“Steam
valve ကိုျပဳျပင္ေနစဥ္ ေရေႏြးေငြ႔အပူေလာင္ျခင္း”
ကၽြန္ေတာ္တို႔
သေဘၤာေပၚမွ Fitterႀကီးသည္ ပုံမွန္လုပ္ေဆာင္ခ်က္တစ္ခုအေနႏွင္႔ ေရေႏြးေငြ႔ပိုက္လိုင္း
(အျပန္) ( Steam return line ) မွ Valve တစ္လုံး၏ ယိုေနေသာ ဂလန္ပတ္ကင္း ( Gland
packing ) ကို လဲလွယ္ေနပါသည္။ ထိုအလုပ္ကို မလုပ္ကိုင္မွီ၊ Fitterႀကီးသည္ ေရေႏြးေငြ႔လိုင္းခြဲဗါး
( Main distribution valve ) ကို ပိတ္ထားသည္။ ေရေႏြးေငြ႔အပူကိြဳင္ (Steam heating
coil ) ကို ဝင္လာေသာ ေရေႏြးေငြ႔လိုင္း အဝင္ဘား(Inlet valve ) ကိုလည္း ပိတ္ထားပါသည္။
ေရေႏြးေငြ႔ထုတ္စက္
( Boiler ) ရိွ အဓိကေရေႏြးေငြ႔အထြက္ဗါး ( Main steam stop valve ) မွာ အျခားေသာစက္ပစၥည္းမ်ားကို
အပူေပးရန္အတြက္ ဖြင္႔ထားပါသည္။ ဗါးဖလန္း ( Valve flanges ) မ်ားရိွ ဆြဲခြါလိုက္ၿပီး၊
Fitterႀကီးက အလုပ္ကို ဆက္လုပ္ေနပါတယ္။ ေရေႏြးေငြ႔လိုင္းထဲမွာ ေရေႏြးေငြ႔ဖိအား(
Steam pressure ) ဘယ္ေလာက္ရိွသလဲကို သတိမထားမိပါဘူး။
ဖြင္႔ထားေသာဖလန္းမွ
ေရပူမ်ားႏွင္႔ ေရေႏြးေငြ႔မ်ားသည္ ရုတ္တရက္ အားႏွင္႔ ပန္းထြက္လာၿပီး၊ Fitterႀကီး၏မ်က္ႏွာကို
အပူေလာင္ကုန္ပါတယ္။
စစ္ေဆးေရးအဖြဲ႔၏ေတြ႔ရိွခ်က္ ( Result of Investigation )
၁။ ေရေႏြးေငြ႔လိုင္းခြဲဗါး (Main distribution valve) ႏွင္႔
အဝင္ဘား(Inlet valve) မွာ ပိတ္ထားေသာ္လည္း၊ ဗါး မလုံပါ။ ေရေႏြးေငြ႔မ်ား ဆက္လက္၍ စီးဆင္းေနၾကပါတယ္။
ေရေႏြးေငြ႔အပူကိုင္ (Steam Heating coil ) တြင္ ေရေႏြးေငြ႔မ်ားသည္ ေရပူမ်ား(Condensed
water) အျဖစ္ေျပာင္းလဲသြားၿပီး၊ ေရေႏြးေငြ႔ဖိအားမွာ တျဖည္းျဖည္းျမင္႔တက္လာပါတယ္။
ေရေႏြးေငြ႔မ်ား၏ဖိအားသည္
ေရပူမ်ားက၏ဖိအားကို ေက်ာ္လြန္၍ ျမင္႔တက္လာခ်ိန္တြင္ ေရပူမ်ားကို ဖြင္႔ထားေသာဖလန္းမွ
အျပင္သို႔ တြန္းထုတ္လိုက္ပါသည္။ ေရပူမ်ားႏွင္႔အတူ ေရေႏြးေငြ႔မ်ားလည္း အျပင္သို႔ ပန္းထြက္လာပါတယ္။
ထိုသို႔ေရေႏြးေငြ႔မ်ား အျပင္သို႔ ပန္းထြက္လာျခင္းေၾကာင္႔ Fitterႀကီး၏ မ်က္ႏွာကို ေရေႏြးပူေလာင္ၿပီး၊
မေတာ္တဆထိခိုက္မႈကို ျဖစ္ပြါးေစပါသည္။
၂။ ေရေႏြးေငြ႔လိုင္းႏွင္႔ ပတ္သက္ေသာအလုပ္ကို မလုပ္ကိုင္မွီ
Fitterႀကီးသည္ ပုံမွန္ေဘးအႏၱရာယ္ခန္႔မွန္းခ်က္ ( Risk assessment ) ကို မလုပ္ပါ။
မွတ္သားရန္အခ်က္မ်ား ( Lessons learned )
၁။ ထိုကဲ႔သို႔ ထိခိုက္မႈမ်ား ေနာက္ထပ္တဖန္ မျဖစ္ပြါးေစရန္အတြက္
ေရေႏြးေငြ႔ထုတ္စက္( Boiler ) မွ အဓိကေရေႏြးေငြ႔အထြက္ဗါး( Main Steam stop valve ) ကို
ျဖစ္ႏိုင္လွ်င္ ပိတ္ထားသင္႔ပါတယ္။ သို႔မဟုတ္ ျပဳျပင္လိုေသာဗါး၏ အထက္ပိုင္းရိွေရေႏြးေငြ႔လိုင္းကို
ဘလိုင္းဖလန္း(Blanked flange) ထိုး၍ ပိတ္သင္႔ပါသည္။
၂။ ထိုကဲ႔သို႔ေသာ အလုပ္မ်ားကို မလုပ္ကိုင္မွီ ေဘးအႏၱရာယ္ခန္႔မွန္းခ်က္
( Risk assessment )ကို မျဖစ္မေနလုပ္ေဆာင္သင္႔ပါသည္။
( IHS. Safety
at Sea Journal – September 2012 issued မွ ထုတ္ႏူတ္၍ ဘာသာျပန္ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ )
No comments:
Post a Comment