Accident Case Study 50: Engine-room explosion
ထိခိုက္မႈျဖစ္စဥ္ေလ႔လာခ်က္
၅၀ ။ ။ အင္ဂ်င္ခန္းေပါက္ကြဲမႈႀကီး။
။
မည္သို႔ျဖစ္ပြါးသလဲ။ ။
သေဘၤာသည္
ေက်ာက္ခ်ရပ္နားထားစဥ္ ဆီျဖင္႔မီးထိုးရေသာ(Oil-fired) ဆီအပူေပးကိရိယာ( Oil heater ) ေပါက္ကြဲမႈျဖစ္ပြါးပါသည္။
သေဘၤာသား
၃ ဦး အျပင္းအထန္ ဒဏ္ရာရရိွပါသည္။
အနီးအနားရိွပစၥည္းကိရိယာမ်ား
ပ်က္စီးသည္။
ေရွးဦးသူနာျပဳစုနည္းကို
လုံေလာက္စြာ ကုသေပးႏိုင္ျခင္း မရိွပါ။
အဘယ္ေၾကာင္႔ ျဖစ္ပြါးရသလဲ။ ။
ျပဳျပင္မႈအလုပ္မ်ားျပဳလုပ္စဥ္
မီးထိုးေသာကိရိယာ( Burner ) ရိွ ေနာ္ဇယ္(Nozzle)ကို ေနရာလႊဲမွားစြာ တပ္ဆင္ထားသည္။
မီးထိုးေသာကိရိယာမွ
ဆီမ်ား ယိုစိမ္႔က်လာသည္။ ထိုယိုစိမ္႔မႈမွ ေပါက္ကြဲျခင္းကို ျဖစ္ေပၚေစပါသည္။
သေဘၤာသားမ်ားတြင္
ဆီအပူေပးကိရိယာကို ျပဳျပင္ရန္အတြက္ လုံေလာက္ေသာ အသိဥာဏ္ႏွင္႔ ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ား မရိွပါ။
မီးေလာင္ဒဏ္ရာမ်ားသည္
အေရးေပၚကုသမႈခံယူသင္႔သည္ဟူေသာအခ်က္ကို သေဘၤာသားမ်ား နားလည္မႈမရိွပါ။
သေဘၤာသားမ်ားသည္
သေဘၤာေပၚရိွေလ႔က်င္႔ေပးမႈႏွင္႔ဦးေဆာင္မႈကို ရယူရမည္႔အစား ျပင္ပမွရရိွေသာ အႀကံဥာဏ္မ်ားကို
ရယူအားထားခဲ႔ၾကသည္။
မွတ္သားရန္။ ။
ပုံမွန္ျပင္ဆင္ေဆာင္ရြက္မႈအလုပ္မ်ားတြင္လည္း
ေဘးအႏၱရာယ္ရိွႏိုင္သည္ကို အသိအမွတ္ျပဳပါ။ အပူေပးကိရိယာကို ကၽြမ္းက်င္မႈမရိွလွ်င္ ျပဳျပင္ရန္ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ားကို
ေလ႔လာၿပီး၊ ရွင္းလင္းစြာနားလည္ေစရန္ အားထုတ္သင္႔သည္။
ထိခိုက္မႈျဖစ္ပြါးလွ်င္
ေရွးဦးသူနာျပဳစုျခင္းျဖင္႔ ကုသမႈေပးရန္ အလြန္အေရးႀကီးပါသည္။
မီးေလာင္ဒဏ္ရာမ်ားကို
အေအးမခံျခင္းႏွင္႔ကုသျခင္းခ်က္ခ်င္းမျပဳလုပ္ပါလွ်င္ ေနာက္ထပ္ထိခိုက္မႈမ်ား ျဖစ္ပြါးႏိုင္ပါသည္။
International requirements
-
STCW Code , Ch III, Standards Regarding Engine
Department, Ch VI, Standards Regarding Emergency, Occupational Safety,
Security, Medical Care and Survival Functions, Section A- VI/4, Mandatory minimum
requirements related to medical first aid and medical care
-
International Safety Management (ISM) Code, Ch
10, Maintenance of the Ship and Equipment
-
The Ship Captain’s Medical Guide
( IHS – Safety at Sea – December 2012 , မွ ဘာသာျပန္ဆိုျခင္း
ျဖစ္ပါသည္။ )
No comments:
Post a Comment