Friday, September 13, 2013

ထိခိုက္မႈျဖစ္စဥ္ေလ႔လာခ်က္ ၄၉ ။ ။ ဆီသေဘၤာေပါက္ကြဲမႈႀကီး။ ။



Accident Case Study 49:  Tanker Blaze

ထိခိုက္မႈျဖစ္စဥ္ေလ႔လာခ်က္ ၄၉ ။   ။  ဆီသေဘၤာေပါက္ကြဲမႈႀကီး။  

မည္သို႔ျဖစ္ပြါးသလဲ။ 

         သေဘၤာသည္ ကမ္းကပ္ထားစဥ္ ဂေဟေဆာ္ျခင္းႏွင္႔ မီးအပူသုံးအလုပ္မ်ား( Hot Work ) ျပဳလုပ္၍ ျပင္ဆင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္သည္။

         ျပဳျပင္သည္႔ေနရာေအာက္ဖက္ရိွ ဆီအတင္၊အခ် ကိုင္တြယ္ေသာေနရာ( Cargo Handling Area ) ကို မီးစြဲေလာင္သည္။ ထို႔ေနာက္ လူေနခန္းေနရာမ်ား၊ အင္ဂ်င္ခန္းႏွင္႔ စတီရာရင္းဂီယာခန္းတို႔ကို လွ်င္ျမန္စြာ ကူးစက္ေလာင္ကၽြမ္းသြားသည္။

       သေဘၤာအေနာက္ဖက္ရိွ ဆီႏွင္႔ ဓါတုေဗဒကုန္ပစၥည္းမ်ား သိုေလွာင္ထားေသာေနရာ ေပါက္ကြဲသြားသည္။

       သေဘၤာ၏ပ်က္စီးမႈမွာ ႀကီးမားပါသည္။

အဘယ္ေၾကာင္႔ ျဖစ္ပြါးရသလဲ။ 

    တခ်ဳိ႕အလုပ္မ်ားကိုသာ မီးအပူသုံးအလုပ္မ်ား( Hot Work ) ျပဳလုပ္ရန္ ခြင္႔ျပဳထားပါသည္။

           မီးအပူသုံးအလုပ္မ်ား( Hot Work ) လုပ္ကုိင္ၿပီးေနာက္ မီးကင္းေစာင္႔ျခင္း( Fire watch ) မလုပ္ၾကပါ။ ထိုအခ်က္ေၾကာင္႔ မီးစြဲေလာင္ရျခင္း ျဖစ္သည္။

     သင္႔ေတာ္ေသာအတားအဆီး၊ အရံအတားမ်ား ျပဳလုပ္ျခင္း မျပဳဘဲ၊ ဂေဟေဆာ္ျခင္းကို စိတ္တိုင္းက် ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ၾကသည္။

      တံခါးမ်ား၊ အေပါက္မ်ားဖြင္႔ထားျခင္းသည္ မီးကိုလွ်င္ျမန္စြာ ျပန္႔ႏွံ႔ေစၿပီး၊ ထိန္းခ်ဳပ္ရန္ ပိုမိုခက္ခဲေစပါသည္။

      ဆီမ်ားႏွင္႔ ဓါတုေဗဒပစၥည္းမ်ားကို မထားသင္႔ေသာေနရာတြင္ မဆင္မျခင္သိုေလွာင္ထားပါသည္။

 
မွတ္သားရန္။ 

      မီးအပူသုံးအလုပ္မ်ား( Hot Work )အားလုံးသည္ ခြင္႔ျပဳခ်က္ေတာင္းၿပီးမွ လုပ္ကိုင္ရမည္။ အလုပ္၏ အက်ဳိးဆက္ကို ထည္႔သြင္းစဥ္းစားရမည္။ မီးေလာင္ျခင္းကို တားဆီးရန္အတြက္ အလုံပိတ္ျခင္းသည္ မရိွမျဖစ္အေရးႀကီးပါသည္။

      ဆီႏွင္႔ ဓါတုေဗဒကုန္ပစၥည္းတို႔ သိုေလွာင္ရန္အတြက္ ကုန္ပစၥည္း၏ လုံၿခံဳေဘးကင္းေရးဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ားႏွင္႔ လမ္းညႊန္ခ်က္မ်ားကို လိုက္နာေဆာင္ရြက္ပါ။



International Requirements
-      ISM Code, Ch 07, Developing of Plans for Shipboard Operation, Chapter 10, Maintenance of the Ship and Equipment
-      SOLAS , Ch VI, Safety of Cargoes, Regulation 5-1 – Material Safety Data Sheets
-      Maritime Safety Committee Circular (MSC/ Cir.1084 ), Principles for hot work onboard all types of ships
-      UK Code of Safe Working Practices ( CoSWP ), Chapter 16 , Permit to Work Systems
( IHS –Safety at Sea – December 2012 -- မွ ဘာသာျပန္ေဖၚျပပါသည္။ )

No comments:

Post a Comment