Friday, September 13, 2013

ထိခိုက္မႈျဖစ္စဥ္ေလ႔လာခ်က္ ၄၆ ။ ။ မေတာ္တဆကာဗြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုက္ဓါတ္ေငြ႔လႊတ္မိျခင္း။ ။



Accident Case Study 46 : Accidental CO2 Release

ထိခိုက္မႈျဖစ္စဥ္ေလ႔လာခ်က္ ၄၆ ။   ။  မေတာ္တဆကာဗြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုက္ဓါတ္ေငြ႔လႊတ္မိျခင္း။ 

မည္သို႔ျဖစ္ပြါးသလဲ။ 

      သေဘၤာဆိပ္ကမ္းသို႔ ဆိုက္ကပ္စဥ္၊ ဆိပ္ကမ္းမွအင္ဂ်င္နီယာမ်ားသည္ သေဘၤာေပၚရိွ CO2သုံးမီးၿငိမ္းစနစ္ကို ျပဳျပင္ထိန္သိမ္းရန္အတြက္ ေရာက္ရိွလာပါသည္။

        ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရးျပဳလုပ္စဥ္ CO2ဓါတ္ေငြ႔ကို မေတာ္တဆလႊတ္မိသျဖင္႔၊ ဆိပ္ကမ္းအင္ဂ်င္နီယာတစ္ဦး အျပင္းအထန္ထိခိုက္မိသြားပါသည္။

        သေဘၤာသားမ်ားမွ ဆိပ္ကမ္းအင္ဂ်င္နီယာကို ကယ္တင္လိုက္ေသာေၾကာင္႔ အသက္ေဘးမွ ကင္းလြတ္သြားပါသည္။

အဘယ္ေၾကာင္႔ ျဖစ္ပြါးသလဲ။ 

      ဆိပ္ကမ္းအင္ဂ်င္နီယာမ်ားသည္ တစ္ဦးခ်င္စီ လုပ္ကိုင္ၾကပါသည္။

      သေဘၤာကပၸတိန္၏ ခြင္႔ျပဳခ်က္မရမွီ လုပ္ကိုင္ေသာအမွား ႏွင္႔ CO2ဓါတ္ေငြ႔အိုးဖြင္႔ေသာလိုင္း (Isolating lines ) ကို သီးျခားျဖဳတ္ထားျခင္းအမွားမ်ားကို ဆိပ္ကမ္းအင္ဂ်င္နီယာမ်ား ျပဳလုပ္ၾကပါသည္။

      အလုပ္အတြက္ ႀကိဳတင္စီစဥ္မႈမ်ား လုံေလာက္မႈမရိွပါ။


မွတ္သားရန္

       ျပင္ပမွအင္ဂ်င္နီယာမ်ားကို သီးျခားအလုပ္လုပ္ကိုင္ခြင္႔မျပဳပါႏွင္႔။ ေစာင္႔ၾကည္႔ပါ။ အႀကံေပးပါ။ သူတို႔၏လုပ္ကိုင္မႈမ်ားသည္ သေဘၤာေပၚတြင္ သတ္မွတ္ထားေသာစံႏႈန္းမ်ားအတိုင္း ျဖစ္ပါေစ။

        အလုပ္အတြက္ ဥပေဒအရခြင္႔ျပဳခ်က္ျဖစ္ေစ၊ အလြတ္သေဘာခြင္႔ျပဳခ်က္ျဖစ္ေစ ယူရမည္။ ထိုခြင္႔ျပဳခ်က္ကို အျခားအင္ဂ်င္နီယာမ်ား လိုက္နာရမည္။

       အလုပ္အတြက္ ခြင္႔ျပဳခ်က္ႏွင္႔ ေဘးအႏၱရာယ္တြက္ဆမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရမည္ျဖစ္လွ်င္၊ ခြင္႔ျပဳခ်က္မ်ား မရမွီ အလုပ္ကို မစတင္ပါေစႏွင္႔။



International Requirements
-      ISM Code: Section 05 Master’s Responsibility and Authority; 10 Maintenance of the Ship and Equipment
-      MSC.1/ Cir.1318, Guidelines for the maintenance and inspection of fixed carbon dioxide fire-extinguishing systems
-      Code of Safe Working Practices, Chapter 16 Permit to Work Systems

( IHS- Safety at Sea- November 2012 .. “Safety Briefing” မွ ဘာသာျပန္ဆိုပါသည္။ )

No comments:

Post a Comment