Accident Case Study 51: Minor Fault, Major Consequences
ထိခိုက္မႈျဖစ္စဥ္ေလ႔လာခ်က္
၅၁ ။ ။ ေသးငယ္ေသာအမွားမွ ႀကီးမားေသာေနာက္ဆက္တြဲမ်ား။ ။
မည္သို႔ျဖစ္ပြါးသလဲ။ ။
သေဘၤာသည္ ကမ္းမွထြက္ခြါၿပီး၊
ေရတက္ေရက်ကို ထိန္းထားေသာေလာ႔ (Lock en route ) တစ္ခုအတြင္းသို႔ ဝင္ေရာက္ပါသည္။
သေဘၤာကို ေဘာင္းထရပ္စတာ(
Bow thruster ), (Becker Rudder ), CPP ( Controllable-pitch propeller ) တို႔ျဖင္႔
ထိန္းသိမ္းေမာင္းႏွင္ေနပါသည္။
Pitch သည္
zero သို႔ ေရာက္ခ်ိန္တြင္ CPP သည္ အလုပ္မလုပ္ေတာ႔ပါ။ Pitch သည္ ေနာက္ထပ္လွည္႔ေပးရန္
၄၀% လိုအပ္ေနပါသည္။
တြန္းသေဘၤာျဖင္႔
တြန္းေသာ္လည္း၊ မမွီေတာ႔ပါ။ သေဘၤာသည္ Lock gate ကို ဝင္တိုက္မိၿပီး၊ သေဘၤာဦးပိုင္းႏွင္႔
Gate မွာ ပ်က္စီးသြားသည္။
အဘယ္ေၾကာင္႔ ျဖစ္ပြါးရသလဲ။ ။
CPP
alarm မွ အခ်က္ေပးသည္မွာ CPP control power – failure ျဖစ္ပါသည္။ ထိုအခ်က္ေပးမႈကို
သေဘၤာတိုက္မႈျဖစ္ၿပီးေသာ္လည္း၊ သတိမျပဳမိပါ။ တိတိက်က်ေဖၚျပထားျခင္း မရိွေသာ အခ်က္ေပးမႈသေကၤတေၾကာင္႔
အမွန္တကယ္ အခ်က္ျပမႈကို မသိႏိုင္ခဲ႔ပါ။
အခ်က္ျပမႈႏွင္႔
စနစ္ခ်ဳိ႕ယြင္းမႈအၾကား အခ်ိန္မွာ အလြန္နီးကပ္လြန္းေသာေၾကာင္႔ CPP ထိန္းခ်ဳပ္မႈကို အင္ဂ်င္ခန္းသို႔
လြဲေပးရန္ (သို႔မဟုတ္) အင္ဂ်င္ကို အေရးေပၚရပ္ရန္ မလုပ္ႏိုင္ပါ။
မွတ္သားရန္။ ။
သေဘၤာမထြက္ခြါမွီ
စစ္ေဆးသင္႔သည္မ်ားကို အျပည္႔အဝနားလည္သေဘာေပါက္စြာ စစ္ေဆးျခင္းသည္ စနစ္၏ ခ်ဳိ႕ယြင္းမႈျပႆနာမ်ားျဖစ္ေပၚခ်ိန္တြင္
ကိုင္တြယ္ရန္ အကူအညီေပးပါလိမ္႔မည္။
အေရးေပၚအေျခအေနေလ႔က်င္႔ခန္းမ်ား
( Drills and exercises ) ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ ပုံမွန္မဟုတ္ဘဲ ရုတ္တရက္ေပၚလာေသာ အေျခအေနမ်ားကို
ကိုင္တြယ္ရန္ သေဘၤာသားမ်ားကို အကူအညီေပးပါလိမ္႔မည္။
International requirements
-
International Safety Management (ISM) Code,
Chapter 08, Emergency Preparedness
( IHS – Safety
at Sea – December 2012 , မွ ဘာသာျပန္ဆိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ )
No comments:
Post a Comment