Friday, September 13, 2013

ထိခိုက္မႈျဖစ္စဥ္ေလ႔လာခ်က္ ၅၁ ။ ။ ေသးငယ္ေသာအမွားမွ ႀကီးမားေသာေနာက္ဆက္တြဲမ်ား။ ။



Accident Case Study 51:  Minor Fault, Major Consequences

ထိခိုက္မႈျဖစ္စဥ္ေလ႔လာခ်က္ ၅၁   ေသးငယ္ေသာအမွားမွ ႀကီးမားေသာေနာက္ဆက္တြဲမ်ား။ 

မည္သို႔ျဖစ္ပြါးသလဲ။ 

       သေဘၤာသည္ ကမ္းမွထြက္ခြါၿပီး၊ ေရတက္ေရက်ကို ထိန္းထားေသာေလာ႔ (Lock en route ) တစ္ခုအတြင္းသို႔ ဝင္ေရာက္ပါသည္။
       သေဘၤာကို ေဘာင္းထရပ္စတာ( Bow thruster ),  (Becker Rudder ),   CPP ( Controllable-pitch propeller ) တို႔ျဖင္႔ ထိန္းသိမ္းေမာင္းႏွင္ေနပါသည္။
      Pitch သည္ zero သို႔ ေရာက္ခ်ိန္တြင္ CPP သည္ အလုပ္မလုပ္ေတာ႔ပါ။ Pitch သည္ ေနာက္ထပ္လွည္႔ေပးရန္ ၄၀% လိုအပ္ေနပါသည္။
      တြန္းသေဘၤာျဖင္႔ တြန္းေသာ္လည္း၊ မမွီေတာ႔ပါ။ သေဘၤာသည္ Lock gate ကို ဝင္တိုက္မိၿပီး၊ သေဘၤာဦးပိုင္းႏွင္႔ Gate မွာ ပ်က္စီးသြားသည္။

       
  အဘယ္ေၾကာင္႔ ျဖစ္ပြါးရသလဲ။ 

        CPP alarm မွ အခ်က္ေပးသည္မွာ CPP control power – failure ျဖစ္ပါသည္။ ထိုအခ်က္ေပးမႈကို သေဘၤာတိုက္မႈျဖစ္ၿပီးေသာ္လည္း၊ သတိမျပဳမိပါ။ တိတိက်က်ေဖၚျပထားျခင္း မရိွေသာ အခ်က္ေပးမႈသေကၤတေၾကာင္႔ အမွန္တကယ္ အခ်က္ျပမႈကို မသိႏိုင္ခဲ႔ပါ။
       အခ်က္ျပမႈႏွင္႔ စနစ္ခ်ဳိ႕ယြင္းမႈအၾကား အခ်ိန္မွာ အလြန္နီးကပ္လြန္းေသာေၾကာင္႔ CPP ထိန္းခ်ဳပ္မႈကို အင္ဂ်င္ခန္းသို႔ လြဲေပးရန္ (သို႔မဟုတ္) အင္ဂ်င္ကို အေရးေပၚရပ္ရန္ မလုပ္ႏိုင္ပါ။

မွတ္သားရန္။ 

      သေဘၤာမထြက္ခြါမွီ စစ္ေဆးသင္႔သည္မ်ားကို အျပည္႔အဝနားလည္သေဘာေပါက္စြာ စစ္ေဆးျခင္းသည္ စနစ္၏ ခ်ဳိ႕ယြင္းမႈျပႆနာမ်ားျဖစ္ေပၚခ်ိန္တြင္ ကိုင္တြယ္ရန္ အကူအညီေပးပါလိမ္႔မည္။
       အေရးေပၚအေျခအေနေလ႔က်င္႔ခန္းမ်ား ( Drills and exercises ) ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ ပုံမွန္မဟုတ္ဘဲ ရုတ္တရက္ေပၚလာေသာ အေျခအေနမ်ားကို ကိုင္တြယ္ရန္ သေဘၤာသားမ်ားကို အကူအညီေပးပါလိမ္႔မည္။

International requirements

-      International Safety Management (ISM) Code, Chapter 08, Emergency Preparedness
 ( IHS – Safety at Sea – December 2012 , မွ ဘာသာျပန္ဆိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ )

No comments:

Post a Comment