Friday, September 13, 2013

“Steeling Plates မ်ားၿပိဳက်မႈေၾကာင္႔ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရျခင္း”



“Steeling Plates မ်ားၿပိဳက်မႈေၾကာင္႔ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရျခင္း”

     တာဝန္ခ်ိန္အတြင္း ပုံမွန္ကင္းလွည္႔မႈေနျဖင္႔ Fourth Engineer သည္ လွည္႔လည္စစ္ေဆးေနပါသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ရာသီဥတုမွာ ဆိုးရြားေနပါသည္။ သေဘၤာနံရံေဘးတြင္ စီထပ္ထားေသာစတီးျပား အထပ္ႀကီးမွာ လုံေလာက္စြာခ်ည္ပိုးထားမႈမရိွျခင္း၊ ရာသီဥတုဆိုးရြာျခင္းတို႔ေၾကာင္႔ စတင္လႈပ္ရမ္းလာပါသည္။ ထိုအေၾကာင္းကို အထက္အရာရိွကို သတင္းေပးပို႔ျခင္း မရိွပါ။ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ေသာေဘးအႏၱရာယ္ကို စဥ္းစားျခင္း မျပဳဘဲ၊ Fourth Engineer သည္ တစ္ေယာက္ထဲ စတီးျပားမ်ားကို ျပန္စီရန္၊ ျပန္ခ်ည္ေႏွာင္ရန္ႀကိဳးစားပါသည္။ ထိုသို႔ျပဳလုပ္ေနစဥ္ သေဘၤာသည္ ရုတ္တရက္လႈပ္သြားပါသည္။ 

       စတီးျပားမ်ားသည္ ၿပိဳက်လာေသာေၾကာင္႔ ၊  Fourth Engineer သည္ ပိတ္မိသြားၿပီး၊  စတီးျပားမ်ားက ဘယ္ဘက္ေျခေထာက္ကို ဖိ၍ ခ်ဳိးလိုက္ပါသည္။ ဝပ္ေရွာ႔ထဲတြင္ အလုပ္လုပ္ေနေသာSecond Engineer သည္ စတီးျပားမ်ားၿပိဳက်သံႏွင္႔ ပိတ္မိေနေသာFourth Engineer၏ ေအာ္သံကိုၾကားလိုက္ရပါသည္။ Second Engineerသည္ ထိုေနရာသို႔ေျပးသြားၿပီး၊ အေရးေပၚခလုတ္ကို ႏွိပ္ပါသည္။ အေရးေပၚအဖြဲ႔ဖြဲ႔ၿပီး၊ Fourth Engineer ကို ကယ္တင္ပါသည္။ ေရွးဦးသူနာျပဳစနစ္ျဖင္႔ ျပဳစုၾကပါသည္။ 

      ဒဏ္ရာအေျခအေနမွာ ျပင္းထန္ပါသည္။ က်န္းမာေရးညြန္ၾကားခ်က္မ်ားကို ေရဒီယိုစနစ္ျဖင္႔ ဆက္သြယ္ၿပီး ေတာင္းခံေနရပါသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ သေဘၤာသည္ အနီးဆုံးဆိပ္ကမ္းသို႔ သြားရန္ လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းလိုက္ပါသည္။ ထိခိုက္သြားေသာေျခေထာက္ကို ေဆးကုသရန္အတြက္ အနီးဆုံးဆိပ္ကမ္းမွတဆင္႔ စင္ကာပူသို႔ ေလယာဥ္ျဖင္႔ ေခၚသြားၾကပါသည္။

ထိခိုက္မႈကိုျဖစ္ေစသည္႔အေျခခံအေၾကာင္းအရင္းမ်ား

၁။ ေဘးအႏၱရာယ္ျဖစ္ႏိုင္ေသာအေျခအေနတြင္ အျခားသူမ်ားကို သတင္းပို႔ရန္၊ အကူအညီေတာင္းခံရန္ ပ်က္ကြက္ပါသည္။

၂။ အေတြ႔အႀကံဳႏွင္႔ အႏၱရာယ္ကို သတိထားမႈနည္းပါးပါသည္။ အေတြ႔အႀကံဳနည္းေသာ Fourth Engineer သည္ တစ္ေယာက္တည္း စတီးျပားမ်ားကို ျပန္စီလွ်င္ျဖစ္ႏိုင္ေသာ ေဘးအႏၱရာယ္မ်ားကို နားလည္ထားျခင္း မရိွပါ။

၃။ စတီးျပားမ်ားကို လုံေလာက္ေသာ ခ်ည္ေႏွာင္ထားမႈ မရိွပါ။ တစ္ေခ်ာင္းထဲေသာ သံေခ်ာင္းႏွင္႔ ခ်ိတ္ကိုသာ အသုံးျပဳထားပါသည္။

၄။ ေဘးအႏၱရာယ္ရိွေသာ ပတ္ဝန္းက်င္အေျခအေန။ ( ရာသီဥတုဆိုးရြားျခင္း )

ျပဳျပင္ရန္အခ်က္မ်ား

အျခားသေဘၤာမ်ားသို႔ သတင္းျဖန္႔ေဝ၍ သေဘၤာသားမ်ားကို ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ား ထုတ္ရန္။

၁။ လုံၿခံဳေဘးကင္းေရးအစည္းအေဝးတြင္ ထိုထိခိုက္မႈကို ေဆြးေႏြးရန္။
၂။ မည္သည္႔အလုပ္ကိုျဖစ္ေစ စတင္မလုပ္ကိုင္မွီ၊ သင္႔ေတာ္ေသာေဘးအႏၱရာယ္ တြက္ခ်က္မႈကို ျပဳလုပ္ရန္။
၃။ ေဘးအႏၱရာယ္ရိွေသာအေျခအေနကို ျမင္ေတြ႔လွ်င္ အထက္လူႀကီးမ်ားကို အၿမဲအေၾကာင္းၾကားရန္။   ေဘးအႏၱရာယ္ရိွေသာအလုပ္ကို အထက္လူႀကီးမ်ား၏ ခြင္႔ျပဳခ်က္ မရိွလွ်င္၊ တစ္ဦးတည္း ေဆာင္ရြက္ျခင္း မျပဳရန္။
၄။ အထက္အရာရိွမ်ားႏွင္႔ အျခားသူမ်ားသည္ သေဘၤာေပၚတြင္ ေဘးကင္းစြာေဆာင္ရြက္ရန္ နည္းလမ္းမ်ားကို မိမိတို႔၏အေတြ႔အႀကံဳအလိုက္ ေဝငွေျပာဆိုရန္။

(HIS Safety at Sea- March 2012 မွ ဘာသာျပန္ဆိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ )

No comments:

Post a Comment