင္းၾကားရမည္။

( IHS – Safety at Sea magazine- June 2010 - မွ ဘာသာျပန္ဆိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ )

No comments:

Post a Comment